16 fel - på vad?

Magiana

Trådstartare
Jag hoppade bana igår (klubbtävling) och fick två stopp på hinder, vände tillbaka och hoppade vidare tills jag kom i mål. Men var kommer alla fel ifrån?

I TR läser jag:
"Vid vägran eller utbrytning får ryttaren rygga, göra en eller flera volter eller
volt tillbaka, utan mellanliggande försök till förnyad anridning mot hindret för
att försöka övervinna det, utan att dessa rörelser bestraffas som förnyad
olydnad."

Det var det enda jag kom på som orsak till att det blev så många fel, alternativt att jag ådragit mig en massa tidsfel. Jag har inte riktigt koll på vad maxtiden var och hur mycket jag hade så kanske är det det, volt tillbaka får man visst göra. Eller det kanske inte gäller om man måste runda ett hinder för att det är för trångt att vända i farten? Jag känner att jag inte riktigt får ihop det. Vad säger Buke-experterna?
 
Sv: 16 fel - på vad?

12 fel på hinder plus 4 tidsfel. Du får 4 fel på första vägran och 8 fel på andra = 12 fel
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 600
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Sasse
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 376
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp