2019 års vikttråd

Startat upp året med 6 km löpning. Kändes bra att komma ut på ett pass första dagen på året.

Igår blev det god mat och efterrätt och tillbaka på banan idag eftersom jag redan haft mina utsvävningar vid jul och vill låta det stanna vid det. Hoppas ni andra hade en trevlig kväll.
Gott nytt år :)
 
Alltså, stegräkningsappar.
Har Google fitness och Huawei hälsa. Idag visar hälsa 12000 steg medan fitness säger 4000 O_o
 
Alltså, stegräkningsappar.
Har Google fitness och Huawei hälsa. Idag visar hälsa 12000 steg medan fitness säger 4000 O_o

Och det här är anledningen till att jag älskar min fitbit :p
Du kan inte skaffa ett stegräknararmband istället? Det borde bli bättre för dig om det skiljer 8000 steg O_o
Hur länge har du använt dig av dem? Du kan inte gå en runda som du vet längden på och se vilken som är ärlig?
 
I år är det LCHF Som ska hjälpa mig att bli normalviktig. Min antideppmedicin har viktökning som biverkning tyvärr men nu har det gått för långt. Hälsan är i botten så nu är det akut.
Jag har en stegräknare i mobilen och en utmaning att klara 200000 steg i januari. Mitt mål är att klara det målet på 2 veckor.
Trots baksmälla har jag traskat 11000 steg idag.
Men jag har bytt husläkare och går nu där dottern utbildar sig så jag har fått vip behandling😊
 
Alltså, stegräkningsappar.
Har Google fitness och Huawei hälsa. Idag visar hälsa 12000 steg medan fitness säger 4000 O_o
Jag har märkt samma sak med min stegräknare i mobilen. Den mäter snålt. Men det viktigaste är att stegräknaren peppar mig att röra mig mer.
 
Idag har jag ätit rester från gårdagen. Oliver, majs, paprika, torkade inlagda tomater och massor med överbliven racletteost.
Frukost var fet yoghurt med blåbär och hallon.
 
Och det här är anledningen till att jag älskar min fitbit :p
Du kan inte skaffa ett stegräknararmband istället? Det borde bli bättre för dig om det skiljer 8000 steg O_o
Hur länge har du använt dig av dem? Du kan inte gå en runda som du vet längden på och se vilken som är ärlig?

Jag har ett armband. Nånstans. Är mitt ien flytt så det är nerpackat.
Har använt båda apparna i några år utan att det skiljt så jättemycket.
Avståndet litar jag inte på en sekund men stegen vore ju kul att ha någorlunda samma..
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ska testa proteinrik diet ett par veckor. Blir svårt med tanke på att jag inte äter kött och undviker ägg. Får bli mycket mycket bönor!
Vet inte hur jag ska lägga upp det än men det löser sig väl.
 
Har börjat ta tag i min kropp, började några dagar innan årsskiftet men har en annan mindset i år än jag haft innan. Har bokat ett möte med en tjejj som är både näringskunnig och PT, så ska börja med rätt förutsättningar med hjälp av någon som kan hjälpa mig få ordning på både mat och träning :) Det blev min julklapp till mig själv! Har bestämt mig för att utesluta kött också helt, äter inte specielt mycket men iband blir det en slentrian burgare eller liknande men no more, både för mig själv men också för klimatet; dubbel win! Så i princip bara växtbaserat med lite fisk ibland.
Målet för i år är att känna mig stark och hållbar, kunna springa milen på runt 60 min och kunna köpa en till 2 storlek mindre i kläder. Men framförallt att trivas i min kropp igen, idag gör jag inte det, den är för tung och för svag.
 
Jag ska gå ner 3-4 kilo. Ungefär som varje år, hösten äter jag upp mig igen! :D
Ska ner från ca 68 till åtminstone 65.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag ska ta tag i mig själv och dra ner/skippa godis och socker överlag, fredagsfikat undantaget. Snacks får bara intas fredag och lördag kväll.
Och träna inför Göteborgsvarvet. :)
Instruktörsutbildning väntar även i vår så jag måste även träna mkt styrka så jag blir stark nog att leda pass.
En bra vår att se fram emot!
 
Livet spöar skiten ur mig just nu (ursäkta språket) med sjukdomar. Just nu är det tandvärk. Känns lite som att gud testar hur långt en människa pallar innan handduken kastas in. :devil: Sedan innan jul så har inte kalorier och gym varit prio, har spenderat mestadels av dagarna grinandes kombinerat med tentaplugg eller gråtduschandes :banghead::cry::angel:. Det positiva med tandvärk som gör att man vill köra huvudet genom fönsterrutan är ju att jag knappast är sugen på godis eller ens mat, så det kanske gör att vikten inte ökar åtminstone. Tandläkarfan är inte tillbaka från semestern förrän måndag så fram tills dess lär dagarna se ungefär likadana ut, kombinerat med andra måsten.

Ursäkta min bittra framtoning, men jag har hört något om att tandvärk lätt sätter sig på humöret..........:cautious:
 
Livet spöar skiten ur mig just nu (ursäkta språket) med sjukdomar. Just nu är det tandvärk. Känns lite som att gud testar hur långt en människa pallar innan handduken kastas in. :devil: Sedan innan jul så har inte kalorier och gym varit prio, har spenderat mestadels av dagarna grinandes kombinerat med tentaplugg eller gråtduschandes :banghead::cry::angel:. Det positiva med tandvärk som gör att man vill köra huvudet genom fönsterrutan är ju att jag knappast är sugen på godis eller ens mat, så det kanske gör att vikten inte ökar åtminstone. Tandläkarfan är inte tillbaka från semestern förrän måndag så fram tills dess lär dagarna se ungefär likadana ut, kombinerat med andra måsten.

Ursäkta min bittra framtoning, men jag har hört något om att tandvärk lätt sätter sig på humöret..........:cautious:
Fy, tandvärk är vidrigt!
 
Fy, tandvärk är vidrigt!
Ja det är bland det värsta jag är dock van, har haft problem med tänderna ända sedan jag var liten. Men det nuvarande problemet har jag tampats med i månader även det... ocrs why not? :angel::banghead: Jag garvar åt mitt liv :D.
Ni andra som kämpar på med vikten är duktiga, heja!
 
Här är tråden för oss som vill upp eller ner i vikt, stå stilla eller få stöd att införa och bibehålla nya kost- och träningsvanor och peppa varandra :)
Hoppar in här.
Var ju med i 2018 tråden under våren men sedan kaosade jobbet och jag orkade inte hålla i. Har gått upp 14kg 🙈under hösten stressätare som jag är.

Mitt första viktmål har alltså flyttat sig en bra bit bort och det är nu 21,1kg dit 👎
 
Jag har påbörjat året med att vara rejält sjuk. Låg hemma däckad på nyårsafton och har tröstätit en del vilket det får vara slut på nu. Har 15 kg kvar ned till min målvikt, och har som mål att 10 av de kilona skall prickas av inom sex månader - Får se hur det går med den biten :D

Har hittils blivit av med ca. 2 dm både runt midjan och stussen, och ca. 1 dm runt bysten. Mitt största problem just nu är att det är nästintill omöjligt att hitta BH:ar i storleken 80H O_o
 
Livet spöar skiten ur mig just nu (ursäkta språket) med sjukdomar. Just nu är det tandvärk. Känns lite som att gud testar hur långt en människa pallar innan handduken kastas in. :devil: Sedan innan jul så har inte kalorier och gym varit prio, har spenderat mestadels av dagarna grinandes kombinerat med tentaplugg eller gråtduschandes :banghead::cry::angel:. Det positiva med tandvärk som gör att man vill köra huvudet genom fönsterrutan är ju att jag knappast är sugen på godis eller ens mat, så det kanske gör att vikten inte ökar åtminstone. Tandläkarfan är inte tillbaka från semestern förrän måndag så fram tills dess lär dagarna se ungefär likadana ut, kombinerat med andra måsten.

Ursäkta min bittra framtoning, men jag har hört något om att tandvärk lätt sätter sig på humöret..........:cautious:

For tandvark hjalper det att ta en, eller ett par, matskedar cocosnots olja och "skolja munnen" med, halla det pa tanden och lata det ligga dar sa lange som mojligt, morgon och kvall.
Nar ena sonen hade tandvark for ett par ar sedan foreslog hans chef att han skulle prova ... Sonen hade da sa ont att han var redo for att "poppa" oxycodone. Efter nagra dagar med cocosnots olja var han helt smartfri och kunde lungt vanta ut att hans tandforsakring (han hade just bytt jobb) skulle trada i kraft.
Efter det har manga vanner och slaktingar, bade har och i Sverige forsokt och an sa lange har alla blivit myckt battre, och de flesta helt bra. Val vart att prova!
 
Hoppar in i den här tråden! Sista året har jag gått upp en del, egentligen inte så mycket men tillräckligt för att en del kläder inte längre passar och kanske viktigast, jag känner mig inte längre bekväm i min kropp. Så nu blir det andra bullar (dvs inga?!), kör inte med förbud utan räknar kalorier, drar ner rejält på godsakerna och ska komma igång med träningen. Känner mig försiktigt pepp! :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Idag har jag börjat lägga in vad jag äter i min hälsoapp. Det blir väl en vana med tiden men jag tycker det är rätt drygt att väga och mäta allt.
 
  • Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 186
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp