10-20 grams täcke?

Vad innebär 20 grams fyllning? Måste ju även bero på materialet i täcket.
Jag använder Amigo Lite på mina hästar som får mycket päls, det har ett innerfoder men benämns som 0 g fyllning.
 
Vad innebär 20 grams fyllning? Måste ju även bero på materialet i täcket.
Jag använder Amigo Lite på mina hästar som får mycket päls, det har ett innerfoder men benämns som 0 g fyllning.
Det innebär att det mellan yttertyget och fodertyget finns någon form av tunt mellanlager som väger 20 g per viss area (minns inte hur stor denna area är, men 20 g är väldigt tunt).
 
Det innebär att det mellan yttertyget och fodertyget finns någon form av tunt mellanlager som väger 20 g per viss area (minns inte hur stor denna area är, men 20 g är väldigt tunt).
Per kvadratmeter är det. Skulle gissa att bara innertyg i silke väger mer.

*kl*
Viktigast med täcke med så låg fodring (egentligen alltid) är regntätheten som anges i mm vattenpelare samt andningsförmåga som anges i gram/kvm/h. Är den senare för låg uppstår kondensen som en del nämner.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 673
Senast: Emine
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 389
Senast: Darkie
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 616
Senast: Harbor
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp