20 000 steg om dagen utmaning

Rodgardi

Trådstartare
Hej och gott nytt år alla. Finns det fler därute som vill börja promenera mera och följa/peppa varandra? Jag laddade ner en app som räknar steg och för varje 1000steg får man 1poäng. Poängen kan man sen välja tex ett presentkort för eller annat. Hade varit kul om vi är ett gäng och uppdaterar varandra hur många steg/km man gått.

Mitt mål är minst 20 000steg om dagen. Finns det fler hästfolk som räknar steg eller vill börja?

appen jag använder heter stepler. Känns motiverande att man kan få ett presentkort på 5000 till en resa tex när man fått tillräcklig med poäng
 
Senast ändrad:
Jag har använt stepler i snart ett år. Har fått ihop 2500 poäng. En resa är långt borta 🤷 men visst, det är lite roligt.
 
Kostar det att ladda hem appen, och kan man vinna andra, mindre presentkort på vägen? :)
 
Jag har som regel att 10 000 steg är skamgränsen dvs allt över är OK - men nu är hunden krasslig och jag går nästan inte alls.

Jag och en hundträningskompis har annars åkt runt och gått mycket olika vandringsleder (Hen anser dock att 6 km är det kortaste värt att satsa på)
 
25 000 000 steg alltså... Ungefär 187 500 mil. Haha, jösses, man får hålla på ett bra tag.

Man kan kolla på lite reklam också och få 11 bonuspoäng per dag utöver stegen. Och om man värvar folk får man bonus. Men det är några år man får traska om man vill ha just det presentkortet..
 
Jag är visserligen lite app-nörd och gillar stegräkning för att hålla koll på vardagsmotionen. Men föredrar den stegräkning jag har via klockan utan något extra jox, orkar inte hålla på med sådant där man ska lockas att värva andra eller glo på reklam för att kapa åt sig extra poäng.

Och nöjer mig med (f n) 10 000 steg om dagen. Men vill någon Garmin-användare ansluta och jämföra träning och steg bara för skojs skull så är det bara att pm:a. Det blir ju en del automatiska "utmaningar" med dem man lägger in som vänner där. Dock utan andra priser än äran.
 
25 000 000 steg alltså... Ungefär 1 875 000 mil. Haha, jösses, man får hålla på ett bra tag.
Edit, glömde en nolla
Jag räknar lite annorlunda presentkort på en resa 3000kronor efter 15 000poäng. Man kan få max 31poäng om dagen om man går 20 000steg. Då måste man alltså gå 20 000steg om dagen i 16 månader. Inte omöjligt känner jag men jag kanske räknade fel haha
 
Själv gör jag tvärt om, kämpar för att få så få steg som möjligt per dag. En vanlig dag ligger jag på minst 18 000 steg enligt min mobil (som jag bär runt på för det mesta). Hade gärna legat runt ca 10 000 med tanke på att jag tränar annat också :p
 
Men 20 000 steg om dagen är tufft om man inte har ett jobb där man går mycket! Jag deltog i en annan utmaning för skojs skull i juli månad där man skulle snitta att gå ca 16 km om dagen för att "komma i mål". Och det tog inte så få timmar att greja när man ska avsätta tid särskilt för att hobbypromenera varje dag. Man fick förstås springa också, det hade ju sparat lite tid, men min form medgav tyvärr inte några 16 km löpning om dagen.
 
Jag är visserligen lite app-nörd och gillar stegräkning för att hålla koll på vardagsmotionen. Men föredrar den stegräkning jag har via klockan utan något extra jox, orkar inte hålla på med sådant där man ska lockas att värva andra eller glo på reklam för att kapa åt sig extra poäng.

Och nöjer mig med (f n) 10 000 steg om dagen. Men vill någon Garmin-användare ansluta och jämföra träning och steg bara för skojs skull så är det bara att pm:a. Det blir ju en del automatiska "utmaningar" med dem man lägger in som vänner där. Dock utan andra priser än äran.
Vad är garmin användare?
 
Men 20 000 steg om dagen är tufft om man inte har ett jobb där man går mycket! Jag deltog i en annan utmaning för skojs skull i juli månad där man skulle snitta att gå ca 16 km om dagen för att "komma i mål". Och det tog inte så få timmar att greja när man ska avsätta tid särskilt för att hobbypromenera varje dag. Man fick förstås springa också, det hade ju sparat lite tid, men min form medgav tyvärr inte några 16 km löpning om dagen.
Jag går en del på jobbet och med hunden flera gånger om dagen. Men visst är 20 000 en utmaning!
 
Vad är garmin användare?

Om man har en Garminklocka eller aktivitetsarmband Vivoactive ur Garmins sortiment, i mitt fall träningsklocka med GPS och pulsmätning. Men det finns ju liknande med andra fabrikat, Apple Watch och Suunto och allt vad de nu heter.

I mitt fall med en Garminklocka så kan jag efter träningen nörda in på allt hur pulskurvan sett ut kontra träningspassets längd, höjdmeter, hastighet etc via en särskild sida Garmin Connect, där informationen förs över från klockan. Det är halva nöjet med att träna löpning eller annan konditionsträning! :D
 

Liknande trådar

A
Träning har en häst på prov och ska snart bli hans fodervärd. Har haft han nu i ca 3 månader. I början när han kom hit red vi bara i paddocken...
2
Svar
31
· Visningar
2 189
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp