Bukefalos 28 år!

2 "stora" hundar bak i V70?

Taefill

Trådstartare
Läste att det finns regler om hur stor en bur ska vara. Jag vet inte om dessa regler är det senaste, men det gällde iallafall att buren skulle vara minst 1,25*hundens längd (nosspets-sittbensknöl) och 2.5*hundens bröstbredd. Gäller detta fortfarande? Isåfall, finns det även regler för maxmått? För som jag har tänkt, och hört av burförsäljare, är det inte bra om buren är för stor heller, eftersom hunden då får mer utrymme att "ramla omkring" vid ev. krock eller så.

Och sedan till funderingen i rubriken. Om dessa regler gäller, får då 2 hundar av lite större modell (typ retrieverstorlek) åka bak i en V70, i varsin bur?
 
Sv: 2 "stora" hundar bak i V70?

Jag har ingen koll på reglerna men min stora hund sitter i en bur där han just kan snurra runt. Han kan sitta och ligga. Precis av den anledningen som tillverkarna beskriver. Skadorna blir mindre om dom inte kan tumla runt i buren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad för bil kan rymma 2 vuxna och tre barn, där de vuxna kan sitta bekvämt trots bakåtvända barnstolar i bak, samt utrymme för stor hund...
Svar
19
· Visningar
8 125
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
3 998
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp