12 månaders arbetsbefriad uppsägning...

Sen 1 oktober och jag klättrar redan på väggarna, samt drar i diverse trådar.

Tack o lov för storytel, stickringsprojekt och akvarier... Samt TV, travian, Game of Thrones och Tentlan... :p
 

Sen 1 oktober och jag klättrar redan på väggarna, samt drar i diverse trådar.

Tack o lov för storytel, stickringsprojekt och akvarier... Samt TV, travian, Game of Thrones och Tentlan... :p
Så här fick jag veta det...

Mitt fb-flöde 22 september 2021.


I söndags, en halv timme innan jag skulle åka hem från jobbet fick jag för första gången hälsa på G & L Karlssons stiftelse, Naturens Teater i Rånnestas (min arbetsgivare) "nya" ordförande (sen 10 månader tillbaka) och fick lite information om min arbetsplats verksamhetsplaner.

"Vi har sett över vår verksamhet och vårt personalbehov. Vi ser i nutid och framåt ingen möjighet att hitta utvecklande sysselsättningar för dig då vår administration i stort kommer att försvinna. Vi kommer därför att avsluta din anställning inom föreskriven uppsägningstid (6-12 månader, då jag jobbat där mer än 10 år) eller tidigare om vi kan finna en för alla parter rimlig tidpunkt

Du bör ta kontakt med ditt fack..."

Facket undrade varför arbetsgivaren i sig själva inte kontaktat dem för att inleda förhandling. Det är inte min sak. Men nu har jag ordnat det i alla fall.

Arbetsförmedlingen tvår som vanligt sina händer och kan inget göra förrän min anställning upphört...

Jag har sett mig om efter andra arbetsplatser i fem år, eftersom det varit tufft läge längre än så. Men det är inte så lätt att hitta tjänster på 50 %.

Om någon vet något seriöst företag/förening som vet vad det innebär att vara arbetsgivare och är i behov av administrativ eller liknande hjälp på halvtidsbasis är ni välkomna att hojta.

Lönebidrag/liknande bidrag finns att tillgå.

Som sagt, några exempel på vad jag kan och är beredd att bita i:

Administration med sedvanliga kontorsuppgifter (handel och kontor på Risbergska i botten, med en termins ADB och terminalhantering på samma skola, samt flertalet kurser på AMU i ordbehandling, även kortkurser i kommunikation och projekthandledning)

Konferensbokningar

Hjälp med sociala medier (som ni vet gillar jag att fotografera och skriva)

Turism, djur, natur, kultur (jag är ju utbildad natur- och kulturvägledare vid SLU)*

Fritidsledare... (jag är ju utbildad fritidspedagog vid Örebro Universitet)

Jag är ute efter en arbetsplats, där jag får JOBBA 50 procent, utifrån MINA förutsättningar och inte agera rundningsmärke.
 
Länsstyrelsen i Örebro eller kommunen kanske har något inom natur och kultur? Finns något naturum i Örebro? Det brukar inte vara heltidstjänster. Hoppas du hittar något du vill jobba med!
 
Länsstyrelsen i Örebro eller kommunen kanske har något inom natur och kultur? Finns något naturum i Örebro? Det brukar inte vara heltidstjänster. Hoppas du hittar något du vill jobba med!
Inget naturum i Örebro, När jag började jobba nere vid Rånnesta var ju våra drömmar och framtidsplaner att skapa ett naturum där vid Svansjön Tysslingen då Tysslingen är nordeuropas största rastplats för sträckande sångsvan sen åratal tillbaka. Man började räkna svanar i södra änden av sjön på 1930-talet...

Men sedan bytte arbetsplatsen ledning, gårdens ägare gick bort, uppsägningar kom, ekonomin var fortsatt dålig... ändrad verksamhet... Vi hankade oss fram och så kom vi dit vi är nu. :)

Det finns flera naturreservat i Örebro län, och flera naturvårdsförvaltningar och liknande och jag känner många människor där. Så jag kommer dra i snören, när orken kommer tillbaka. OM den gör det.
 
Kolla med studieförbundens kanslier samt med länsförbund inom idrott och kultur. Du borde ju vara rena drömmen att få som kansliassistent eller liknande.
 
Kolla med studieförbundens kanslier samt med länsförbund inom idrott och kultur. Du borde ju vara rena drömmen att få som kansliassistent eller liknande.
Jo, de finns också med på min lista över lämpliga offer... :) Men just nu, behöver jag skrapa ihop resterna av mig själv först både fysiskt och psykiskt. Man känner sig ju inte särskilt önskvärd, om man säger så... Ingen på jobbet har hört av sig.. sen 27 september, när jag gick hem... Jag har skrivit lite mess med volontärerna, som är de som tagit över en stor del av mina arbetsuppgifter. Graits är gott. :heart Men de i sin tur, har bara tackat för meddelandena men inte hört av sig själva... så... Det är väl skönt o vara av med mig, verkar det som.
 
Vilken jobbigt avslut. Och ensamt.

Hoppas du kan hitta en arbetsgivare som har vett att uppskatta dig och behandla dig med respekt.

Örebro har så mycket fin natur, så på nåt sätt borde du ju få jobba med det.
 
Jo, de finns också med på min lista över lämpliga offer... :) Men just nu, behöver jag skrapa ihop resterna av mig själv först både fysiskt och psykiskt. Man känner sig ju inte särskilt önskvärd, om man säger så... Ingen på jobbet har hört av sig.. sen 27 september, när jag gick hem... Jag har skrivit lite mess med volontärerna, som är de som tagit över en stor del av mina arbetsuppgifter. Graits är gott. :heart Men de i sin tur, har bara tackat för meddelandena men inte hört av sig själva... så... Det är väl skönt o vara av med mig, verkar det som.
Fy vad tråkigt. 🙁
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 661
Senast: Takire
·
Hästvård Efter vissa problem åkte jag in med mitt sto till klink för en ordentlig undersökning där kissing spines konstaterades via röntgen, i...
Svar
18
· Visningar
1 963
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp