10-20 grams täcke?

TinyWiny

Trådstartare
Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske? Ljusgröna med lite lite fodring i. De har använts flitigt och är ett av få höökstäcken som verkligen har passat mina hästar men nu sjunger de på sista versen och jag behöver nya. De här såldes som ofodrade täcken och då de är så ljusa var min plan att använda dem vid rejäla sommarregn men trots att den planen gick i stöpet är de de täcken som används absolut mest. Att de såldes med beskrivningen ofodrade gör det svårare att hitta ersättare så därför frågar jag buke. Regntäcke med lite lite fodring, inte så tjocka som 50 grams, de blir alldeles för varma. Någon som har något tips? Jag har ingen möjlighet att fara runt och känna på täcken vilket annars såklart vore det enklaste utan behöver kunna beställa dem på nätet.
 
Alla Horseware finns ju med 0 gram. Sen är det bara att plussa på med liner om man vill det. Eller välja Wug-modellen med halvhals, sitter som stulet.
 
Okej, fast de är ju inte utan foder, då skulle antagligen hästen bli blöt av täcket pga av kondens.
Nu pratar jag om foder som i fodrad precis som det står i Ts. Att ett täcke är ofodrat menas ju inte att det är utan innerfoder utan just att det är 0 gram foder.
 
Jag har fortfarande mina flugtäcken med regnrygg på vid regn. Allt annat blir för varmt just nu.
 
Nu pratar jag om foder som i fodrad precis som det står i Ts. Att ett täcke är ofodrat menas ju inte att det är utan innerfoder utan just att det är 0 gram foder.
Det som @prallan rekommenderar har polyesterfoder. Ett tejpat/regntäcke som inte har foder alls, kommer inte att vara regntätt särskilt länge, plus att det blir massor av kondens. Börjes hade nåt sånt för åratal sen, hästen blev lika blöt med som utan.
 
Det som @prallan rekommenderar har polyesterfoder. Ett tejpat/regntäcke som inte har foder alls, kommer inte att vara regntätt särskilt länge, plus att det blir massor av kondens. Börjes hade nåt sånt för åratal sen, hästen blev lika blöt med som utan.
Ja och det är ett täcke med 10-20 grams foder jag efterfrågar. Jag har aldrig påstått att jag vill ha ett regntäcke utan innerfoder. Jag har efterfrågat ett regntäcke med 10-20 grams foder då 50 grams täcke blir för varmt behöver jag ett tunnare och det blir för kallt med ett regntäcke med 0 gram foder.
 
Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske? Ljusgröna med lite lite fodring i. De har använts flitigt och är ett av få höökstäcken som verkligen har passat mina hästar men nu sjunger de på sista versen och jag behöver nya. De här såldes som ofodrade täcken och då de är så ljusa var min plan att använda dem vid rejäla sommarregn men trots att den planen gick i stöpet är de de täcken som används absolut mest. Att de såldes med beskrivningen ofodrade gör det svårare att hitta ersättare så därför frågar jag buke. Regntäcke med lite lite fodring, inte så tjocka som 50 grams, de blir alldeles för varma. Någon som har något tips? Jag har ingen möjlighet att fara runt och känna på täcken vilket annars såklart vore det enklaste utan behöver kunna beställa dem på nätet.
Har täcket detaljer i cerise?
 
Nej en Lena Furberg tecknad häst tror jag att det är. En liten på ena (eller är det bägge?) sidan i bak.

Riktigt ljust äppelgrönt är täcket.
Ok, då var det inte det jag trodde tyvärr. Annars kunde du nog ha fått ett av mig. Om storleken hade varit rätt, förstås. ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 656
Senast: Emine
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 386
Senast: Darkie
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 615
Senast: Harbor
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp