11 åring med sanslös fotsvett

Mirre

Trådstartare
Gissar att det är tidiga tonårshormoner som ställer till det, sonens fötter verkligen stinker när han haft skor på sig. Verkar inte ha någon större betydelse vilken typ av skor han har heller. Vad kan man göra åt det?
Nu måste han tvätta fötterna så fort han varit ute och ställa ut skorna på vädring för att det inte ska stinka nåt alldeles otroligt.
 
Kan vara fotsvamp, min lillebror hade det i tonåren, han fick bla ta av sig sina skid pjäxor på balkongen när vi var på skidsemester, så illa det var ett tag 😅 😝 det försvann med receptfri kräm mot fotsvamp på apoteket. Nu är jag ingen läkare så kanske kan kolla upp det med en först :)
 
OMG ... jag hade glomt en av sonerna's fotsvett 🤢 I just 11-13 ars aldern var det vidrigt ... Hans skor fick inte komma innomhus. Alls. Och strumpor gick i en sluten tvattkorg i badrummet nar han tvattade fotterna direkt nar han kom hem fran skolan. Det gick over helt av sig sjalvt nar hans hormoner kom igang ordentligt.
 
Gissar att det är tidiga tonårshormoner som ställer till det, sonens fötter verkligen stinker när han haft skor på sig. Verkar inte ha någon större betydelse vilken typ av skor han har heller. Vad kan man göra åt det?
Nu måste han tvätta fötterna så fort han varit ute och ställa ut skorna på vädring för att det inte ska stinka nåt alldeles otroligt.

Fotsvamp? Kan vara värt att kolla upp :)

Sen finns det någon typ av sprit man kan köpa på apoteket att skölja fötterna i, populärt hos de av oss på sjukhuset som har tonåringar.

Och du, byt ut sulorna på skorna, annars är det ogjort.
 
Absolut torr köper man på apoteket de är som deodorant ungefär men de stoppar svettlukten bra! Värt och pröva helt enkelt. Min lillebror var likadan i den åldern usch men de går över när de blir äldre 🙈
 
Nej det har jag missat, vad är det?

@Tilly_85 Ja det vore kanske värt att kolla upp, han har varit röd på sidan av foten förut men det har gått över av sig själv.

@hastflicka Det är verkligen vidrigt, men det är ju positivt om det försvinner av sig själv sedan

Nu bodde vi i Saudi Arabien da sa det var VARMT och i skolan kunde han inte ha flip-flops och da han maste ha strumpor till skolan var det bara slutna skor som gallde. 🤢
 
När jag köpte skor till dottern igår erbjöd säljaren mig att köpa nån jäkla sko-deo :D som man enkelt tryckte ner och sprutade i skorna, skulle vara bakteriedödande och hjälpa mot lukt. Tyckte det lät kul så jag köpte en sån. Dock inte hunnit använda.
 
Nu bodde vi i Saudi Arabien da sa det var VARMT och i skolan kunde han inte ha flip-flops och da han maste ha strumpor till skolan var det bara slutna skor som gallde. 🤢
Åh fy tusan, kan tänka mig att det inte var trevligt när han tog av sig skorna sedan
 
Har han flera olika par skor? Om inte så kan det ju vara bra om han kan variera och inte använda samma par skor varje dag tänker jag 😊
 
Bambusockar (utan inblandning av bomull!), tvätta fötterna med lactacyd (lactacyd verkar ha en speciell förmåga att hantera svett och svettlukt utan att för den sakens skull bli starkt), använda flera par skor och ha sulor med aktivt kol i brukar hjälpa. Sulorna bör tas ur skorna när skorna inte används så att de får torka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 294
Senast: Tassa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 395
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp