sissu

Trådstartare
Idag drog Stormy sin sista suck :cry:. Han tog emot sprutan lika snällt som vanligt och förstod aldrig vad som hände, allt gick väldigt fort och fridfullt tillväga.

Denna snälla häst vände upp och ner på mitt hästeri och jag kommer vara honom evigt tacksamt. Nu har han frid och han behöver inte längre kämpa på för mig med sin smärtande kropp längre.

Så tomt :cry:

MVH/
 
Vet exakt hur det känns. Sorgen och saknaden går inte att beskriva. Det går tyvärr aldrig över, men man lär sig leva med det.
 
Hej Sissu!
Jag kan bara beklaga sorgen och förlusten!
Jag skulle vilja skriva något tröstande men jag kan inte komma på något vettigt att skriva :cry:. Jag skickar en *KRAM* istället!
 
uff. vet hvordan det er. min f.d hest sovnet 28.oktober 2002. klem til deg.
 
:cry: jag vet åxå hur det känns.... vår älskade Lipizzanare somnade in förra söndagen 12:05, snyft snyft. han blev 27år.cancern tog över hans liv,det är vad vi tror.tarmsystemet bröt ihop.....ledsen när jag skriver detta men pratar man om det så är det lättare att sörja tycker jag. kramizar i massor,ta en dag i taget,det är vad jag lärt mig. /Tess
 
Tack alla vad rar ni är :love:

Han sitter framför datorn så jag kan titta och prata med honom när jag vill.
Det gör jag med glädje inombords, kanske låter knast, men redan idag så känner jag att jag ångrar inte mitt beslut.

Jag har varit i stallet hos nya "token" idag och visst var det förjäkla tomt när inte Stormy var där och spred sin positiva energi, den känslan kommer sitta där mkt. länge men glädjen att känna att jag tog rätt beslut och att han har det så mkt. bättre där han är är större.

MVH och kram till er alla.
 
Vet hur ont det gör att förlora en vän. All tid i världen räcker inte till när man ska ta farväl. :cry: Jag fick ta bort min första häst 2001, kan säga att saknaden är fortfarande lika stor. :(Det går inte en dag då jag inte tänker på alla hennes hyss och all den glädje hon gav mig. :) Hade jag inte haft min andra häst när vi fick ta bort henne, så hade jag nog också gjort slut på eländet. :( Så när hans tid kommer så blir det ännu värre. :(

Allt man har kvar är minnena..... *kram*
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 396
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
6 622
Senast: Modig_Korn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp