10 pappadagar

S

sw33tie

Jag har ingen koll alls på det här med dagar hit och dit..

Pappan till mitt barn klarar inte av att ta hand om sig själv och får därför inte heller träffa sitt barn. Men nu är det så att han har vart ledig under sina "10 pappadagar". Får man vara ledig, som att ha semester, trots att man inte ens har träffat sitt barn?

:confused:
 
Sv: 10 pappadagar

Tyckte också att det vore märkligt... Då ringer man om frågor ang. föräldraledighet eller så va? uscha, jag vill inte bli vuxen och ta ansvar :D
 
Sv: 10 pappadagar

Ja, deras nummer står på hemsidan, eller så skriver du ett mail eller ett brev, beror ju på hur snabbt du vill ha besked men i ditt fall skulle jag absolut ringa på en gång.

Det lär ju även ordnas så du får alla föräldradagar eller?
 
Sv: 10 pappadagar

Ska passa på att ringa med en gång eftersom lillplutt sover! Tack :laugh:
 
Sv: 10 pappadagar

Hur gick det?

Man kan ju ge pappadagar till annan anhörig (mamma kanske?) tror jag, om pappan inte är närvarande eller har vårdnaden och så. Kolla upp det :)
 
Sv: 10 pappadagar

Jag tycker att man ska umgås med sitt barn om man nu tar ut sina dagar, och i det här fallet är han inte berättigad en enda dag. Så ledig för sitt barns skull.. nää det skulle jag inte kalla det. Bara tio dagar till att få festa..
 
Sv: 10 pappadagar

Ah, vart finner man sådan information? Mamma var med på förlossningen, och eftersom hon stannade där i två dagar kostade det fyra hundra.. är det något som man också kan få slippa betala? Jag har noll koll på hur man ordnar sånt här :o:D
 
Sv: 10 pappadagar

Jag var ju ensamstående med sonen.

Det kan vara lite problematiskt att överlämna dessa tio dagarna till någon annan. Man måste få pappans underskrift att han ger sina tio dagar till xxxx. Men det går. Jag fick mitt ex att göra så så att min mamma kunde vara ledig. Jag behövde ju all hjälp jag kunde få.
 
Sv: 10 pappadagar

Men jag har tydligen enskilld vårdnad, då kan jag väl knappast behöva hans underskrift? :confused:
 
Sv: 10 pappadagar

Hur funkar det om han redan har tagit ut dom 10 dagarna? Blir han återbetalningsskyldig då?

Vad sa de när du ringde FK?
 
Sv: 10 pappadagar

Nu hittade dom inte ens honom i ngt register.. Så dom kunde inte se om han tagit ut några dagar.. Det var mycket märkligt.
Dom skulle ringa tillbaka i vilket fall.. Men jag antar att han i så fall blir återbetalningskylldig.
:confused:
 
Sv: 10 pappadagar

Även pappor får betala när de övernattar på BB. Så det är nog inget din mamma kan få slippa betala.
 
Sv: 10 pappadagar

Nu hittade dom inte ens honom i ngt register.. Så dom kunde inte se om han tagit ut några dagar.. Det var mycket märkligt.
Dom skulle ringa tillbaka i vilket fall.. Men jag antar att han i så fall blir återbetalningskylldig.
:confused:

Vad skumt! Det är inte något han bara säger till dig då att han gjort??
 
Sv: 10 pappadagar

ah! okej :laugh:
Har noll koll, så lika bra att fråga för mycket :p
 
Sv: 10 pappadagar

Fast jag vet att han inte har vart på jobbet, det är de som är kruxet. Han måste haft en annan anledning till att hans ledighet och sedan som du säger, bara hävdat att han tagit ut dagarna. Oj vad vilsen jag känner mig.. :)
 
Sv: 10 pappadagar

alltså varfrö inte prata med honom och fråga om han tagit ut dagarna? å om han säger ja så undrar du om han haft ditt barn under tiden för du måste missat det:p tycker det e elakt att han inte får träffa sitt barn öht :cool: men men det finns nog anledningar till det med
 
Sv: 10 pappadagar

Nu är det inte läga att träffa varken barn eller mig. Det låter hemskt, men tro mig, det är verkligen befogat. Jag hoppas att det ska ordna sig så bra framöver att han klarar av att träffa sitt barn, eller fungera att vistas bland folk som en normal människa. Tyvärr blir det inte alltid så..
Och ofta är det barnen som får lida, tyvärr!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 461
Senast: Eurydome
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 903
Senast: Elendil
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 774
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp