18 timmars resa

tog på både "blåsan", psyket och kroppen.... Men nu är både telefon och dator inkopplat på wifi.... sovit gott i natt.

Arlanda hade jättebra assistans runt på terminalen, men kvinnan på säkerhetskontrllen borde gå charmkurs och få förklarat varför folk har rullstoll. RES DIG UPP OCH GÅ IGENOM KONTROLLEN - VA? BEHÖVER DU KÄPP... nej, jag sitter i rullstol för att det är kul och lura försäkringskassan på pengar (det sa jag inte utan bad snällt om en käpp) Jag fick en träkäpp för pygméer och kravlade mig igenom kontrollen som givetvis pep. Jag hade förklarat att jag har proteser och andra implantat... RÄTA PÅ DIG, JAG SKA KÄNNA IGENOM DIG, jag hängde snällt över ett bord och kände mig som en brottsling, innan jag kom ut på andra sidan och fick sätta mig i rullstolen igen. De andra fick genomgå samma behandling... De två andra säkerhetsmännen i rummet, bara stirrade förskräckt på kvinnan som härjade med oss... Så det kändes i alla fall inte som normal behandling...

Kastrup, hade vanliga toaletter uppmärkta i taket, men det tog en halvtimme innan man hittade en enda handkapptoa.... dit behövde man golfbil... skulle man sen till restauran och äta var det en kvart till... Så det blev panini o kaffe på planet... På Kastrup fanns EN assistent till 9 personer och gaten var trasig, så vi kördes ut på plattan och planet fick backa ut och vi hade nån sort hisstruck och släpades in på planet... Kapten sa, tyvärr är vi nu 40 minuter försenade eftersom det tog tid att få in sista passagerarna... Man kände sig inte ett dugg till besvär....

På Teneriffa kryllade det av servicepersonal, allt gick snabbt och smidigt. Såååå skönt med riktig toalett och riktig mat... och en god natts sömn.

Nyss levererades 2 l vatten till rummet, vilket ingår i vistelsen. Behövs mer, får man köpa till.

En stunds pustpaus o sen ska jag dra till matsalen igen o se vad de andra gör. Alla andra har visst pengar som gräs och har hyrt elmopeder för 3500 kronor för hela perioden. Jag får väl försöka träna upp mina armar, så jag kan kava runt inne på området... o hyra elmoped nån timme här o där, så jag kan handla sånt jag kan behöva... För närmsta närbutik är en gigantisk backe bort....
 
Senast ändrad:

Ett gäng fbvänner är helgalna. Så i morgon är det jag som hänger på låset till receptionen efter morgonträningen och tigger på mina bara knän efter en elmoped. :heart

"Reseträffen" med "fritidsConny"väckte också lite utflykts och reselust... Helgonet Carmen kommer ha en fiesta i en vecka nu i Los Christianos, bäras i procession ur kyrkan, ner till hamnen och föras ut till en plats i hamnen där en stenstaty av carmen (som är fiskargubbarnas helgon) står på botten dykare dker ner till stenstatyn och fäster blomkransar som frst välsignats av de katolska prästerna. Mat, musik och dans på stadens gator. Utflykter till Teide.... båtutflykter och flera andra platser.... priser runt 40-70 euro inklusive resa med taxi, guide, mat och dryck.... Jag kommer nog hoppa på något av det.
❤
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp