17 hästar i ridhuset samtidigt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pga av snön var det ena ridhuset stängt (ska skottas idag) så min grupp delade ridhus med dotterns dressyrspecial.
Det gick faktiskt bra även om det är lite förvirrande höra två intruktörer ropa lite olika intruktioner :p

Själva ridningen gick s-k-i-t, först efter 40 minuter började han slappna av men då började min intruktör kräva mer energi (han ska UPP med steget, UPP INTE LÅNG)
Det märks tydlgt att han inte går i dressyrspecial-gruppen längre, har på ett par veckor blivit så mycket svårare att rida.

Nästa vecka har vi teori och då ska halva gruppen rida och andra halvan får leka domare.
Jag ska rida och eftersom vi fick välja häst tog jag en annan pålle, en som jag vet är bra mycket lättare sitta ner på och som har mycket lättare för galoppen :idea:
Dessutom kommer hon gå lektionen innan och är uppvärmd, visst är jag smart?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 410
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 475
Senast: Exotizc
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min sjukskrivning har utökats igen till 75%. Och plötsligt kan jag andas. Jag fick lite luft i mitt liv och är inte längre i...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp