10 år med hästsidor på internet, fortsättning

Fortsättningen på vad som hände i begynnelsen på mina hästsidor ;)

20 juni 1997:
Jag har sorterat gamla inlägg i Öppet forum i följande ämnesområden: Hästhälsa & horsemanship, Hästraser, Hästtillbehör och Övrigt.​

28 juni:
Överst på alla hästsidor finns nu tre rutor med information, jag hoppas detta skall bli ett smidigt sätt för mig att sprida viktig information och tipsa om olika saker.​

10 juli:
Jag har skaffat mig en egen domän, www.stallet.com. Under denna domän kommer du att hitta nästan allt för den hästintresserade. I samband med flytten av sidorna till den nya domänen har jag gjort en del mindre förändringar. Jag hoppas att ännu fler nu skall hitta till dessa hästsidor.​

26 juli:
Länksidorna har uppdaterats med nya länkar.
Alla annonser som kom till mig innan nedanstående sida blev klar är nu upplagda.
Jag har ändrat en del under annonssidan, sidan posta annons fungerar lite annorlunda, och jag har lagt till en sida där du direkt kan se den annons du postat, sidan heter Oredigerade osorterade annonser. Annonserna ligger på den sidan tills jag gått igenom, sorterat och placerat ut dem på rätt annonssida.​

29 juli:
Öppet forum och Snacksidan är lite förändrade. Förhoppningsvis är de enklare och bättre att använda än tidigare, med datum och klockslag samt möjlighet att lägga in din epost-adress, ta en titt och prata lite.​

15 augusti:
Jag har ändrat en del på annonssidorna för att underlätta inläggandet av annonser, likaså blir det lättare för dig som letar efter något då nya annonser kontinuerligt kommer upp på rätt sida. Hoppas ni gillar förändringen.​

7 september:
Det finns nu två nya rubriker på förstasidan, Utbildn+Stall och Hästbilder missa inte dessa! Jag har även uppdaterat På gång i hästsverige, kom med fler tips på aktiviteter.​

28 oktober:
Under hästbilder har jag nu lagt till en del hästteckningar. Hästfotografierna finns fortfarande kvar.​

15 november:
Den nya rubriken Nyheter innehåller den gamla sidan På gång i hästsverige, samt två nya sidor med nyheter från Ridsportförbundet och Sportbase.
Under ikonen innehåll hittar du numera en skiss över mina sidor. Där kan du även välja att söka bland sidorna under www.stallet.com

8 januari 1998:
Jag har gjort en ny sida för Hästdiskussioner som är bättre strukturerad än Öppet forum.​

11 februari:
Under Hästprat hittar du numera en ny sida med namnet småprat, varför inte prata med någon, några minuter.​

30 april:
Jag har lagt ut en ny Diskussionssida, jag hoppas ni skall gilla den, den har många fördelar jämfört med den gamla.​


Detta är vad som hände år nummer två på mina hästsidor. Efter detta finns ingen riktigt bra logg över exakt vad som hänt när.

Länkar till loggarna jag hämtat ovanstående information ur:
http://web.archive.org/web/19980530034851/www.stallet.com/generell/nytt1997.htm
http://web.archive.org/web/19980530033551/www.stallet.com/generell/nytt.htm

Det kan mycket väl hända att jag återkommer med en liten sammanfattning av vad som hände efter dessa två första år.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

grattis gunnar o bukefalos!! :banana: :bump:

helt otroligt att det gått 10 år. jag minns första gången jag hittade hit, men är inte säker på om det var precis före eller precis efter stallet.se poppade upp... 4ben minns jag iaf... :D

*nostalgi*
 
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

Jag hittade hit redan när det låg på Shero.net Hade t.o.m. adressen uppskriven i min almanacka så att jag skulle hitta hit även från andra datorer.
 
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

en riktig veteran! :D
jag var ju bara 10-11 år när stallet o allt föddes så jag minns inte riktigt när o hur jag kom hit... men tidigt var det! :)
 
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

Man kanske kan få bjuda på en smarrig skåde-tårta :d
Tarta2.gif
 
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

:banana: :bump: Grattis Gunnar :bump: :banana:

Själv har jag varit här sedan -97 :bow:
Måååånga timmar har man lagt på ditt forum - både glädje & sorg!
Men vart har alla dessa år tagit vägen :eek:
 
Sv: 10 år med hästsidor på internet, fortsättning

Här är en till som var med på den gamla goda tiden, innan man behövde personlig inloggning, och när alla trådar låg på samma sida...
Vet inte om det var hela tio år sedan, men inte långt ifrån.

Är väl en mer sporadisk besökare nuförtiden, men den som söker skall finna det på Bukefalos...

/Johanna
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 968
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv. 1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Förr var jag ganska duktig på att informera om nästan alla förändringar, förbättringar och nyheter här på sidorna. Du kan nu, om du...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 251
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp