09:orna del 3

Nu måste jag verkligen få skryta över Java :D Som ni vet har vi haft det svårt med bytena. Speciellt serierna. Men igår på tävlingen så satt ALLT. Jag avvägde att inte rida nån mer B:5 iår. Men jag tänkte att vi måste ju träna på programmet också. Vi red först en B:2 på 67. Den är hon ganska stadig i. I De få B:5 i år har vart på allt från 58-60% . Alltså har vi ingen kval % Jag hade endast som mål att få 62 % och hade varit nöjd med det. Och så får vi resultatet på 68,9% !! Nog för att jag kände att allt satt och jag var så glad när jag skrittade ut från banan. Hon va såååå duktig. Kanske att poletten trillat ner. Eller så rider jag bättre jag vet inte. Men Satan va jag är stolt över henne. Och hon vann bägge klasserna också :heart

 
Nu måste jag verkligen få skryta över Java :D Som ni vet har vi haft det svårt med bytena. Speciellt serierna. Men igår på tävlingen så satt ALLT. Jag avvägde att inte rida nån mer B:5 iår. Men jag tänkte att vi måste ju träna på programmet också. Vi red först en B:2 på 67. Den är hon ganska stadig i. I De få B:5 i år har vart på allt från 58-60% . Alltså har vi ingen kval % Jag hade endast som mål att få 62 % och hade varit nöjd med det. Och så får vi resultatet på 68,9% !! Nog för att jag kände att allt satt och jag var så glad när jag skrittade ut från banan. Hon va såååå duktig. Kanske att poletten trillat ner. Eller så rider jag bättre jag vet inte. Men Satan va jag är stolt över henne. Och hon vann bägge klasserna också :heart


Wow! Grattis! Du fick just en till följare på Instagram! ;)
 
Nu måste jag verkligen få skryta över Java :D Som ni vet har vi haft det svårt med bytena. Speciellt serierna. Men igår på tävlingen så satt ALLT. Jag avvägde att inte rida nån mer B:5 iår. Men jag tänkte att vi måste ju träna på programmet också. Vi red först en B:2 på 67. Den är hon ganska stadig i. I De få B:5 i år har vart på allt från 58-60% . Alltså har vi ingen kval % Jag hade endast som mål att få 62 % och hade varit nöjd med det. Och så får vi resultatet på 68,9% !! Nog för att jag kände att allt satt och jag var så glad när jag skrittade ut från banan. Hon va såååå duktig. Kanske att poletten trillat ner. Eller så rider jag bättre jag vet inte. Men Satan va jag är stolt över henne. Och hon vann bägge klasserna också :heart

Grattis! Så duktiga ni är!
 
Igår åkte vi iväg på liten träning igen. Tränaren tyckte det var stor skillnad.

Känns mycket spännande inför framtiden det här. Så glad i min lilla ponni

 
Nu är det INTE roligt att hantera Galishimo igen. Hade någon utomstående sett honom nu hade de tipsat om både kissing spines, hjärntumör eller frågat om han utsatts för grav misshandel nyligen. Jag tror att det är den årliga pälsfällningen för beteendet känns bekant för årstiden. Så vi har avbrutit träningen och skrittar på långa tyglar, om det är möjligt, eller promenerar bredvid honom. Underlaget tillåter inte riktigt hårdare ridning, heller.

Han fick total panik i spiltan igår när en kompis skulle testa om hennes sadel passade Galishimo (sadelgjorden spändes aldrig) och han fick panik och galopperade på stället så det luktade bränt i hela stallgången av broddarna som slirat mot betongen. :cautious: Lyckligtvis skadade han ingen, och han sparkade inte heller sig själv, vilket han brukar göra när han tokspringer på stället, så det blev åtminstone inget blodvite.

Fantiserar i smyg om att stödköpa en lugnare hästras som jag kunde varva med... har inte @Lillstrumpa en fellponny?! :idea: Hur är den rasen? Är den lugn? Kan man rida på den om man är vuxen och typ... 168 cm 65 kg? :idea:

44905836_1097263830447793_3741341171117457408_n.jpg
 
Senast ändrad:
Hoppsan , gick visst inte att ladda filmen som jag hade tänkt. Är det inte bara att kopiera länken ifrån instagram? filen var för stor stod det.
 
Senast ändrad:
66859006_10156687480714426_1771673988125163520_n[1].jpg

Dingla och dottern ikväll. Hon är pigg nu Dingla, kan vara envis när det gäller att galoppera hemifrån men hemåt går det desto bättre. Det funkar bra med lite mer bete för henne i år när stona går på bete med sina föl. Motion upptill för säkerhets skull för att undvika fång.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
604
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 232
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 695
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp