Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Några i stallet har satt på sina hästar regntäcken för det har varit dåligt väder i några dagar. Min häst har gått ute dygnet runt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 804
Senast: sova
·
B
Hästvård nu är jag så tröööött. nu idag när jag kom hade grane ett ben som var dubbelt så stort som det andra.. jag tog ut honom men han var...
Svar
2
· Visningar
3 037
Senast: adore
·
B
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad det kostar ungefär att ta bort vargtänder?
Svar
6
· Visningar
2 409
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av en krosskada eller fraktur på griffelbenet? Jag har just fått konstaterat att min hästs spricka på...
Svar
5
· Visningar
3 236
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Nån som vet varför en häst kan chocka när dom får penicilin i sprutform. Om dom chockar vad gör man, vad kan det bli för bieffekter? :bow:
2
Svar
21
· Visningar
6 300
Senast: strumpan
·
A
Hästvård En ovanligt fånig fråga, men jag ställer den ändå eftersom jag funderat på det i flera dagar. Har två hästar (ston) som går i en stor...
Svar
4
· Visningar
2 201
Senast: Aip
·
I
Hästvård Vad är att föredra? För mig skulle det kosta ca 1500:- att få hästen vetrinärbesiktad på klinik, ca 1000:- att ta hem veterinär och...
Svar
10
· Visningar
4 630
Senast: Daydream
·
Hästvård Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
2 128
Senast: Haukur
·
Hästvård Hejsan! Jag tänkte jag skulle ta ett träckprov på mina 3 hästar nu när dom ska stallas in från betet i September men jag behöver hjälp...
Svar
8
· Visningar
2 563
Senast: Taz
·
V
Hästvård Slutade skolan vid 12 igår, så jag skulle bara gå ner till stallet och rida en sväng innan jag skulle åka hem därifrån för helgen. Går...
Svar
7
· Visningar
2 835
Senast: vendelay
·
S
Hästvård För snart fyra år sedan trampade min häst sig precis i kronranden så att det blev ett "hack" där. Hon trampade även ner en bit på hoven...
Svar
8
· Visningar
5 136
Senast: sanwan
·
C
Hästvård Vår gamla travhäst som är 18 år var svullen i ett bakben när han kom hem från betet för två veckor sen.Det kom fram att de som ridit...
Svar
6
· Visningar
3 034
B
Hästvård Ska med mycket kort varsel visa upp en islandshäst och i hagen möts man av en lycklig men skitig pålle... Han har inget utanpå men drar...
Svar
7
· Visningar
2 646
Senast: fisalisa_
·
Hästvård Vad gör man med en häst som får ont i bogen då det är lite kyligare/blötare väderlek? Jag har reagerat på att jag inte får ta min häst...
Svar
5
· Visningar
2 896
Senast: BJÖRKIS
·
A
Hästvård Jag har köpt loss min gamla passhäst från travet som är en 12 år gammal hingst. När han var i träning så gick han ihop med 1-, 2-...
Svar
10
· Visningar
4 151
Hästvård Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen. Bara för att...
Svar
2
· Visningar
3 493
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp