2 frågor: Arbetsgivarintyg & ev inte förlängt avtal

emma74

Trådstartare
1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara någon timme för mycket och det verkar inte heller vara angivet när jag varit frånvarande som sjuk - är det ändrat, vet att tidigare intyg har haft med frånvaro? Var händer om jag godkänner intyget till A-kassan, kan jag råka illa ut? Är det meningen att jag ska veta hur intyget ska vara skrivet?

2. Jag har snart jobbat 3 år på mitt jobb, men har hela tiden varit anställd ett år i taget. I mitt arbetsgivarintyg (som A-kassan efterfrågat) står det nu att jag inte blivit erbjuden fortsatt jobb, med kommentaren att jag kanske kommer bli det. Det är två månader kvar tills mitt avtal går ut. Jag vet att min AG har anställt en till person som börjar i morgon - som tydligen ska göra samma saker som mig och jag vet som sagt inte om jag får förlängt. Jag jobbar halvtid med ett ganska stort lönebidrag, AF och jag har tidigare försökt att jag ska få gå upp i tid till 75% med fortsatt lönebidrag, med möjligheten att jobba 25% schemalagt hemifrån, men den chefen vägrade. (Jag har dels ett barn med funktionshinder som behöver stöd hemma och dels jobbar jag mer effektivt hemma eftersom jag inte blir så trött av miljön på jobbet). Kan jag bli uppsagd efter mitt anställningskontrakt tar slut sista mars? Och den nyanställda ta över mitt jobb? Ja jag borde såklart prata med mitt jobb, men känner liksom hela tiden att personalansvarige är negativt inställd till mig och inte litar på att jag gör mitt jobb när jag jobbar hemifrån, trots att det är uppenbart att jag gör det. Hen brukar säga att det är så bra och trevligt när jag är på jobbet, men brukar inte ens märka att jag är där. Och det är lite obehagligt att ingen pratat med mig om den nya kollegan som jag ska jobba med innan hela företaget fick reda på det i ett mail.
Hur brukar det gå till när man har tidsbegränsade anställningsavtal som pågått en längre tid?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 986
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 492
Senast: Bortglömd
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 556
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp