1 utflyttad och 2 inflyttade...

gul_zebra

Trådstartare
Tja, så var det Penis tur att hoppa på Gudrun då. Fick nog inatt och satt Penis i en hamsterbur över natten och gick och lämnade tillbaka honom idag (med två burar - så nu behöver hon inte använda miniduna till NÅN råtta :))

Och tja, Gudrun ska ju ha burkompis... Och tja, hitta vuxen hane verkar ju rätt lönlöst. Så gissa vad jag har gjort?
Just precis, det jag aldrig skulle göra igen - jag köpte två bebbar på zooaffär. Fast på en bra zooaffär får jag väl säga dårå :p
En exakt kopia av Penis fast i miniformat och så brorsan också :D
Peniskopian (som är agouti hooded) får heta Thor-Leif :D Medan den andra (striped, osäker på färgen... Återkommer med senare ikväll! ;)) var en solklar Balder, det syntes på en gång.

Ni skulle bara se de, de är ju så smååå! Har ju inte haft bebbar på evigheter nu och jävlar alltså vad små de är. De får ju plats i en hand! :D Och Balder är såååå go, är fram direkt och ska hälsa och är en riktig liten axelråtta. Thor-Leif däremot är lite skrajsen av sig, men det skulle jag också vara om jag stoppats ner i en kartong, åkt buss till ett nytt hem och så satts ihop med 450 gram hane som ska lukta överallt. De vet ju inte att han är världens snällaste och han må vara liten... Men bredvid de är han ju skitstor haha :D

Bilder kommer om en stund! :bump:
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Nu så, här kommer bilder! :)

Thor-Leif
c5d9d9588393c4288c11527da2188b73.JPG

http://www.annelie.mypetpages.net/artists/3340/0/773b63e63df75fa49a625867951aa111.JPG

Balder
c81e525022f4ca1b92808a1ff83ce348.JPG

http://www.annelie.mypetpages.net/artists/3340/0/dc3088de8dec834fb72002ed7655b2cd.JPG

Båda
0e61f42beffa3e34a6350d7c8c65e858.JPG

http://www.annelie.mypetpages.net/artists/3340/0/410bde4c57cbe286ff0dd2e75ade3838.JPG
http://www.annelie.mypetpages.net/artists/3340/0/38df09840fb74bd46f9dd1fd38fdbc6c.JPG

Och så ett par närbilder på Balders päls - vad tror ni, agouti striped? Eller någon annan färg?

7de0e02617c33f6d95a72258b2a7534a.JPG


c82072699f3838f43874add5f602c34a.JPG
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Åh små gullepluttar :love:
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Ja visst är de för gulliga! Har fortfarande inte lkats fatta hur småååå de är :love:

Haha tom syrran gillar de. Eller ja, hon gillar Balder och gillade Thor-Leif. Lilla Leffe bajade på henne nämnligen :D
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Ja det var väl gulligt med en liten Thor-Leif :D

Lilja_89: Det var samma sak med Rex (RIP). Hon gillade honom, men så bajsade han på henne och då blev han hatar. Syrran hatar råttbajs :D
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Tur att det är helg imorgon. Så jag kan åka och råttnappa lite hos en viss gul_zebra :angel:


Jättefinsöta rådisar ju. :love: :love:
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Lycka till, de är för vilda för att kunna råttnappas! Thor-Leif hoppar rätt ut i luften och balder är springig så du kan knappast hålla reda på båda :p :D
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Balder :love:
Ska han med på utställningen? Om så, så hmm, oj, Zebran blev en råtta kort :p
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Beror på, hinner jag registrera honom så ska han med :) Annars vet jag inte, kan hända att han följer med utan att ställas ut, vore ju perfekt miljöträning (och täckmantel så ingen snor mina tanter) :angel: :D
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Kan ju nämna att Balder inte är roan, han är striped :p Iaf som så man säger nu, det ska väl kanske grejas om och så och görs systemet med roan och striped om så kommer han vara en striped roan och det som är roan nu är huskey roan... Eller bort med roan om de inte bleks.
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Är inte Balder en chocloate striped roan eller black striped roan? han ser lite för mörk ut för att vara en agouti Men ja.. inte lätt att se på en bild :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Nix, agouti. Bilderna är lite mörka :D
Skulle sitta finfint med en chocolate, de är såååå fina :love:
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

aha.. jo, det är inte lätt att se på bilder. Men jag tycker fortfarande att han kan vara en chocolate.. eller möjligtvis chocolate agouti ;)
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Du får ta en sväng förbi och kika IRL vetja ;)
Eller varför inte ta dig till Uppsala den 19:e november och kolla på ännu fler råttor IRL :angel: :banana:
 
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

haha.. jo.. men det är tyvärr lite långt att åka. Har över 40 mil upp till Uppsala :(

Nu när vi ändå är inne på det där med färger. Är du insatt i färger på möss? :D Har inte en susning om vad det är för färg på min hona :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: 1 utflyttad och 2 inflyttade...

Åk ändååå :angel:

Nix pix, har ingen koll alls. Jag har så lite koll så jag har inte ens petat på en mus i hela mitt liv :eek: Okej, det där lät dumt, men du fattar nog vad jag menar :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp