2019 års vikttråd

Delmål 1: 65 kg
Startvikt 11/2: 70
19/2: 69,2
26/2: 69,2
6/3: 68,7
18/3: 68,1
4/4 67,9
25/4 69

Gah! Det här går ju skit! Det har funnits massor med påskgodis på jobbet, och jag har inte kunnat värja mig. Det i sin tur har lett till ett konstant sötsug som jag tyvärr har varit alltför duktig på att ge efter för... Utöver det är jag sjukt sugen på snus (slutade hösten/vintern 2017 när jag upptäckte att jag var gravid och räknar typ ner dagarna tills jag kan börja igen :meh:) och har en kollega som snusar - och bara ljudet av när hon öppnar locket kan sätta beroendesträngen i svajning. Är jag då, som nu, redan nere i sötsaksträsket så kan det vara svårt att stå emot. När jag inte är nere i träsket och trampar brukar jag kunna ignorera suget.

Nehepp, dags för ett omtag på min ära. Annars kommer jag aldrig kunna använda mina gamla kläder, och jag vägrar att köpa nytt förrän jag gått ner åtminstone till 65.
 
Delmål 1: 65 kg
Startvikt 11/2: 70
19/2: 69,2
26/2: 69,2
6/3: 68,7
18/3: 68,1
4/4 67,9
25/4 69

Gah! Det här går ju skit! Det har funnits massor med påskgodis på jobbet, och jag har inte kunnat värja mig. Det i sin tur har lett till ett konstant sötsug som jag tyvärr har varit alltför duktig på att ge efter för... Utöver det är jag sjukt sugen på snus (slutade hösten/vintern 2017 när jag upptäckte att jag var gravid och räknar typ ner dagarna tills jag kan börja igen :meh:) och har en kollega som snusar - och bara ljudet av när hon öppnar locket kan sätta beroendesträngen i svajning. Är jag då, som nu, redan nere i sötsaksträsket så kan det vara svårt att stå emot. När jag inte är nere i träsket och trampar brukar jag kunna ignorera suget.

Nehepp, dags för ett omtag på min ära. Annars kommer jag aldrig kunna använda mina gamla kläder, och jag vägrar att köpa nytt förrän jag gått ner åtminstone till 65.
Kämpa! Och stå först och främst emot snuset! Jag känner spontant, är hellre godis om du funderar på att ta en snus :laugh:
Det är enormt svårt att stå emot när det bjuds! Jag hamnar "aldrig" i dom situationerna då jag pluggar och det inte bjuds på fika, det är jag tacksam över.

I övrigt så går det rätt dåligt för mig med, det är mackorna som är omöjliga att låta bli för mig. :)
 
Jag har knappt ett kilo kvar till mitt mål men jag är egentligen rätt så nöjd så här. Har ett BMI på 22 så det är ju bra.
Har gått ner drygt 5 kilo totalt. Fortsätter att sköta lost och motion så får vi se om det sista kilot trillar av :)
 
Kämpa! Och stå först och främst emot snuset! Jag känner spontant, är hellre godis om du funderar på att ta en snus :laugh:
Det är enormt svårt att stå emot när det bjuds! Jag hamnar "aldrig" i dom situationerna då jag pluggar och det inte bjuds på fika, det är jag tacksam över.
Det var kanske otydligt, men det är alltså godis jag äter när snussuget slår till! :D Jag ammar, så jag vågar inte ta en endaste liten snus. Konstigt nog reagerar jag inte på samma sätt på sambons snusande hemma. :cautious: Det kanske är för att jag är så van vid det medan det i kontorslandskapet liksom inte "ska" förekomma...

I dag har jag inte nallat en endaste liten godis! Men dottern ville fika efter sitt läkarbesök nu på eftermiddagen, så vi får väl se vad det landar i.
I övrigt så går det rätt dåligt för mig med, det är mackorna som är omöjliga att låta bli för mig. :)
Ja, mackor kan verkligen ställa till det för mig med! Knäckebröd med bara bregott på kan jag mula i mig hur mycket som helst, t.ex. Men även mer "riktiga" smörgåsar.
 
Får jag flytta in här? Började min "kamp" 4 april och tappat drygt 6 kg men sen jobbat 2 nätter nu = sötsaker och PMS på det så nog gått upp 2 kg igen. Men tänkte kämpa på igen men vill gärna ha lite folk ventilera med :)
 
Jag har bytt medicin. Gissa vad som står nästan högst upp bland biverkningarna? :meh:

Just det, viktuppgång. Precis vad jag behöver. Nåja, det kanske blir bra ändå. Ska sätta ut abilify och förmodligen öka litiumet framöver så får vi se vad som händer.

Vikten ligger på 69,5 kg vid varje vägning. Trots diet på 1400 kcal och motion varje dag minst 30 min och 10000 steg enligt fitbiten.

Kan det vara vätskerelaterat? När jag fick mina mediciner som hade det bad jag få vätskedrivande för märkte medicinen band vätska.
 
Kan det vara vätskerelaterat? När jag fick mina mediciner som hade det bad jag få vätskedrivande för märkte medicinen band vätska.

Ja antagligen är det vätska. Vet inte om vätskedrivande är så bra. Sköterskan rekommenderade att dricka mer, så att ta vätskedrivande känns lite kontraproduktivt.

Nu ringde läkaren och sänkte dosen så förhoppningsvis släpper lite vätska.
 
Ja antagligen är det vätska. Vet inte om vätskedrivande är så bra. Sköterskan rekommenderade att dricka mer, så att ta vätskedrivande känns lite kontraproduktivt.

Nu ringde läkaren och sänkte dosen så förhoppningsvis släpper lite vätska.

Jo jag har testat båda. Vätskedrivande mest för vätskan la sig vid knäskålar osv och jag har kronisk värk så hjälper inte :( Nu siktar jag istället på mer vatten så man rensar mer naturligt.

Vad skönt, hoppas nya dosen räcker för dig :)
 
Ja antagligen är det vätska. Vet inte om vätskedrivande är så bra. Sköterskan rekommenderade att dricka mer, så att ta vätskedrivande känns lite kontraproduktivt.

Nu ringde läkaren och sänkte dosen så förhoppningsvis släpper lite vätska.
Men är inte rekommendationen om att dricka mer vätska just för att du ska släppa vätska? Eller är du uttorkad?
 
Men är inte rekommendationen om att dricka mer vätska just för att du ska släppa vätska? Eller är du uttorkad?

Nä, jag vet inte. Litiumet kan göra att man kissar mer och blir törstigare så sköterskan rekommenderade att dricka mer så minskar risken för huvudvärk.
 
Nä, jag vet inte. Litiumet kan göra att man kissar mer och blir törstigare så sköterskan rekommenderade att dricka mer så minskar risken för huvudvärk.

Sen även risk för tandproblem väl för salivet blir mindre? Fick äta såna tabletter man sög på. Samt munskölj
 
Det har de inte sagt nåt om men jag kan tänka mig det. Bara problem!

Vet inte om det är för din medicin men tips är kolla på fass vad det säker under biverkningar. För jag vet vissa mediciner för mig gjort mig torrare i munnen och därför skaffade jag speciell munskölj som hjälper salivtillverkning :)
 
Vet inte om det är för din medicin men tips är kolla på fass vad det säker under biverkningar. För jag vet vissa mediciner för mig gjort mig torrare i munnen och därför skaffade jag speciell munskölj som hjälper salivtillverkning :)

Jag undviker att läsa biverkningslistan :angel: Nej jag tror inte just muntorrhet var med i listan.
 
Anledningen till att jag fick för mig att ta tag i de extra kilona var ju ett par jeans. Dom passar men det vällde över lite onödigt mycket för att dom skulle vara perfekta. Idag använde jag dom igen och passade på att fota, precis som jag gjorde den dagen jag bestämde mig och visst syns skillnad :up: Ett par kg till så tänker jag dom sitter löst istället :)
 
Vet inte om det är för din medicin men tips är kolla på fass vad det säker under biverkningar. För jag vet vissa mediciner för mig gjort mig torrare i munnen och därför skaffade jag speciell munskölj som hjälper salivtillverkning :)
Man känner ju om man blir torr i munnen?
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 238
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp