M

mariavanamnet

Hej! Har bara lite random funderingar här!

Skulle man kunna ha en minishettis med ett halvblod i en box på ca 3X4 m tillsammans????:)

MVH Maria
 
Sv: 2 i 1

nää.. tänk om både vill ligga.. hade nog inte ens använt det som en provosorisk lösning..

Det löser sig nog :) Kram
 
Sv: 2 i 1

Nej det kan du inte.
3x4 meter är precis över godkänt för en stor häst. att trycka in ytterligare en individ där gör att de dels inte kan ligga ner, och dels så är området så litet att hästarna inte kan komma ifrån varandra om de skulle vilja det, dvs ingen har tillräckligt med egen yta för att inte känna sig trängd konstant.
 
Sv: 2 i 1

Det är inte bara själva ytan som är problemet anser jag, en stor häst behöver oftast betydligt mer mat än en minishettis och det är stor risk att den lilla hästen får i sig betydligt mer än den behöver.
 
Sv: 2 i 1

Ja det kan du men det är inte godkänt att ha dom uppstallade så.


Men tex som jag, kommer ha mina pållar på lösdrift i vinter. När jag tar in dom för att sköta om och pyssla med dom kommer jag ställa dom i samma box. men det handlar ju om en timme kanske för pyssel och utfodring innan dom får gå ut igen
 
Sv: 2 i 1

inte nog med ovanstående orsaker till att inte ha dom tillsammans - shettisen har inte en chans att komma undan om den stora blir sur.:crazy:
 
Sv: 2 i 1

nä inte det heller... och det kan bli ganska fula skador av den lille med ju. Vet en som sparkade sönder griffelbenet på en stor häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: co-SMAD4
·
Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
1 042
Senast: Runan
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 806
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp