Bukefalos 28 år!

2 år går fort.

Spirit

Trådstartare
Imorgon är det 2 år sedan jag fick en liten Jonathan, Imorgon är det 2:a gången han får födelsedagsblommor i minneslunden, istället för att väcka honom med ett hav av presenter, stor tårta med färgglada ljus som han skulle få blåsa ut. Äta grädde med bara fingrarna, få sylt i öronen.
Dagen skulle varit full med glädje & skratt, han skulle ha haft lek kamrater hemma & huset skulle varit fullt med bus dagen till ära.

Känns tungt, Imorgon är det första gången som Hans lillasyster Evelina kommer lägga födelsedagsblomma i sin storebrors minneslund.
Vi lade blommor när hon döptes i höstas & på Julafton fick han en nalle som julklapp, som fortfarande står kvar i lunden.

Imorgon kommer jag krama Evelina extra & berätta fler gånger än vanligt, hur mycket jag älskar henne & uppskattar hennes små 8 månaders hyss.

Jag längtar just nu efter att hon ska vakna efter sin middagslur. Har varit på babysim imorse & hon är helt färdig. Älskar att plaska & busa i vattnet :love:
Jag vill ta upp henne i min famn & överösa henne med pussar & kramar, se henne kikna av skratt.

Krama om era barn.
 
Sv: 2 år går fort.

Har missat vad som hänt men får ont i magen av att läsa det du skriver. Tänker på er idag!!
 
Sv: 2 år går fort.

men gud är det redan 2 år sen?!

jag minns när detta hände, hur ni förlorade eran älskade son, och jag blev så himla ledsen å era vägnar (och är fortfarande givetvis. Minns även hur glad jag blev när du skrev att ni skulle få ett till barn, att ni hittade styrka att gå vidare!

Givetvis kan jag inte ens föreställa mig hur det var, sådana hemska saker borde inte få ske.

Många styrkekramar, och grattis lilla Jonathan på födelsedagen imorgon!
 
Senast ändrad:
Sv: 2 år går fort.

Två år redan. Jag minns din första tråd, uppföljningarna hur du mådde och nyheten att Evelina var på gång. Gråter och ska krama om mina barn lite extra idag. Det borde inte få hända, att små barn dör. Jag vill gärna föreställa mig att Jonathan inte är ensam där han nu är. Han har sällskap av min storebror som dog ett dygn efter födseln, av stallkompisarnas barn, ettåringen som dog i cancer och den lille som somnade in i mammas mage.
 
Sv: 2 år går fort.

Håller med övriga: redan 2 år sedan? Tiden går läskigt fort.
Minns din sorgsna tråd och även er glädje när er lilla flicka kom.

Kramar min egen dotter i knäet just nu, livet är så skört!

:love: grattis på födelsedagen Jonathan...
 
Sv: 2 år går fort.

Två år, har det verkligen gått så lång tid?
Minns tråden om det fruktansvärda väldigt tydligt och varje gång jag ser ditt nick kommer tankarna.
Har tre egna barn och ett litet barnbarn på två månader, vilken lycka jag haft som har mina barn snart vuxna allihopa, tänk om det skulle hända något med dotterns lillflicka.
En sån tanke är nästan inte möjlig att tänka.
Blomma-202-400.jpg

En blomma till Jonathan ...
 
Sv: 2 år går fort.

Att tiden går så fort.

Jag minns med tårarna rinnande din tråd om lille Jonathan och jag minns hur glad jag var för er skull när jag läste att du var gravid igen och att allt gick bra. Att ni vågade igen och vann så mycket.

Ge din lille en blomma från mej med och till dej skickar jag en stor kram. Du vet alltför väl hur grymt livet kan vara.

Jag ska krama min dotter extra idag och skicka en kram via sms till min son.
 
Sv: 2 år går fort.

Jag tänker på dig och din familj i morgon. Det gör ont i mitt hjärta att Jonathan inte fick blåsa ut några ljus :cry:
 
Sv: 2 år går fort.

Så ledsamt att läsa om er son.
Jag ska absolut krama om min dotter extra mycket idag och försöka komma ihåg att vara glad att jag har henne hos mig nästa gång hon ställer till ett riktigt bus.
 
Sv: 2 år går fort.

Oj, två år redan?
Jag önskar er verkligen allt gott med ert nya lilla mirakel, och ett stort grattis i förskott på födelsedagen till er fina Jonathan :love:
 
Sv: 2 år går fort.

Det rinner tårar nedför mina kinder, sänder en stor kram till dig och din familj.

teddybj%C3%B6rn.jpg

Grattis i förskott till lille Jonathan!
 
Sv: 2 år går fort.

Hittade tråden så Cyllene kan läsa själv
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=871830

Att det gått 2 år redan!

Jag vet att vi försökte bli gravida just när detta hände er, minns att jag funderade 100ggr minst om man gjorde rätt, vet inte om jag hade klarat av det ni fick gå igenom!

Stort grattis på 2 års dagen Jonathan hoppas ni firar ordentligt där ni är:love:
 
Sv: 2 år går fort.

Jag som i vanliga fall har ett rejält munläder har inget att säga/skriva. Man blir ordlös inför något så fruktansvärt som att förlora ett barn.

Men jag tänker på er.

Och min lille Viktor kramar o pussar jag lika mycket idag som varje dag annars. Har också bekanta och familjemedlemmar som förlorat barn. Uppskattar verkligen det jag har.


KRAM
 
Sv: 2 år går fort.

Tänkte på er imorse. Jag tänkte att det var nu i dagarna. Vore det inte för din tråd hade jag inte vågat kräva igångsättning som jag gjorde. Vilket var tur för hon hade inte fått näring på sista tiden... jag hade inte inbillat mig att hon blivit slö i magen.

Om en vecka och en dag fyller hon två, och jag tackar för varje dag. Tänder ett ljus för er imorgon.

Kramar!
 
Sv: 2 år går fort.

Tack för era tankar, dom värmer.

Har idag beställt blommor som jag ska hämta imorgon. Hade nästan gråten i halsen när jag pratade med expediten i telefon.
Berättade att jag vill ha ett blomsterarrangemang som går i blått till en minneslund för en pojke som skulle fyllt 2 år.
Brydde mig inte ett smack om prislappen. Får hoppas jag blir nöjd, ordinarie blomsteraffär har lagt ned, vilket är otroligt synd. Hon gjorde fantastiskt vackra blomkreationer för att hedra sonen.:(

Imorgonbitti blir jag hämtad av min bror, ska hämta en bil som jag köpt, sen direkt vidare för att träffa en god vän. Vi ska ta en lång vårpromenad i vårsolen med våra barn & bara prata.
Sen blir det ett besök i minneslunden när sambon kommit hem från jobbet & efter det middag med våra föräldrar.

Nu ska vi ha lite mys med choklad, dottern slocknade precis.




Mitten, tänker på er, är så glad att det gick bra för er & att du stod på dig. Jag hade märkt att han var slö sista tiden, men min bm sa att det var normalt.
Önskar idag att jag slagit näven i bordet :(

Kram
 
Sv: 2 år går fort.

Kan omöjligt sätta mig in i hur det känns för er, men jag skickar en stor kram och tänker pa Jonatan imorgon.
 
Sv: 2 år går fort.

Kan inte föreställa mig hur ni känner det, det måste ha varit en fruktansvärd tid. Men skönt att ni ändå klarat av det tillsammans och nu har en lillasyster.

Detsamma hände en arbetskamrat till mig när de skulle få sitt andra barn, men de klarade inte av sorgen tillsammans, utan skilde sig några månader senare.

Hoppas ni får en fin stund när ni lägger era blommor.
 
Sv: 2 år går fort.

Jag gråter - som vanligt när jag läser om Js öde :(... Försök ha en så fin dag ni kan i morgon, och njut av lillasyster Evelina!!!

Massa kramar
 
Sv: 2 år går fort.

Nu började jag gråta igen! Vi har en son som heter Jonatan som föddes för tidigt för snart 8 år sedan. En frisk och glad pojke som är allas vårt udnerverk. I december i fjol födde jag vår andra son, Johannes. Han dog i min mage så jag blev igångsatt i vecka 24.

Tänker på dig!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp