0 hästsaker 2020

kolblakkur

Trådstartare
Någon som antar utmaningen att inte köpa en enda hästsak under 2020?

Tänker mig att man möjligtvis skulle ”få” köpa om man först säljer någon hästsak motsvarande samma summa, så att det går +/- 0 helt enkelt. Och även köper begagnat.

Anledning? Miljö och plånbok helt enkelt. Tjänster så som massage, veterinärvård, mediciner, träningar och hovslagare är givetvis undantagna från köpstoppet.
 
I och med att jag nog är hästlös under 2020 så känns det rimligt :rofl: jag tycker idén låter jättebra och hoppas att fler hänger med!
 
Och jag försökte i år med det sker sig, nu är hästen skadad och borta på obestämd tid.

Skulle verkligen behöva ett köpstopp, helst automatiskt meddelande när man försöker beställa: Tyvärr så får du inte beställa något. Du har köpstopp!
:rofl:
 
Bra ide! Jag är med :)
Har redan sålt ett bett och ett träns men faktiskt inte köpt något onödigt till hästen för dem pengarna utan det gick till mat till mig och nya byxor
 
Bra idé! Jag är på, dock undantaget förbrukningsgrejer till stallet, t.ex. stängselmaterial. Har nästan lyckats hittills i år, "bara" köpt ett träns. Och stängselmaterial då... :laugh: Det går det av någon anledning åt här!

Eller vänta nu... Flug- och glansspray måste också få vara mina undantag!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Är det någon som har koll på vad som händer om en säljare/uppfödare får information som gör att denna inte vill genomföra köpet och en...
Svar
4
· Visningar
1 308
Hästmänniskan Jag tittar dagligen på hästannonser för skojs skull och har börjat tänka på formuleringen att hästen/ponnyn endast säljs till...
Svar
18
· Visningar
2 542
Senast: Miss Sixty
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Jag har nu haft hem en valack på prov i snart två veckor, och vi skrev kontrakt om att hästen fick återlämnas och hela betalningen...
Svar
7
· Visningar
2 113
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp