10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hippocampus

Trådstartare
Passar bra att starta ny tråd när Annie ska byta liv snart :D Vi får väl se om hon går på släpet imorgon :p
 
Sv: 10:orna del 3

Hjärtat nästan stannade i halsgropen när jag var in och såg att tråden var låst! :eek:

Trodde att något riktigt illa hade hänt,men insåg tillslut att vi hade skrivit så mycket som 100 sidor,och det var därför stängd! *PHUUUU*

Jag insåg genast att jag är beroende av 10: ornas trådar! :p:D

Idag har vi haft kallt på riktigt,-11 grader visade termometern i morse. Det är man ju verkligen inte vad vid nu,hoppas Orvar inte fryser!
 
Sv: 10:orna del 3

Vi brukar stänga trådar efter 1000 inlägg för att de blir så tunga att ta sig igenom och samma fråga kan komma upp gång efter gång, men jag har valt att låta vissa avelsgnäggtrådar komma upp mot 2000 inlägg innan jag stänger dem

hälsar moderatorn
 
Sv: 10:orna del 3

Haha jag med!

Brukar gå in och tjuvläsa på 09ornas tråd för att längta ett år fram i tiden och drömma om vad jag kommer göra med min då :D DET är nördvarning på hög nivå!
 
Sv: 10:orna del 3

Delvis kl.

Tyckte jag läste något om vad som förväntas av våra 2åringar detta år? Eller så kanske jag blanda ihop det med 08:ornas tråd :o

Jag har inte gjort något med min mer än tagit in och hanterat henne med det vanliga, borsta, sitta fast och vid skoning såklart. Tagit någon promenad vid hand totalt 4 ggr max tror jag.

Hon har fått följt med löst vid uteritter 3ggr tror jag det blev med dagens tur. Hon sköter sig bra, väldigt mycket energi kan jag lova!

Idag fick hon hoppa över stock i skogen också, såg ut som hon tyckte det var kul :)

Men det går bra annars med henne.
Hon och min mammahäst Pillan har blivit riktigt bra vänner, mer som mor och dotter faktiskt. Pillan låter efter Miraz om hon försvinner och tvärtom tex.

Jag ska så småningom vänja henne vid träns är tanken, börja med tömkörningsgjorden och senare tömkörning.

Men vi får se när det händer, jag har inte bråttom med lillskiten!
Men snart är det dax att ta tag lite mer med henne så hon slipper känna sig så utanför.
Hon kommer alltid och ska krypa upp i famnen nästan på en, ska pussas, gosa och bara vara vid en liksom.
 
Sv: 10:orna del 3

Hjälp, hade lite problem att hitta nya tråden! Paniken spred sig, men nu så ;)

Var ute hos Hugo idag. Han har ett sår på hö f på framsidan av kotan, ser ut som om han sprungit på någon pinne eller liknande. Det hade gått upp lite, så jag tvättade av och smörjde in med supersalvan jag får "låna" av stallvärden. Fyndade också en repgrimma på Hööks rea igår (den jag haft till mina tidigare bamsestora halvblod är storlek XX-Full vilket är något stort, än iaf) som han fick på sig. Han visar ju en del trots, när man går ut ur och in i hagen, ut ur och in i stallet osv.. Så jag tänkte att det kunde vara bra med en repgrimma så att han inte blir sådär omöjlig att få någonstans hur man än försöker locka, putta mm.. Den funkade utmärkt och han lyssnade bättre!

Jag har dessutom tröttnat på att han är så tunn och eländig så idag satte jag på honom täcke. Jag tänker, att eftersom han växer så extremt mycket just nu och inte håller vikten trots att han fodras med ett väldigt torrt hösilage med grymt höga värden (vilka passar honom väldigt bra) som han äter så mycket av att han t o m lämnar, får han helt enkelt ha täcke ett tag nu för att inte använda så mycket energi till uppvärmning. Förhoppningsvis kan han då behålla den energin och istället använda den till att biffa på sig lite. Han har ju liksom inte så mycket päls så det är ju inte konstigt om han har svårt att hålla värmen här uppe i mellersta Sverige :p

Hur som helst, kom på att jag inte ville lägga på hans nya Pessoatäcke eftersom jag nog tänker sälja det. När jag provade det för knappt två v sedan var det på gränsen till för litet, stl 145.. Därför tog jag fram ett av morbror Gustafs gamla Horseware-täcke i stl 155 - bara för att testa. Och tänka sig, det passade :eek: Så ja, nu har han tydligen 155 i täcken, om några dagar blott 21 månader gammal. Jag undrar just hur det ska sluta.

Plockade också fram ett gammalt bett och stoppade i munnen, väldigt konstigt tyckte han. Ska försöka klura ut vilken storlek han har på bett men det är inte så lätt när han joxar med munnen..
 
Sv: 10:orna del 3

Här läses både -07 -08 och -09: ornas trådar flitigt! :o

Jag har delat upp dom såhär:

-09,ett år äldre än våra,vilket gör det kul att se hur långt dom kommit.

-08, där hålls det på med inridning för fullt,alltid spännande!

-07, där är hästarna ridna ca ett-två år,intressant att se hur det funkar med utbildning,hur hästen beter sig,osv!

Beroende,jag? NEEEEEEEE....:angel:
 
Sv: 10:orna del 3

Hehe det är kul och kolla dom andra trådarna faktiskt :)

Men jag kollar bara, 08: orna eftersom jag har min ena där, sedan 09: orna för att det är kul och följa några som fick föl samtidigt som min 08:a och sen 10: orna för min lillfis :)
 
Sv: 10:orna del 3

KL

Löshoppade Uri för andra gången igår. Sist tyckte han inte det var så roligt, men den här gången fattade han grejen och tyckte det var skitskoj! Mattes hjärta :love:

402600_10150455978072343_541737342_9101483_1246741147_n.jpg

378127_10150455978967343_541737342_9101489_762342463_n.jpg

385798_10150455979352343_541737342_9101490_697585426_n.jpg


Lite bus efteråt :) (med kompisarna som inte kom med på samma bild för de är för snabba)

403077_10150455989357343_541737342_9101573_2118478567_n.jpg


Tänk att de är tvååringar nu :eek: Tiden har gått så fort!
 
Sv: 10:orna del 3

Vilken fining! Han ser verkligen ut att gilla det :) Vad är tanken det ska bli av honom? Hur ser dina planer ut för 2012?

Imorgon ska jag till min prins, uppfödaren ska med också :) Ska bli kul att se hur mycket lera han samlat på sig sen senast.. Längtar till jag ska stalla in honom! 1,5 år kvar, tiden går fort!
 
Sv: 10:orna del 3

Vad roligt att du tycker att han är fin! Jag skulle väldigt gärna vilja köra in honom :) Han är tömkörd ganska mycket sedan i somras. Men just nu ligger det på is, så vi får se, det är ju inte brottom precis! I höst ska en liten tjej få sitta in honom, om han är redo för det då :) Annars har vi inte så mycket planer för detta året, fortsätta med den dagliga hanteringen och så skulle jag vilja visa honom på sommarpremieringen i Henån och kanske på Backamo. Han är ju valack, men det är ändå roligt med några bedömingar tycker jag.
 
Sv: 10:orna del 3

Vad kul att du tänker köra in honom! Har också nyligen fått upp ögonen för körning och tänkte börja tömköra min så smått snart.

Kommer försöka få min inkörd så han kan ha vagn efter sig i November/December och köra små turer med :)

Har du din installad? Vill också alltid ha tillgång till paddock med hinder, nu blev jag lite avis :D
 
Sv: 10:orna del 3

Ja, Uri har varit installad hela tiden. Hade gärna haft honom på lösdrift, men det är svårt at hitta här ocvh jag vill ha honom nära :)

Paddock är kanon, speciellt nu när det är så lerigt i hagarna! Då kan han få springa av sig ibland, det blir ju tyvärr inte så mycket sånt i hagarna nu.

Lycka till med inkörningen :)
 
Sv: 10:orna del 3

Jag är helt slut! Åkte hemifrån 07 igår morse, kom hem 02 inatt.

Om fyrbeningen skulle samarbeta? Nä varför det?

Jag MÅSTE lastträna! Det tog 2 timmar att lasta. Hon drev mig till vansinne.
Vi var 3 pers, hon vägrade. O vet ni vad det värsta var? Hon var inte rädd eller stressad. Hon ville bara inte. Vi lockade med massa saker, vi använde linor, vi hade med ett spö osv. Hästjäkeln, med öronen framåt hela tiden, uppträdde som "jaha, ni är 3, jag är 1, ni är i transporten, jag utanför, vad ska ni göra åt det?".

Hon var så lugn, hon ställde sig till och med framför transporten och vilade på bakbenet! Sen bajsade hon, ingen lös stress-bajs, utan runda fina bollar o sen suckade hon.

Tror ni man blev galen eller?

Vi fick in henne t slut och hon stod så fint hela vägen! Åt o helt stilla var hon. Vi kom till en mack där de driftade bilar, vi var tvunga att tanka där, men hon brydde sig ingenting om det.

Sen kom hon hem till sitt nya stall, jag ledde henne lite runt och så fick hon gå in i en supervälhalmad box med betfor, morötter och musli. O ny kompis bredvid som ville sååååå hälsa. Annie ville äta :angel:

Hon åt direkt och sen lämnade vi henne för vila.

Idag ska hon gå ensam i hagen, imorgon ska de släppas ihop.

Stallägaren tyckte hon var jättefin (o han är "känd" uppfödare) och bra i hullet. Tror fan det när hon går på 1000 smrp och 100 MJ :D
 
Sv: 10:orna del 3

*kl*
Har era småttingar några konstiga ide'er för sig ? Terrorist Ove har nu börjat med att försöka lägga sig på hinkarna med kraftfoder i demonstration när maten är slut :p Idag var han extra sur på hinken så han försökte lägga sig på den 3 ggr XD Mätte manen på honom innan med och den är 42 cm lång och når nu nedanför bogen :love:
 
Sv: 10:orna del 3

Jodå,jag kom in på länken,men bilden vart ganska liten...

Men hon var så söt så i sitt täcke! :D
 
Sv: 10:orna del 3

Jättefin i täcke ! Som hon har växt, kommer ihåg bilderna på henne som föl...

Annie jag förstår att du är trött, det låter tufft det där! Jag har haft en lastträning på Fendi, hon har ju aldrig åkt någongång, men det gick bra då i alla fall, hon gick in och åt lite godis, sen ut igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 576
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 429
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp