2 frågor jag inte lyckats få svar på..

kpist

Trådstartare
Har inte hitta någon fakta eller någon som vetat det här. Så då frågar jag självklart här på buke ;)

1. Chip
Doris är chippad, men hennes chip sitter inte fast. Det ska dom väl göra? Har hört om att dom åkt runt men sen hittat ett läge där dom fastnat. Doris är 2½ borde det inte fastnat nu?
Det ligger ungefär bakom skuldran, på senare tid har den försökt vandra upp på skuldran men då har jag pillat ner den igen, för annars stod den ut så mycket under huden. :crazy:
Min fråga är alltså, ska den aldrig fastna?

2.Trampdynor
Doris trampdynor på dom mittersta tårna sitter ihop. Inte helt men en remsa längst ner mot mitten. Varför gör dom det? Hon verkar inte störas eller ha problem med det. Jag är bara nyfiken. :)
 
Vilken ras är din hund?
En del jyckar har simhud mellan tårna.
Chip har jag ingen erfarenhet av men jag ska höra med mina kloka bekanta om jag får möjlighet.
 
1. Chip
Om chipen sätts mellan skulderbladen så brukar det resultera i att de "vandrar". Det kan egentligen vandra hela tiden och behöver inte fastna. Det rätta stället för ett chip att sättas på är på vänster sida om halsen!
2.Trampdynor
Vilken ras är Doris?? Det låter som en hund med simhud mellan tårna (som min labbe, tex.)
 
Det ligger på vänster sida bakom sjuldran. Tack. :)

Hon är en dvärgpinscher. Det är väl ingen simmare.
 
Det är mer regel än undantag att chipen vandrar i kroppen, en av anledningarna till att mina töser har tatuering istället.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som sagt - min första föreställning om att jag skulle vara tillbaks på jobbet bara några dagar efter att jag hade brutit armen har jag...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 513
Senast: Ray
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp