1.Islandshingst Mökkur! 2.Sida för bedömda ston och hingstar?

J

josse

Känner någon till hingsten och framförallt avkommor, hur har de blivit är det några som blivit bedömda ? resultat, egenskaper mm . Vet tyvärr inte gårdsnamnet!

Vet ni någon bra sida där man kan kolla hingstar och ston som blivit bedömda de senaste 2 åren ?
 
Jag antar att du tänker på Mökkur frá Varmalaek (svart, ELIT-premierad för avkommor). Om honom kan du läsa "allt" på www.forsgard.se och klicka in på Mökkur. Hans avkommor har visat sig väl under åren! Han är far till världens högst bedömda sto, Diva som har 9,02 exterört och en ridpoäng på 8,86. Han är även far till Thyrla från Lill-Årnebo, som har 10 för tölt... En ELIT-premiering för avkommor talar väl lite för sig själv. Hans avkommor är i snitt 5 cm högre än han själv (han är 136 cm i mkh) och har ett bra lynne. De har lätt för gångarterna, men deras vilja kommer ofta ganka sent (varierar ju förstås endel).

Någfon sida med alla bedömningar har jag inte hittat. SIF bör ju ha nå¨tt register. Maila till dom och fråga!

/Malin
 
Tack ! var in och tittade på hemsidan. Hittade även bedömningar på SIFs hemsida som var gjorda i år. Hittade vad jag sökte, mitt stos avkomma gick in på total 7.5, och det var alltså Mökkur som var pappan. Kanske dags att betäcka och själv få en liten Mökkuravkomma i stallet!
 
jag har hade en Mökkur-son tidigare, som var SÅ häftig! :love:
Och så har jag ridit ca 5-6 avkommor och de har alla varit trevliga hästar med lätt för gångarterna! Love them! :love:

Nästa häst skall vara en Mökkur-dotter!!! Hoppas bara jag hittar den!

/Malin
 
Du kan maila mej jag vet en som du kan ringa är inte helt säkert om den är till salu, men det är inte omöjligt!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 325
Senast: hastflicka
·
Anläggning Hej ville höra lite åsikter. I stallet vi står har dom en egen liten lösdrift med 1års hingst och en 2årig hingst som är på bete där den...
2
Svar
21
· Visningar
2 635
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 907
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 331
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp