Nessaja

Trådstartare
Ingen som har startad en tråd än? Det är på tiden tycker jag.
Jag har en vallack efter Ludwigs Champion (som ju tyvärr togs bort natten till tisdag :cry:). Han heter Samaranth VH och är ca 164-165cm hög.
Jag har börjat rida in honom då han har sett väldigt stadig ut vid tömkörning och löshoppning.
Började fredag vecka 36 med att hänga på honom och då han tog det väldigt bra så satte min sambo upp sig i sadeln. Ett varv på volten och sen avslutade vi.
Sen satte vi upp varannan dag och vid femte tillfälle gick vi ut en sväng. Dom 2 gånger efter travade vi även några steg och det gick jättebra. Sen började vi gå ut i skogen (fortfarande med ledare). Vecka 39 på söndagen fick jag 'rida' utan ledare för första gången. Sen dess har vi hunnit med att skritta ut några gånger med sällskap och det har gått över förväntan. Han går utan problem först och sist, stannar när jag ber om det och väntar på min signal även om den andra hästen travar ikapp eller förbi. Vi ändrade riddagarna till var tredje dag då det blev lite längre turer (ca 30min).
Vecka 41 travade vi lös för första gången och på väg hem bockade han även för första gången. Han har ju alltid varit väldigt stadigt så det var väntat. Jag satt kvar som tur är. ;)
Igår provade vi den första galoppen och det gick över förväntan. En bockning i fattningen men sen skötte han sig. Andra galoppen var fattningen utan krumilur och även själva galoppen.
Nu kommmer det bli 6 ridtillfällen till med honom och sen blir det vila till efter nyår, februari. Tanken är 3-års-test och sen kommer han även köras in så småningom.

Hur går det mer era 10:or? Vad gör ni med dom och vad är planen infrö 2013?
 
Sv: 10:orna

titta under avel så hittar du tråden 10: orna del 4 där vi skriver om våra tior och vad de har för sig =) Välkommen till gänget!
 
Sv: 10:orna

Jaha, ok. Det var enda stället jag inte kollad efter tråden. Trodde den skulle ligga under ridning.
Då får moderator gärna ta bort den här tråden.
 
Sv: 10:orna

vet inte hur länge årgångstrådarna ligger kvar under avel, men de startar där när alla får sina föl =) Kul att det går så bra med din häst!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
890
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 981
Senast: iNHALE
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 461
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 481
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp