1 års vaccin

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Brukar ni ge det strax innan hunden fyller 1 eller brukar ni ta de ett par veckor efter? Skulle boka tid hos veterinären idag då ja jag har en hund som fyller 1 år 11 juli. Men hon tyckte ja skulle vänta ett par veckor ytterligare.. 🤔
 
Jag ger det alltid efter 1 år i fall det skulle bli gnäll på någon tävling eller utställning för att man vacc för tidigt
 
Okej. Så för säkerhetsskull kan jag vaccinera veckan efter hon fyllt 1? Det är alltså ingen fara att vänta till dess? 🙂
Så länge du vaccinerar inom 4 år efter 12-veckorssprutan så är det lugnt. (Men ska du tävla eller vara med på tex brukshundklubbens kurs så krävs det efter att hunden fyllt 1år)
 
Så länge du vaccinerar inom 4 år efter 12-veckorssprutan så är det lugnt. (Men ska du tävla eller vara med på tex brukshundklubbens kurs så krävs det efter att hunden fyllt 1år)

Om man vaccinerat på själva födelsedagen, räknas det som före eller efter då?
 
Som redan sagts ovan så kan man ta ettårssprutan tidigast vid 10 mån ålder och då gäller den för tävling och utställning inom SKK-organisationen.
Jag tar i regel sprutan i samband med ledröntgen, som jag brukar vilja göra så snart som möjligt efter 12 mån.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 589
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp