07:ornas tråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 9

En liten filmsnutt från när vi trimmade lite idag, bara lite galopp och när vi travade av.. Han är fortfarande ganska ojämn i kontakten i ffa traven, men det går framåt.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=IclI0qFC8T4&feature=youtu.be

Jättefin häst du har! Kul att vi bor i samma krokar också, ska hålla utkik efter er på våra tävlingar i vår (Matfors):).

*kl*

Om vi bara kan komma igång och rida nån gång (jag är superdunder förkyd:/) så är vårt mål att rida L:B-program på bra % och att vi ska vara startklara för L:A till hösten. Vill kvala henne till ungponnychampionatet, men även om vi gör det blir det nog lite långt att åka till finalen. Hade också varit kul att ta ut henne på någon liten hopptävling och ta oss runt en L:D, 70cm känns liksom rätt lagom högt:p.
 
Sv: 07:ornas tråd del 9

Jättefin häst du har! Kul att vi bor i samma krokar också, ska hålla utkik efter er på våra tävlingar i vår (Matfors):).

Tack :) (Och tack alla ni andra också!!) Jamen jag kanske dyker upp i Matfors, vem vet! Flyttar en liten bit söderut om ett par veckor (hemma på kortvarigt besök efter skola i Flyinge och jobb i Örebro ett par år) men kommer nog vara här uppe en hel del och tävla i vår.:laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 9

Tack :) (Och tack alla ni andra också!!) Jamen jag kanske dyker upp i Matfors, vem vet! Flyttar en liten bit söderut om ett par veckor (hemma på kortvarigt besök efter skola i Flyinge och jobb i Örebro ett par år) men kommer nog vara här uppe en hel del och tävla i vår.:laugh:

Ska du fortsätta läsa på Flyinge under våren? Man är ju rätt nyfiken på allt som händer där:p!

*kl*

Jag har ju varit på sadeljakt nu under ponnyns vila. Vill ju såklart ha en dressyrsadel, men har inte hittat någon här uppe som passat. Så till slut tröttnade jag och tokchansade och köpte en hoppsadel på annons. Hoppsadlarna är lite mer förlåtande om de inte ligger perfekt än dressyrsadlarna enligt min erfarenhet. Så det blev en Pessoa Paris. Är rätt nöjd med mitt tokköp:
387683_2679369915378_1590181870_2311827_1761996849_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 9

*kl*

Idag blev det äntligen ridning igen. Sadeln var superbekväm och satt riktigt bra på Ariel. :)

Vi hamnade i en "farlig" situation där hon inte ville ta ett steg framåt. Så jag testade att vända henne och backa istället, vilket gick alldeles utmärkt. Konstiga häst. :p Väl förbi det farliga så var hon überpigg, men det är ju inte så konstigt när hon vilat alldeles för länge. Men det blir det ändring på nu!
 
Sv: 07:ornas tråd del 9

*kl*

Här vilas det fortfarande. Hade hoppats på lite minus och hårt i backen så hon kunde fått vila ute i de stora hagarna men vad göra? :crazy:

Våra mål för 2012, oh, det är så svårt. För egen del handlar det mycket om det mentala och då ffa i hoppningen. Och när det släpper är ju svårt att svara på och innan det gör det så ska jag inte ge mig upp på några högre höjder även om hon under en annan ryttare lätt är klar för iaf 1 m. Så målet är väl då antar jag att fortsätta med mina hoppträningar, hoppa lite P&J och bygga upp självförtroendet och framåt sommaren förhoppningsvis komma ut på lite lokala. Någon dressyrtävling vore också trevligt och så terrängträning för skoj skull. Ev också då lämna bort henne för ordentlig inhoppning på terränghinder.

Så summan är väl lite svagt flytande om vad våra mål är.... :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 9

1000 + inlägg

Välkomna att starta en ny härlig tråd om era mål och framtidsvisioner med era vackra 2007-or.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har lagt upp ett träningsschema för mig och min häst och jag undrar om det verkar vettigt? Mån: Skrittrunda/promenad Tis...
Svar
9
· Visningar
1 906
Senast: Bluefish
·
Körning *hur ofta kör ni(gärna en veckoskiss) *hur mkt/lång tid varje körpass? *vad innehåller era körturer? *hur många dagar...
Svar
11
· Visningar
1 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp