15 år på internet, sen då...

I övriga trådar jag skrivit om 15-årsjubileet så har jag framförallt tittat bakåt, nu är det dags att titta framåt.

Om någon eventuellt skulle vara orolig för framtiden så skall jag försöka lugna er :)

Min tanke är att fortsätta med denna sida i minst 15 år till, till att börja med.

Många av er har ibland blivit lite upprörda när jag gjort förändringar av sidan, jag brukar kalla det förbättringar :)
Oftast tror jag de flesta vant sig efter ett tag och faktiskt tyckt att det varit ändringar till det bättre.
Diskussionerna i layout-tråden tycker jag verkar peka åt det hållet:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1103241

I följande tråd skrev jag lite om jobbiga stunder när det gällde att driva Bukefalos (När sidan blev hackad och när jag var tvungen att snabbt få till ett nytt annonssystem).
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1103261

En annan sådan jobbig stund är de senaste två åren när jag velat uppdatera forumplattformen, men inte kunnat göra det. Jag nämner att det är på gång i pappersartikeln i Tidningen ridsport, i tråden ovan.

I den säger jag att det kommer ske en större förändring av Bukefalos inom ett år. Artikeln publicerades i oktober 2009. Jag räknade med att den stora förändringen skulle genomföras någon gång våren/sommaren 2010.

Om någon tror de missat den kan jag informera om att så inte är fallet.

Vad har då hänt?
Företaget som programmerar de scripts som bland annat har hand om forumet på Bukefalos, skulle släppa en ny och förbättrad version av scriptet.
Detta gjordes mycket riktigt om än rätt försenat.
Tyvärr anser jag att denna nya version fortfarande inte är bättre än den version vi redan har. De har nu hållit på i snart ett och ett halft år med att försöka få det att fungera bättre, vissa framsteg har gjorts, men scripten innehåller fortfarande över 1000 kända buggar, och inga direkta nyheter.

Jag har under drygt ett år aktivt tittat på alternativ till detta forumscript.
Jag har velat att det antingen skall vara nästan lika bra eller snabbt vara på bli bättre än det vi har idag.
Än så länge anser jag inte att det finns något som är bättre än det vi har idag. Men det finns dock ett par företag som är på god väg.

Jag är till 90% säker på att jag kommer byta från det vi har idag till något av de andra under sommaren. Jag har nästan inget fortroende alls kvar för det företag som numera äger och utvecklar den plattform vi har idag.

Jag vill inte längre stå kvar och stampa på samma punkt utan vill nu byta till ett annat företag som jag har förtroende för, där det faktiskt sker en utveckling.
Det kommer förhoppningsvis innebära att andra delar av sidorna också kan utvecklas bättre. Eftersom jag vetat att bytet varit på gång har jag inte velat utveckla något för det gamla systemet vilket gjort att alldeles för lite har hänt alldeles för länge.

Ett sådant här byte innebär förändringar och kanske även att vissa saker blir lite sämre eller i alla fall lite annorlunda, men på det stora hela tror jag att det kommer bli betydligt bättre.

Som alltid med planer, jag hoppas verkligen kunna genomföra bytet i sommar, men det viktigaste anser jag vara att störningarna för er användare blir så få som möjligt.

Ett nytt system blir inte bara nytt för er utan också för mig och moderatorerna, förhoppningsvis blir vi alla varma i kläderna rätt snart efter bytet, men lite inkörningsproblem kan säkert inträffa.

Jag vet att detta blivit långt, förhoppningsvis har det varit lite intressant för några av er att få reda på detta lite i förväg.

För er andra kommer bytet som en glad överraskning en vacker dag ;)

Kommentera gärna vad ni tror om ett byte.
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

Sjalvklart ska du byta till ett foretag som du kanner fortroende for! Som vanligt blir vi anvandare sakert lite upprorda i borjan nar vi ska vanja oss vid nymodigheter men det brukar ju ga snabbt over. :laugh:

En sak som jag verkligen vill ge dig en stor eloge for (forutom da att du berikat livet med Bukefalos :love: ) ar att du hallit forumet sa rent som du gjort. Det gar faktiskt bra for en san som mig som har extremt langsamt internet att surfa runt har inne. Tack! Och lycka till. :)
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

KL: tack Gunnar.för allt du gjort.tror byte blir mkt bra.ett företag måste inse hur stor buke är och vad som krävs av dem.min enda önskan är en like knapp:)
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

15 år alltså... Jag hade precis börjat använda internet när jag hittade till stallet-sidan. Men hängde inte med i namnbytet och började faktiskt inte läsa forumtrådarna förren efter annonserna flyttat tillbaka från Equippa. Men nu skulle jag knappt klara mig utan Buke. Har aldrig varit så aktiv som under min graviditet och föräldraledighet. Föräldrartrådarna på Bukefalos är helt outstanding!!! Finns inget annat föräldraforum som jag orkar/vill engagera mig i! Jag har fått vänner för livet i "min" mammatråd :)

Vi pratar om ALLT, hästar, inredning, trädgård och inte minst våra små älskade barn.

Jag har givetvis även fått väldigt mkt input i mitt hästägande under de nästan sex åren jag haft min valack. Det är ovärdeligt!

TACK Gunnar! Du gör ett TOPPENJOBB!

// zazzarazz en av mammorna i vårmammor 2010 del xx - trådarna


Ps. Håller med föregående talare, det enda som saknas i forumet idag är en gilla/like-knapp :)
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

Oavsett vilken av de två lösningarna jag nu väljer mellan så kommer ni bland annat få en like/gilla-knapp. Tänk om det räckte med det för att göra alla nöjda :)

Företaget jag använder idag lyssnar inte på några användare/forum om man överdriver bara en liten aning.

Många har försökt påverka dem i rätt riktning, jag tror att de sålt någonstans runt 100000 forumlicenser totalt och är störst på forum i världen. Men de har stått och stampat länge nu och många har redan lämnat dem.

Jag har lagt mycket tid på att följa diskussionerna på deras forum för att försöka bilda mig en uppfattning om det snart kan komma en lösning.
Det jag tycker de visat på under de senaste två åren är upprepade försök i att vinna pris i hur man INTE skall behandla gamla kunder. Ibland har det nästan blivit komiskt, men roligt är det inte.
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

Nämmen titta där bland trådarna kunde man ju hitta en bild på dig :D

Jag minns alla bildtrådar genom åren där alla funderat på hur du ser ut :D
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

En sak jag har velat ha länge är att man skulle kunna få meddelande om någon har svarat på mitt inlägg. Nu kan man ju få ett meddelande när någon har svarat i tråden men att kunna begränsa det till bara svar till mig vore toppen!

Förövrigt kan jag bara säga, vad skulle man göra utan buke? :love:
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

En annan grej jag saknar, eller ja, saknar och saknar. Men en buke-app till iPhonen hade varit kanon. Jag vet inte hur det skulle fungera eller så, men där man lätt kan hålla sig uppdaterad i "sina" trådar etc.

Tack Gunnar, för allt arbete du lägger ner och tack för att du, med hjälp av Bukefalos, förgyller vår tillvaro så mycket och ger oss vänner för livet!

/Armani__ - även jag hänger mest i vårmammor 2010-trådarna, men hittade hit, som så många andra, tack vare hästintresset.
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

En sak jag har velat ha länge är att man skulle kunna få meddelande om någon har svarat på mitt inlägg. Nu kan man ju få ett meddelande när någon har svarat i tråden men att kunna begränsa det till bara svar till mig vore toppen!

Detta står även på min önskelista! :idea:

Och TACK för sveriges bästa hästsajt!
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

Följde länkarna, blev en nostalgitripp! Inser att jag nu varit medlem på stallet/buke precis halva mitt liv då jag är 30 nu...
Öppet Forum minns jag väl, och en del av de kontakterna som blev där påverkade mitt liv ganska mycket, fascinerande! Fått en del bekanta, några goda vänner (och genom dem på sätt och vis även hittat min fru) och lärt mig mycket tack vare dig Gunnar :bump:
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

34 229st
Står i högra spalten på förstasidan, under statistik :)
 
Sv: 15 år på internet, sen då...

Jag är till 90% säker på att jag kommer byta från det vi har idag till något av de andra under sommaren. Jag har nästan inget fortroende alls kvar för det företag som numera äger och utvecklar den plattform vi har idag.

Jag vill inte längre stå kvar och stampa på samma punkt utan vill nu byta till ett annat företag som jag har förtroende för, där det faktiskt sker en utveckling.
Det kommer förhoppningsvis innebära att andra delar av sidorna också kan utvecklas bättre. Eftersom jag vetat att bytet varit på gång har jag inte velat utveckla något för det gamla systemet vilket gjort att alldeles för lite har hänt alldeles för länge.

Gunnar! Hur långt har du kommit i utvecklingsarbetet med bukefalos? Kommer du att byta plattform? Sommaren är snaaaart slut! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 373
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 706
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 969
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 785
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp