Fälttävlan 2020 - En tävlingssäsong, är i år inställd

Lady_D

Trådstartare
Årets tävlingssäsong går ju milt sagt sådär, så jag tänkte att jag skulle starta en ny tråd där man kan tipsa och inspirera varandra.
Vad hittar ni på? Roliga övningar och tips i allmänhet.

Fast jag tränar på som vanligt, en dag kommer ju tävlingarna igång igen och vill jag vara i bättre form än någonsin då.

Jag tränar som vanligt än så länge, men lite svårt att motivera mig till galoppjobb t.ex. Min häst är i fantastiskt fin form, till vilken nytta? :wtf:
Hoppas det blir nån lagom lokal hopptävling att åka på, det är vårt svaga moment och behöver tränas.

Jag tränar som vanligt än så länge, men lite svårt att motivera mig till galoppjobb t.ex. Min häst är i fantastiskt fin form, till vilken nytta? :wtf:
Hoppas det blir nån lagom lokal hopptävling att åka på, det är vårt svaga moment och behöver tränas.
Dock ser jag ingen anledning till att du behöver organiserat galoppjobb nu för start i 100 /2* klass i juni juli eller vad det tidigast kan bli, det är ju bara massa slitsamma kilometrar på hästen till ingen nytta. Det hade jag definitivt skippat och ridit ut som vanligt eller tagit terrängträningar som galoppjobb dvs förena nytta med nöje ;)

Tror ft säsongen kommer bli extra försenad pga vi har ett nationellt upptagningsområde på varenda liten tävling om inte tävlingarna kan begränsas till områden enbart. Varför inte? Eller det är kanske även brist på ambulans och sjukvårdspersonal i ambulansen som oxå ställer till det?

Jag har iallafall 3 terrängbanor inom 1.5 timmar så jag tänker träna på som vanligt och förhoppningsvis kunna starta någon dressyr eller hopptävling.

Jag tävlar ju inte längre, men idag fick jag veta att terrängbanan på ridavstånd (40 min om man skrittar) öppnat för året och jag blev helt grymt sugen att rida dit. :arghh:

Jag har, pga att jag inte velat riskera att ramla av, skada mig och belasta sjukvården, inte hoppat på snart två veckor. Det har funkat bra, men nu börjar jag vackla i mitt beslut.

"Värst" är dessutom att hästen ska betäckas, så jag vill inte att hon är i alltför bra tävlingskondition heller. Suck... Jag skulle behöva en häst att rida medan hon får föl helt enkelt. ;)

Just nu

Hästfolk

Hästvård

Träning

• Slänger med huvudet

Utrustning

Hästavel

• Dräktiga ston 2019/2020

Tävlingsgrenar

Allmänt

Hem & Hobby

Barn