1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

Sv: 1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

jag har haft edet å d gick bra...........
beror väl på kanske............
 
Sv: 1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

Vi har två¨okastrerade tillsammans, det går jättebra så länge dom är i den stora buren. Då sitter dom oftast tätt ihop och springer runt och leker, men om vi sätter dom i en mindre bur tex när vi har storstädning i stora buren (den är ca 10 kvadrat) så ryker dom ihop direkt!
 
Sv: 1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

jag hade dem åxå i en stor box....
 
Sv: 1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

beror på hur dom är i personligheten


en av mina hanar hade säkert kunna gå ihop med vilken annan snäll hane som helst men min andra hade tagit ihjäl en annan direkt.


är dom tillsammans från ung ålder brukar det i regel gå bra?
 
Sv: 1 kastrerad och 1 okastrerad hankanin..

Faktiskt är det så att chansen är större för att det går bra om båda är okastrerade då de oftast bara vill para den andre, men om en är kastrat så tänker den mer på revir och inte alls parning och är den då dominant kan det bli bråk men det beror ju på om den andre viker eller ger igen. Hursomhelst är det 50/50 % chans det går bra går det inte bra blir det hemskt...stor bur är ett måste och inga honor som eggar upp dem (inom synhåll) De värsta bråken jag sett dessutom är mellan honor...

Men fortfarande inget jag rekkommenderar den som inte kan kaniners kroppspråk och sina kaniner väl.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
631
Senast: Sol
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: fejt
·
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Freazer
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp