10 anledningar att inte studera

Enya

Trådstartare
1. Grupparbeten
2. Gruppens medlemmar
3. Gruppens dåliga kommunikation
4. Mycket att läsa på
5. Man glömmer lunchen hemma
6. Föreläsare som mumlar så man inget hör
7. Klasskamrater som mumlar så man inget hör
8. En lärportal som inte funkar som den ska
9. Tågen krånglar så man kommer för sent
10. Man tappar tågkortet och får ont i magen tills man hittar det igen!

Grupparbeten anses väl vara bra överlag, men jag trivs inte riktigt med den sortens inlärning. För mycket folk som ska komma överens.

Medlemmar man ska komma överens med, det går inte alltid bra om man rä för olika. Det skär sig så att säga.

Om man studerar måste man ju studera, det kunde de väl skrivit innan ansökan liksom :angel:

För det första är det dyrt att köpa lunch på stället och för det andra är det alltid för mycket folk att trängas med där man köper lunch och för det tredje hinner man inte gå nånannanstans....

Det värsta jag vet är när jag inte hör. Visserligen är jag hörselskadad, men det finns många människor som kan göra sin röst hörd i alla fall utan att jag använder mina hörapparater. Värst är när de börjar meningen tydligt och bra och avslutar meningen i ett enda mummel.

Klasskamrater som mumlar är mer vanligt än sånna som inte mumlar.

Lärportaler ja, de kräver nästan en helt egen tråd om hur illa det är med sånna!!!

Värst är när man kommer för sent till en tenta för att det snöade lite på rälsen... Eller när tåget bara allmänt är försenat för det bara är så av gammal vana! eller tåg som är proppfulla av människor som luktar olika hela högen!

Jag tappade tågkortet och mådde skit tills det återfanns i stallet. Det kostade över 1000 kr liksom! Vård sin vikt i guld eller något ;)


Så, berätta nu för mig 10 anledningar ATT plugga :D

:angel:
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Grupparbeten ger mig rysningar. Jag lovar att jag har nog aldrig dragit mig så mycket i håret någonsin som när det varit grupparbeten där någon annan har satt samman grupperna. En tyckte vi skulle träffas en gång när vi skulle göra en teaterföreställning tillsammans, jag såg faktiskt till att peta ur den personen ur vår grupp och vi gjorde succé men vi andra var mer ambitiösa.

10 anledningar till att studera

* Man stimulera hjärnan!
* Man kan förhoppningsvis få ett bra betalt arbete
* Man kan dessutom förhoppningsvis få ett arbete som man har ett stort intresse för.
* Man lär sig nya saker man inte hade en aning om
* Man får även lära sig att hantera relationer med andra människor!
* Tålamodet får öva upp sig
* Man kan skapa nya vänskapsrelationer som varar för evigt!
* Man får dessutom lära sig att koncentrera sig när man skall lyssna på mumliga föreläsare.
* Lagom till man slutar så har man en grym studieteknik.
* Man inser även att hjärnan har en större kapacitet att lagra information än man någonsin kunde tro.
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

1. All frihet att plugga när man vill (när man inte har grupparbeten)
2. Den personliga utvecklingen som kommer av att lära sig massor med nya grejer.
3. Jobberbjudanden man får när man är klar.
4. Lönen man får när man är klar.
5. All fritid man har över.
6. Alla nya roliga människor man lär känna.
7. Allting man lär sig som inte ingår i studieplanen, men som serveras i alla fall.
8. Sovmorgon när man inte har föreläsningar!
9. Hemtentor
10. Man slipper jobba heltid. ;)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

1. Grupparbeten
2. Gruppens medlemmar
3. Gruppens dåliga kommunikation
4. Mycket att läsa på
5. Man glömmer lunchen hemma
6. Föreläsare som mumlar så man inget hör
7. Klasskamrater som mumlar så man inget hör
8. En lärportal som inte funkar som den ska
9. Tågen krånglar så man kommer för sent
10. Man tappar tågkortet och får ont i magen tills man hittar det igen!

Grupparbeten anses väl vara bra överlag, men jag trivs inte riktigt med den sortens inlärning. För mycket folk som ska komma överens.

Medlemmar man ska komma överens med, det går inte alltid bra om man rä för olika. Det skär sig så att säga.

Om man studerar måste man ju studera, det kunde de väl skrivit innan ansökan liksom :angel:

För det första är det dyrt att köpa lunch på stället och för det andra är det alltid för mycket folk att trängas med där man köper lunch och för det tredje hinner man inte gå nånannanstans....

Det värsta jag vet är när jag inte hör. Visserligen är jag hörselskadad, men det finns många människor som kan göra sin röst hörd i alla fall utan att jag använder mina hörapparater. Värst är när de börjar meningen tydligt och bra och avslutar meningen i ett enda mummel.

Klasskamrater som mumlar är mer vanligt än sånna som inte mumlar.

Lärportaler ja, de kräver nästan en helt egen tråd om hur illa det är med sånna!!!

Värst är när man kommer för sent till en tenta för att det snöade lite på rälsen... Eller när tåget bara allmänt är försenat för det bara är så av gammal vana! eller tåg som är proppfulla av människor som luktar olika hela högen!

Jag tappade tågkortet och mådde skit tills det återfanns i stallet. Det kostade över 1000 kr liksom! Vård sin vikt i guld eller något ;)


Så, berätta nu för mig 10 anledningar ATT plugga :D

:angel:

sex

öl

fest

sovmornar

lediga eftermiddagar


studentrabatter

studentkårer

studentskor


inspark

examensfest
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

sex

öl

fest

sovmornar

lediga eftermiddagar


studentrabatter

studentkårer

studentskor


inspark

examensfest

Öl! Ja det har vi druckit några gånger i höstas i den utmärkta gruppen jag var i då, riktigt kul!

Fester lyser med sin frånvaro, jag är alldeles för gammal!

Som ensamstående mor med småttingar lyser även sovmorgnar med sin frånvaro!

Lediga eftermiddagar existerar inte, jag jobbar då.

Studentrabatter är väl kopplat till csnkort? Det har jag inte.

Är inte med i någon kår, finns ingen kopplad till min utbildning.

Studentskor som fruntimmer eller student-skor?

Inspark, vad är det?

Examensfest, jag är inte där ännu. Vad har jag att se fram emot där då?

:D
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

1. All frihet att plugga när man vill (när man inte har grupparbeten)
2. Den personliga utvecklingen som kommer av att lära sig massor med nya grejer.
3. Jobberbjudanden man får när man är klar.
4. Lönen man får när man är klar.
5. All fritid man har över.
6. Alla nya roliga människor man lär känna.
7. Allting man lär sig som inte ingår i studieplanen, men som serveras i alla fall.
8. Sovmorgon när man inte har föreläsningar!
9. Hemtentor
10. Man slipper jobba heltid. ;)

1. Gruppen försöker inskränka min frihet.....
2. Jag ÄLSKAR att lära mig saker och att utvecklas!! :love::idea:
3. Det ser jag fram emot!
4. Lönen jag får lär inte vara bättre än den jag har nu, tvärtom...
5. INGEN fritid.
6. NÅGRA nya roliga människor...
7. Som vadå?
8. Existerar inte i min värld :D
9. Neeeeeeeeeeej!
10. Nej eller jo, men nej ändå! ;)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Grupparbeten ger mig rysningar. Jag lovar att jag har nog aldrig dragit mig så mycket i håret någonsin som när det varit grupparbeten där någon annan har satt samman grupperna. En tyckte vi skulle träffas en gång när vi skulle göra en teaterföreställning tillsammans, jag såg faktiskt till att peta ur den personen ur vår grupp och vi gjorde succé men vi andra var mer ambitiösa.

10 anledningar till att studera

* Man stimulera hjärnan!
* Man kan förhoppningsvis få ett bra betalt arbete
* Man kan dessutom förhoppningsvis få ett arbete som man har ett stort intresse för.
* Man lär sig nya saker man inte hade en aning om
* Man får även lära sig att hantera relationer med andra människor!
* Tålamodet får öva upp sig
* Man kan skapa nya vänskapsrelationer som varar för evigt!
* Man får dessutom lära sig att koncentrera sig när man skall lyssna på mumliga föreläsare.
* Lagom till man slutar så har man en grym studieteknik.
* Man inser även att hjärnan har en större kapacitet att lagra information än man någonsin kunde tro.

Hösten grupp som jag var med i var öppen, positiv osv. Vi kunde samarbeta och göra ett bra jobb. Denna nya gruppen är bara... hemsk! Vi har inte varit igång många veckor förrän osämjan var igång. Inte konstigt egentligen. Jag märkte direkt att det var en helt annan känsla i rummet när jag klev in första gången. Ingen öppen positiv stämning. Möttes av en osynlig mur från flera håll. Då krockar det rejält. Vi är inte på samma våglängd ALLS.

Jag får ett arbete jag har intresse för, utbildningen är jätteintressant och faktiskt så klart rolig också :) Och jag tycker om att plugga egentligen, tycker om att lära mig saker!

Koncentration med mumliga föreläsare, nja, det hindrar mitt lärande måste jag säga. Jag sitter ändå långt fram.
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Jag skulle aldrig klara av att studera i grupp, jag blev för stukad i grundskolan för att det skulle funka öht. Däremot håller jag på att lära mig digitalteknik och microcontroller inom styr-regler i vinter, inte för att jag måste utan bara för att jag är intresserad helt allmänt liksom. Tentar av gör jag ju inte om man nu inte ska kalla styrsystemet till min ombyggda vedpanna som byggs just nu på labbänken i elektroniklabbet för tenta. Kommer det "magisk rök" :eek: när jag slår på strömmen blir det ett IG i protokollet. :crazy:
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Öl! Ja det har vi druckit några gånger i höstas i den utmärkta gruppen jag var i då, riktigt kul!

Fester lyser med sin frånvaro, jag är alldeles för gammal!

Som ensamstående mor med småttingar lyser även sovmorgnar med sin frånvaro!

Lediga eftermiddagar existerar inte, jag jobbar då.

Studentrabatter är väl kopplat till csnkort? Det har jag inte.

Är inte med i någon kår, finns ingen kopplad till min utbildning.

Studentskor som fruntimmer eller student-skor?

Inspark, vad är det?

Examensfest, jag är inte där ännu. Vad har jag att se fram emot där då?

:D

noterar att du dissade 9 av 10 dock inte sex

för övrigt har golit hört talas om både 40- 50- och 60-årsfester
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Jag skulle aldrig klara av att studera i grupp, jag blev för stukad i grundskolan för att det skulle funka öht. Däremot håller jag på att lära mig digitalteknik och microcontroller inom styr-regler i vinter, inte för att jag måste utan bara för att jag är intresserad helt allmänt liksom. Tentar av gör jag ju inte om man nu inte ska kalla styrsystemet till min ombyggda vedpanna som byggs just nu på labbänken i elektroniklabbet för tenta. Kommer det "magisk rök" :eek: när jag slår på strömmen blir det ett IG i protokollet. :crazy:

Jag har inte heller goda erfarenheter överlag. Stoppas in en massa folk i en grupp och försöka komma fram till något...
I förra gruppen kände jag mig välkommen och respekterad, möttes med ett leende och ett hej redan första gången. Vi gick och tog en öl efter varje inlämnad rapport och redovisning inför resten av klassen och pratade om allt :) I denna gruppen var " vänder på huvudet och kikar på den som säger hej medan vi har armarna i kors framför bröstet".:eek:

På ett av mötena fattades två personer, en annan fick den gooooda iden om att vi skulle filma vårt möte. Det ville inte jag och satt och småkokade hela tiden, trött och irriterad från början för just en av dem som var borta är min nyfunna vän. Så till slut fräste jag att jag TROR att de som var borta kan läsa och förstå mailen och anteckningarna vi skrev... Det var nog då det skar sig mellan mig och en av de andra. Jag kunde inte låta bli, jag försökte, jag lovar!, jag satt och intalade mig själv ett mantra "jag är en snäll människa som är artig och väluppfostrad och ÄR INTE OTREVLIG MOT ANDRA MÄNNISKOR", men jag kunde inte vara tyst hur mycket jag än ville,min hjärna hade nog exploderat i miljoner bitar då! :crazy: Men jag bär inte hundhuvudet här i alla fall. Jag gjorde dock inte situationen bättre...

Det är jag och min vän som är över 30 De andra är barnrumpor känns det som. Hon är 51 och en tuffing och jag gömmer mig lite bakom henne när det blir för jobbigt. :o Fast det FÅR jag göra!

Jag förstår ditt pluggande eftersom jag pluggat... alltid liksom! Från det jag tog studenten och framåt har det varit frivilligt och ämnen som jag själv valt (1 år på lärarutbildningen, 3 kurser i kriminologi, svenska språket, svensk litteratur, medicinkurser och så nu denna utbildningen). Jag kan inte tänka mig ett liv utan att plugga! Jag älskar att lära mig och är frågvis ;) :love:

Det du sysslar med kan jag inte ens stava till, så om det INTE kommer magisk rök är jag impad! Det är då rakt verkligen en tenta! Hemtenta! :D
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

noterar att du dissade 9 av 10 dock inte sex

för övrigt har golit hört talas om både 40- 50- och 60-årsfester

Det var för att jag missade den! Vem skulle jag ha sex med, den ENDA killen i klassen eller? :rofl: Han är inget för mig!

Fester bland studenter är nog inte lika vilda som 60 årsfester...eller vänta, det är nog tvärtom, eller hur :p Och jag är INTE vild!

på tal om det, de i gruppen skriver "hej tjejer" eller till och med nu senast "hej gummor" AAAAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGGGGG! Jag vill inte bli kallad för tjej av en 20 åring!! Och inte gumma heller för den delen! :devil:
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Nä, Mecenat!!

Jag får inget CSN längre och jag får alla studentrabatter ändå via Mecenat. Bara att registrera sig!

Åhå, vad är det för rabatter?

Studentlitteratur? Biblioteket är gratis! :D Men jag vet att jag kan hämta ett studieintyg och får tågkortet några 100 lappar billigare. Jag har dock inte... äsch, jag är för blyg ;)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

1. Grupparbeten
2. Gruppens medlemmar
3. Gruppens dåliga kommunikation
4. Mycket att läsa på
5. Man glömmer lunchen hemma
6. Föreläsare som mumlar så man inget hör
7. Klasskamrater som mumlar så man inget hör
8. En lärportal som inte funkar som den ska
9. Tågen krånglar så man kommer för sent
10. Man tappar tågkortet och får ont i magen tills man hittar det igen!




Så, berätta nu för mig 10 anledningar ATT plugga :D

:angel:

Tja, där har du väl ungefär 8 anledningar till att plugga distans utan sammankomster ;)
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

1. Grupparbeten där man har fått välja gruppsammansättning själv
2. Gruppens medlemmar när de är ens kompisar som man dessutom kan ha ett fungerande samarbete med
3. Vad man lär sig om kommunikation när den plötsligt inte fungerar i gruppen
4. Mycket att lära sig
5. Man kan ta med egen lunch eller köpa på plats
6. Föreläsare som kan sitt ämne, älskar det och att lära ut
7. Studiekamrater som är intresserade av ämnet
8. En lärportal med bra upplägg och administrationspersonal som är hjälpsam
9. Skolan ligger bra till för pendling från ens bostad
10. Man har studentrabatt på resorna och en massa andra saker

Jag utgick från din lista inte för att kritisera den utan för att den påminde mig om några av de bästa sakerna med min utbildning. Det gör verkligen jättestor skillnad att få välja gruppmedlemmar själv och jag avundas dig inte alls! Har det nämnts vilken tanke som ligger bakom att ni inte får göra det? Tar den som delar in er i grupper hänsyn till vilken betygsmässig ambitionsnivå ni har?
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Kan bara säga att jag lider med dig. Jag tycker att grupparbeten är djävulens påfund.

Be strong :D
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Känner igen en del av det du skriver. Jag är heller inte mycket för grupparbeten, men har nu för första gången hamnat i en bra grupp och då går det hyfsat :)

Tänkte på det där med mumlande lärare. Jag har problem med inlärning och koncentration och fick därför en liten diktafon för att kunna spela in föreläsningarna. Då kunde jag lyssna i lugn och ro senare och även välja volym. Man kan även ställa in så bakgrundsljud försvinner och det blir tydligare ljud. Kanske kan vara något även för dig?
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

Åhå, vad är det för rabatter?

Studentlitteratur? Biblioteket är gratis! :D Men jag vet att jag kan hämta ett studieintyg och får tågkortet några 100 lappar billigare. Jag har dock inte... äsch, jag är för blyg ;)
Typ allting, biljetter, datorer, böcker, mat. Det mesta liksom!

Regga dig på www.mecenat.se
 
Sv: 10 anledningar att inte studera

När jag pluggade IT (sekelskiftet) upprepades "utvecklingen går bara fortare och fortare" till förbannelse. Jag undrar än i dag hur man mäter utveckling och hur ekvationen för hastighetsökningen ser ut. Det brydde man sig aldrig om.

Så, på ett lite geekingt sätt set min 10-lista ut:

FOR I = 1 till 10 DO
WRITE (*,*) 'Utvecklingen inom IT går bara fortare och fortare'
END DO
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 045
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp