Bukefalos 28 år!

12-timmarsregeln?

Trix

Trådstartare
Var står den? Många verkar ha ha hakat upp sig på just 12 timmar.

Det jag läser talar bara om "halva dygnet" och det är ju inte något exakt antal timmar, utan på ett ungefär....
 
Sv: 12-timmarsregeln?

halvt dygn = 12 timmar, och det är exakta regler, sen beror det ju naturligtvis berorende på hur nitisk inspektör man har..
 
Sv: 12-timmarsregeln?

Hej!

Du har ju rätt.. Halva dygnet...

Så alltså... några minuter hit eller dit, spelar roll..

/lavinia, vars häst får sällskap ute kväll from måndag, då är dom ute ca 12 timmar...
 
Sv: 12-timmarsregeln?

Lavinia skrev:
Hej!

Du har ju rätt.. Halva dygnet...

Så alltså... några minuter hit eller dit, spelar roll..

/lavinia, vars häst får sällskap ute kväll from måndag, då är dom ute ca 12 timmar...

nej men där är ju ingen som står med klocka.. jag hade min inspektör ute för att gk stallet och vi kom in på detta, jag sa till honom att jag har hellre mina ute 16 timmar i 20 minus och sol, än 2 timmar i underkylt regn utan täcke, och han höll med, reglen är lite kantig
 
Sv: 12-timmarsregeln?

Jag skulle tro att uttrycket halva dygnet är valt avsiktligt för att vara mindre exakt än 12 tim men i slutända beror allt på hur kantig inspektör man har o hur man själv hanterar situationen när vädret är riktigt grinigt.
PL
 
Sv: 12-timmarsregeln?

Jag tycker det är viktigare att sköta täcken å liknande vid taskigt väder än att vara pedantisk med tid. Har själv haft min ponny ute från7-8 på morgonen till 10-11 på kvällen utan vindskydd. Men det går ju alltid att ljuga om intagstider å utsläpstider om vi fått besök :angel:
Inte som att hästen mår dåligt.

Tyvär blir det mycket nitiskt på det där med tiden för att bra många inspektörer är pedantiska med tiden ska hållas, å det är därför det kan kännas som att många är nitiska med denna tid.
 
Sv: 12-timmarsregeln?

Det är ju dessutom så att djurskyddsinspektörerna har ingen kameraövervakning över alla hästanläggningar. Så om det är 11 eller 13 timmar ibland är det ju ingen som vet och troligen är få inspektörer som bryr sig heller.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 245
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 092
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 894
Senast: Linda_A
·
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp