1a lektionen i combi-gruppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom E-L red förra veckan så var det första gången i nya gruppen igår. (Vi delar och kommer rida varannan vecka)

Fick S som jag inte ridit på säkert två år.
Vi skulle rida tagen framdel, där vi flyttade ni framdelen innanför spåret medans bakdelen gick kvar på spåret. En föreberedelse till sluta.
Efter en trevande start där jag inte fick till hjälperna och S inte var sammarbetsvillig gick vi över till att rida framdelsvändningar.
Efter ett par gånger började S mjukna och sen gick "slutan" längs spåret som en dans.
:)
Fick mycket beröm av min instruktör mot slutet.
Hon tyckte jag hade bra kontroll på hjälperna, kul att höra för själv kände jag det som att jag knappt visste vad som var höger och vänster :p

Ikväll är det träning med hoppgruppen. Då blir det annan häst och annan instruktör
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ridit idag igen. Vi red på ridbanan och jag hade den lilla bruna hästen. Jag fick instruktioner om att jag skulle ha spöt i den...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En klassisk men väldigt nyttig ridövning är att sätta upp fyra koner och rida i ett romb-spår aka Ruter Ess (Eller är det bara en...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp