2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen har jag inte så stort fokus på vikten. Vill bara bli lite större och starkare. Men nåt form av mål är väl att väga 70 kg.
Jag var uppe i 67-68 kg innan jul men nu är jag nere på 65 kg igen. Dock har jag inte blivit svagare utan snarare starkare. Så jag vet inte riktigt hur det går ihop ?
Men jag tror att problemet för mig är att jag äter för sällan och för lite. Jag har börjat med lite större portioner igen.
 
Hoppar in har jag med.
Den 2'a januari borjade min resa. Jag gissade min vikt naganstans runt 115kg men den var nog lagre. Jag borjade med crosstrainer 20min och en halvtimmes simmning varje dag. Var sedan sjuk 3dagar och nu har jag borjat intervall lopa pa lopband. 3min uppvarmning, 1min ga, 1min jogg. Tva dagar sedan var mina hofter forstorda. haha. Sa idag tar jag vilodag. Vagde mig forra veckan till 107 och idag till 103.
 
Ligger på plus jämfört med förra nyåret, har haft krånglig mage ett tag och behöver nog försöka få bättre balans. Det märks på immunförsvaret att något inte är bra. Nu ska jag bli av med min influensa, sedan blir det lättätna saker ett tag.
 
Hade haft svårt att få i mig alla mina kcal igår. Blev proppmätt (!) på maten jag åt till lunch/middag så igår fick jag ta en skål med chips för att nå målet till en film på kvällen så klagar egentligen inte :D :d
Det var liksom lite mängd för mycket kalorier så det passade bra :p

Står på samma vikt som i lördags fortfarande så verkar vara en ny förstasiffra på riktigt :)
Fortfarande inte tagit mig till simhallen :o
Har ingen lust att träna och det är faktiskt en väldigt skön känsla att inte känna sig tvingad till det :up:
 
Som väntat, upp lite grann. Från 67,8 till 68,4. Men det är förmodligen vätska. Har ändå gått ner lite sen starten.

Äh, det försvinner när vätskan går ur kroppen :)
Jag har själv en vecka i månaden (dock utan mens) kroppen blir knas och magen svullen men sen släpper det när jag minst anar det.
Rid ut vågen bara så är du snart på minussidan igen :)
 
Hoppar in har jag med.
Den 2'a januari borjade min resa. Jag gissade min vikt naganstans runt 115kg men den var nog lagre. Jag borjade med crosstrainer 20min och en halvtimmes simmning varje dag. Var sedan sjuk 3dagar och nu har jag borjat intervall lopa pa lopband. 3min uppvarmning, 1min ga, 1min jogg. Tva dagar sedan var mina hofter forstorda. haha. Sa idag tar jag vilodag. Vagde mig forra veckan till 107 och idag till 103.

Ta inte ut dig alldeles så du tappar både ork och får trasig kropp!
Men bra kämpat :)
 
Ta inte ut dig alldeles så du tappar både ork och får trasig kropp!
Men bra kämpat :)

Nej, jag forsoker halla tillbaka. Haha. Men samtidigt vet jag att en vilodag latt blir tva. Skulle ha varit pa ett zumbapass ikvall men skippade faktiskt det, traningsvarken tar dod pa mig alldeles idag. Och jag vet att bara min andrade kost gor mycket.
 
Det rullar på här!
Igår åt jag ute, men det blev en råbiff med grönsallad. Iofs två glas vin till :angel: men jag åt äggröra till brunch före middagen så jag tror att det ändå blev en vettig kval nivå.

Idag har jag ätit:

Frukost: naturell joghurt och kaffe
Lunch: Äggröra på två ägg och en tesked olja
Middag: Pilgrimsmussla med ett glas vin

Räknar med runt 1200 kcal
 
Vägde in mig på 71 kg imorse. Målet är att gå ner till 65 kg innan min födelsedag den 5 maj. En av mina kollegor är precis lika lång som mig och vi vägde 2 hekto olika imorse, men vi gör bantningsresan ihop.

Tänker inte spendera sommaren i vassen.
 
Vägde in mig på 71 kg imorse. Målet är att gå ner till 65 kg innan min födelsedag den 5 maj. En av mina kollegor är precis lika lång som mig och vi vägde 2 hekto olika imorse, men vi gör bantningsresan ihop.

Tänker inte spendera sommaren i vassen.

Lycka till!!! 65 klarar du lätt till 5 maj! :up:
 
Lycka till!!! 65 klarar du lätt till 5 maj! :up:
Ja, det vore väl ändå galet ifall jag inte gjorde det. Jag har hemliga drömmar att väga typ 60 kg, men jag har 65 kg som mål. Når jag dit är jag ändå relativt nöjd med min kropp. Jag tänker att jag ändå ser bra ut för min ålder. Fyller ju 40 den 5 maj.
 
Har inget direkt mål på att gå ner sådär men.
Särskilt nu under vintern när jag står utan ridhus och det är svårt att hålla igång H.H fullt ut känns det ännu viktigare att jag håller igång ordentligt så jag har styrkan (till tekniken/finessen) att rida igång honom ordentligt till våren. Därför använder jag S-Health bara för att stämma av lite.
Går kring 8 000 steg/dag, men skulle vilja utöka det till över 10 000. Därtill har jag bl.a. som mål att klara minst 3 x 5 min i plankan. Med tanke på att jag i princip bara äter 1 riktigt mål mat om dagen, så vågar jag inte gå alldeles för hårt ut med träningen dock.
Därutöver så gör det mig absolut inget om jag tappar 2-3 kg på kuppen. Jag har absolut inget primärt mål att gå ner i vikt (väger typ 55 kg redan så...), men skulle jag tappa 2-3 kg skulle jag inte deppa ihop totalt så att säga.
 
Ja, det vore väl ändå galet ifall jag inte gjorde det. Jag har hemliga drömmar att väga typ 60 kg, men jag har 65 kg som mål. Når jag dit är jag ändå relativt nöjd med min kropp. Jag tänker att jag ändå ser bra ut för min ålder. Fyller ju 40 den 5 maj.

Hur lång är du?
Jag hade gärna vägt 50 blankt som jag gjorde för nåt år sedan, men tänker att jag är nöjd om jag ligger runt 52-54 med 55 som max. Jag är kort (1.65 typ).
 
Dags att krypa till korset och erkänna att jag gått upp i vikt under hösten/vintern. I somras gjorde jag en bottennotering på 79,x kg (minns inte decimalen). I morse vägde jag 85,6. Mitt mål är i första hand 75 kg, sedan 70. Mitt slutmål är att ligga mellan 70 och 72. Tanken är att må målet innan 2018 är slut. Det bör inte vara omöjligt då jag från midsommar 2016 till midsommar 2017 gick från 106 kg till 79,x.
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg :cautious:

Antar igen att det är "luft" eller annat gojs som befinner sig i tarmarna :angel::D
Igår var jag på ett pass på Friskis och drog med mig morsan dit, det var roligt!
:banana:
Hade önskat att det var vår , så man kunde ut och promenera utan att behöva pulsa i snön eller klä sig varmt, tur att man rör sig en del på jobbet i alla fall!
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg :cautious:

Antar igen att det är "luft" eller annat gojs som befinner sig i tarmarna :angel::D
Igår var jag på ett pass på Friskis och drog med mig morsan dit, det var roligt!
:banana:
Hade önskat att det var vår , så man kunde ut och promenera utan att behöva pulsa i snön eller klä sig varmt, tur att man rör sig en del på jobbet i alla fall!
Jag gick också upp ett halvkilo, ett besök på Pinchos var nog boven! Måste gå ner typ ett halvkilo till lördag för att nå mitt utomlands-mål :p
 
Dags att krypa till korset och erkänna att jag gått upp i vikt under hösten/vintern. I somras gjorde jag en bottennotering på 79,x kg (minns inte decimalen). I morse vägde jag 85,6. Mitt mål är i första hand 75 kg, sedan 70. Mitt slutmål är att ligga mellan 70 och 72. Tanken är att må målet innan 2018 är slut. Det bör inte vara omöjligt då jag från midsommar 2016 till midsommar 2017 gick från 106 kg till 79,x.

Hoppa på tåget igen bara :)
Alla spårar ur ibland men hittar du spåret igen så kommer det gå galant. Du har ju gjort det förut :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
544
Senast: Bon
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
646
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
3 441
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp