Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har bärrandsröta, så hovis har skurit "hål" i hovväggen, längst ner mot skon, i trakterna på alla fyra hovarna. Detta för att...
Svar
9
· Visningar
4 469
Senast: Roheryn
·
B
Hästvård ska juh som känt behandlas mer eller mindre med att hållas rena, tvättas med alsolsprit och allt det där.. men det är så att om man bara...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Har ni nånsin använd vet.försäkringen? Vad hade hänt? Börjat fundera på om det egt är onödigt att ha... Kostar mig nästan fyra tusen...
2
Svar
24
· Visningar
2 377
Senast: NobleArt
·
Hästvård Hur ska man egentligen göra med avmaskning i fall hästen är borta en månad. Maska innan han åker och innan man tar hem eller? Tänkte...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Corax
·
L
Hästvård Någon som kan svara på vad det kan kosta att anlita en equiatriker?! Tacksam för snabba svar! :bump:
Svar
3
· Visningar
891
K
Hästvård Har nyligen köpt ett litet minishetlandssto som är född -98. Tycker att hon ätit lite långsamt, så när veterinären ändå var ute och...
Svar
7
· Visningar
1 904
Senast: knyttet
·
F
Hästvård Igårkväll upptäckte vi att båda hästarna börjat fälla vinterpälsen så smått! Maken drog av tussar från rumpan på ungponnyn (welshp, blir...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Hjartagna
·
C
Hästvård Har en femårig ponny som biljaderar med frambenen, någon som vet om det kan bli bättre med åldern och om det belastar benen negativt...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: Skrutt
·
S
Hästvård man kan ju avliva m bultpistol,sprutor och sen slakt, men en del väljer att skjuta sina hästar medans dom tex går i en hage. då får dom...
2
Svar
27
· Visningar
2 216
L
Hästvård Min häst har en muskelsträckning vid halsen ganska stor och hård. någon som har erfarenhet av detta? Hur gick det till? Hur lång tid tog...
Svar
7
· Visningar
2 524
Hästvård Bilbrodd i Old Mac\'s Har för mig att det var någon som skulle testa att brodda Old Mac's med bilbrodd. Har detta hänt, och hur gick...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: Sunnan
·
B
Hästvård vad innebär det om hästen vrickar ryggen?
Svar
2
· Visningar
775
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Söker information om hög spatt eftersom min häst just fått denna diagnos. Veterinärens utlåtande efter röntgen var "kraftig degenerativ...
Svar
19
· Visningar
2 131
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Trots min "höga" ålder har jag inte en susning om vad detta betyder :o, kan någon berätta?
Svar
2
· Visningar
2 311
Senast: Stereo
·
M
Hästvård Hur mycket av bajset mockar ni bort när ni har bädd?
2 3
Svar
58
· Visningar
3 742
Senast: Aningsfull
·
Hästvård hej! jag är en 12 årig tjej som har ridit i 7år jag har en egen liten go D-pnny sen 2½ årsedan tillbaks. men jag börjar tröttna på...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: lotta_k87
·
S
Hästvård Det är väl ingen fara att rida hästen direkt efter klippningen?? Ska åka å klippa hästen och tänkte då passa på att rida i ridhuset.
Svar
6
· Visningar
1 844
L
Hästvård Hejsan! Idag fick jag min foder häst, som oxå idag skildes från sitt föl. Hon har fortfarande mjölk kvar i juvret, jag har mjölkat...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: linabergmer
·
L
Hästvård Hur kan hästen få det? Hade mitt sto ute på foder i 1 o ½ månad, de vet. bes. henne och hon var halt i vä. framben. Jag tar henne till...
Svar
8
· Visningar
1 626
Senast: lisarap
·
F
Hästvård Hur lång tid har det tagit för era hästar att läka ut en gaffelbandsskada? Blir det helt bra efteråt eller blir senan "svagare" eller...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Desert_Wind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp