2019 års vikttråd

Okej, första månaden slut, hur går det för alla? :)
Jag har inte köpt något godis! Jag har ätit chips ett fåtal gånger, lagom mycket skräpmat. Det har blivit en bättre rutin på matlagningen och jag har ätit mycket bra mat!
Jag borde verkligen, verkligen sluta med energidryck också. Men det tar emot. Vi får se när/om jag orkar.

Viktmässigt har jag gått från 68.2 till 66.6, vilket är nästan halvvägs mot den vikt jag brukar må bäst på. :up:

Det går bra här!
- 2,3 kg sen 1/1 och "julkilona" är borta med en ny lägstavikt som jag nådde igår. Det är dock ett hekto mindre än förra lägstavikten så vågar påstå jag står stilla helt enkelt vilket ju är tanken :)

Äter mina grönsaker, försöker öka proteinet och har skaffat gymkort så hänger en del där. Reggar maten både i lifesum och sen kalorierna i fitbitappen och hade ju som projekt att se om fitbit är ärlig gällande min förbrukning av kalorier eftersom jag ändå tränar en del och inte bara en promenad runt gatan varje dag så äter "träningskalorierna" med om jag tränat hårt då kroppen talar om att den behöver mer. Springer jag en mil så är det vettigt att slänga på extra mat på tallriken helt enkelt. Jag svävar ut 1-2 ggr i veckan och det verkar jämna ut sig i det långa loppet.
 
-0,2 idag igen,
Det går inte alls bra för mig. Jag har redan gett upp med VV:s mättande dag koncept. Höll på att spy av den där naturella lättyoghurten. Och rågmackor med ägg är jag rätt trött på med :laugh:
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Följer tråden för att se om jag kanske blir inspirerad.

Låt bli godis, kakor och snacks och är massor av frukt så blir det säkert jättebra.
 
-0,2 idag igen,


Låt bli godis, kakor och snacks och är massor av frukt så blir det säkert jättebra.
Att jag inte tänkt på det tidigare :laugh::angel:. Frukt äter jag flera om dagen men det där andra är ju lite svårare att sluta med. Har bara försökt i 25 år, klarar det något år ibland och det året håller jag också vikten.
 
Kan tyvärr inte registrera allt jag har intagit i Lifesum idag eftersom programmet skulle krascha och då skulle många viktmedvetna människor börja gråta. Just saying. :nailbiting:

Nejdå, riktigt så illa är det inte. Men jag har blivit bjuden på saker som jag inte kunnat säga nej till utan att stöta mig med någon, och det stör mig. Planen var att dricka ett glas vin, och det blev tre på krogen eftersom jag blev bjuden. Och så en onödig nattmacka när jag kom hem för att lugna magen som var orolig av vinet.
 
Idag var min första dag utan sockersug,tog fram mina 2 bitar 70% mörka choklad o la tillbaka dom efter 2 tim.
Men jag ska aldrig mer bli tjock ,för mycket grönsaker,inget gott och i morse gjorde jag misstaget att koka gröt :yuck: nu vet jag varför jag inte ens kunde komma ihåg när jag åt det sist.
 
Kalas igår med blivande faddrarna till vår lille son så det blev verkligen snask i kubik. Ska man smaska kan man lika gärna göra det ordentligt så det blev både rotfruktchips, ostbågar, lösgodis, tiramisu och vin:D plus massor av mat. Resultatet: Helt rutten i systemet idag mem rätt gött att ha en dag då och då när man bara släpper allt.
 
Ingen bra vecka. Stressad och ätit fel saker, slarvade med maten igår och fick ballongmage så.klart.
Äl som krona på verket.
+1,2 kg. Tänker inte mäta midjan..
Påt igen, ätit bra frukost och är sugen.på mat och inte skräp.
 
Ingen bra vecka. Stressad och ätit fel saker, slarvade med maten igår och fick ballongmage så.klart.
Äl som krona på verket.
+1,2 kg. Tänker inte mäta midjan..
Påt igen, ätit bra frukost och är sugen.på mat och inte skräp.

Då sitter du och jag i samma båt...
 
Jag är också i båten, ingen jättebra vecka. Men nu blir det nya tag, ska använda sista veckan av månadskortet på gymmet väl och planera maten bättre. Mer grönsaker vore en bra idé, och nu när vi bytt ut vår trasiga köksmaskin kan vi göra blomkålsris igen,
 
Igår var jag på fika hos en bekant som fyllt år. Hon hade gjort en supergod smörgåstårta, hade nybakta bullar och chokladrutor. Jag brukar inte gilla något av det, men hon hade verkligen varit jätteduktig, så det smakade kanon! Och så tog vi en hamburgare på vägen dit. :rofl: det är tur att man inte äter sådär varje dag. Det blev thaisoppa med kyckling till lunch :up:
 
Och jag är uppe på 70 pannor igen. För 1,5 år sedan var jag uppe på 72 och lyckades gå ner till 66 med hjälp av Viktklubb. Det är bara på det igen alltså... tänkte köra igång imorgon. Jag springer och simmar rätt mycket så har nog lurat mig lite genom det, fast jag såklart vet att maten är den absolut största biten.
 
Idag orkade jag köra ett monsterpass på gymmet. Och jag har lunch och frukt till jobbet i morgon, så veckan kan börja bra.

Dagens glädjeämne: Premiär för de coola träningsbrallorna som jag köpte förra året trots att de bara fanns i en storlek jag inte kunde ha då. De är så coola, jag älskar dem!
 
Bra matdagar både igår och idag plus att jag varit ute på löptur ikväll så denna veckan har det blivit två gympass och två löprundor och det är jag mer än nöjd med:bow: Bonus att jag sänkte km tiden med ca 20sek ”utan” ansträngning, börjar känna igen min egen kropp nu efter alla graviditeter och det börjar bli en vana med bra mat och träning igen. Det tar lite tid att vänja in sej och sluta ta den bekväma vägen,
 
Funderar på att haka på här som pepp. Nu är det inte mycket som ska bort, men p.g.a. att jag har bytt från ett fysiskt till ett mer stillasittande jobb, bytt mediciner och... ja, kanske åldern spelar in lite också, inte vet jag - så väger jag 10 kg mer nu än vad jag gjorde för 2 år sedan. Jag har inte behövt rensa ut något ur garderoben, men vissa plagg sitter så att säga inte så bekvämt längre. Jag behöver absolut inte gå ner 10 kg, men kanske 5-6 så att jag kan andas ordentligt med byxorna knäppta igen.

Jag har fortfarande aptit som när jag var på fötterna 8 timmar per dag tyvärr, så vikten ökar fortfarande sakta men säkert. Huvudet har inte riktigt hängt med på att jag inte kan äta den mängden kalorier/skräpmat/godis längre. Jag rör mig för lite och äter för mycket, helt enkelt. Och har tydligen jämrans svårt att justera någon av faktorerna, så "helt enkelt" är det ju för all del inte... :cautious:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 186
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp