09:orna del 3

fio

Trådstartare
@manhattan_2006


Äsch såg ju att ni var hos oss och tävlade, synd att jag missade det! Hade gärna velat se din Cellestial-kille IRL ! Vart huserar ni till vardags?
 
Nu har jag börjat rida min häst igen!!! :banana::banana::banana:

Vi fick OK av vetrinären direkt på första återbesöket :)
Han fick dock vila en vecka till efter det då jag har jobbat mycket, men nu har jag varit ute några rundor på honom. Han känns jätte fin! Såklart en piggelin efter 1 månads vila, men faktiskt inte så mycket som jag väntat mig!

Sitter just i skrivande stund och beställer ett par back on track boots till honom som jag tänkte att han ska få ha i förebyggande syfte och efter hoppträningar och annat arbete som kan vara extra påfrestande för hovlederna.

Nu hoppas jag att vi kan komma igång och få en bra hösttermin! Hela våren har bara gått åt till att prova sadlar, mixtra med utrustning och sen hältan..

Men nu känns det som att focus får ligga på att få honom att resa upp fronten i dressyren och sen börja hoppa lite igen så småningom :bump:
 
Bonusbild från i vintras :)
null_zps45ec65be.jpg
 
Nu har jag äntligen börjat kunna rida lite på Juno igen. Han har vilat sen början av mars och har hunnit vara inne på kliniken 5-6 gånger under denna tiden... Men nu verkar han *peppar peppar* fräsch och fin. Sen är det sjukt tacksamt att ha en snäl ponny! Han gick med som handhäst ett par dagar och sen satt jag upp och skrittade ut ensam 20 minuter utan problem alls:). Red förbi stora banan där det var fullt liv med hoppträningar och mötte ett gäng hästar och Juno uppförde sig perfekt. Väldigt skönt för tanten i sadeln:p.

Han kommer skrittas nästa vecka ut också sen får han börja jogga i skogen på raka spår. Tänkte åka tillbaka till kliniken i slutet av juli och då ska han ha gått i alla gångarter på rakt spår i skogen är tanken.

10492312_10203288805732820_5032390402244025582_n.jpg
 
Kul att det fungerar bra med era rehabtränande hästar @Fiorano och @rebeckasff ! Galishimo fick ju en krossfraktur i bakkotan förra året, med trasig artär som krävde omfattande operation. Idag pinnar han på, som han aldrig gjort något annat. Jag är väldigt tacksam för att det gick så bra!

Bilden är från idag. :love: Vi har tränat galopp igen och han har skött sig kanonfint.

28juni4.jpg


28juni6.jpg
 
Min pålle är trött på paddocklivet efter många provridningar tyvärr, så vi rider ut mkt istället och jobbar på arbetsmoralen där ist. Jag har två till intresserade men de kommer först om två veckor, hoppas någon av dem passar med Remii ^^
 
29juni13.jpg


Sjukt nöjd över dagens galopp-pass! IGEN!

Galishimo har fått så fint självförtroende! Jag var lite trött idag, efter att ha varit på festival på natten, och tänkte inte träna galoppen då jag behöver orka "pusha" mig lite mentalt för att kunna göra det snyggt, men Galishimo var så inne på att galoppera och verkade hela tiden säga:
"Det är ju det vi tränar på, eller hur?!"
så han bjöd verkligen upp till det. Jag behövde mest bara följa med.

Så det blev tre fina spontana galoppfattningar. Han har verkligen mognat! Sedan gick vi ut i skogen och njöt bara.

.
 
@Bluefish Ja helt okej pris, hade honom ute för rätt mkt överpris förut för att locka bättre kunder. Fick hit en som verkligen kunde rida honom med lite hjälp och förstod sig på honom. Tyvärr vågade jag inte sälja till dem för de hade inga träningsmöjligheter alls inom de närmsta året verkade det som. Alltså ingen paddock och inga tränare inärheten tydligen. Hon var rätt ung med så kändes ändå som om hon skulle behövt tränare iaf om de inte skulle stupa efter ett tag, men det vet man ju aldrig. Föräldrarna höll med dock så det var vi överens om. Tråkigt ändå, men en 5åring är nog inte den ideala första hästen när man är 14, inte utan hjälp så att säga. ^^
 
@MattiZ Vad klok du är som inte säljer till första bästa som vill ha honom! Hoppas du hittar rätt snart:). Det verkar vara en rätt trevlig kuse.
 
I morgon fyller Galishimo fem år! Och det hade ju kunnat sluta med att han bara fick bli fyra år på grund av skadan förra sommaren. Så här kommer en hyllning (igen) till min söta arab (igen!). :D Är helt besatt av honom. Så tråkigt att jag väntade tills jag var 30 innan jag köpte min första häst! Hade kunnat köpa en häst tio år tidigare... juh. :idea: Bilden går inte se från Mobil, så vitt jag förstår.

 
Jag tänkte börja sätta igång tunnan idag men regnet fullkomligen öste ner så vi stod tryggt i stallet istället. Kollade sadeln, Fiorano bara skrattade. Hon har vuxit ur den med råge. Gått upp MASSOR sedan jag köpte henne. Så det blir lite mera lov, men får börja leta sadel hyfsat omgående och låna för att kunna longera. Köpte en gouge idag nämligen, den hoppas jag gör henne gott!
 
@Bluefish Jobbigt att leta ny sadel men det är ju något positivt också :)

KL
Min lillskit har varit ute och tävlat igen. Blev 2a i H90 även fast han fick mindre psykbryt i terrängen som jag inte riktigt vet varför. Sedan gick han en H100 i helgen samtidigt som "storebrorsan" gick en internationell CIC2* (och blev 3a :bump:). Köttbullen var helt super i terrängen, dundrade runt med lätthet över allt så det var riktigt kul. Härnäst får han följa med den store till Polen och gå en CNC L (motsvarande H100) så det ska bli riktigt spännande. Tur att min kompis följer med också med en häst så trailern är full = ingen till häst kan tas med från polen :angel::p

Här är en icke-köpt bild från i helgen: http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/users/77/140629-201649/DSC_8536_preview.jpg
Smalhinder var hur enkelt som helst tyckte han :D
 
Sa jag att min häst vuxit en storlek? :crazy: Det bara lyser modern sporthäst om henne :angel:
345mo2o.jpg

Men hon hade inget emot gougen, lite stress men tog det hela med ro. Tur hon är allmänpåverkad efter att gå ute dygnet runt, igångsättningen blir nog rätt lugn. Hon ska få på sig sin tappsko så fortsätter vi med lite longering och snart uppsutten skritt.
9teqts.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 291
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp