Röd

Trådstartare
Har ni sett serien om 2050 på SVT? Vad tycker ni?
Jag tyckte den var väldigt bra, vi kommer behöva göra en stor omställning till 2050, men jag tyckte alla omställningarna verkar bra och spännande, hade gärna börjat i morgon.
 
Har ni sett serien om 2050 på SVT? Vad tycker ni?
Jag tyckte den var väldigt bra, vi kommer behöva göra en stor omställning till 2050, men jag tyckte alla omställningarna verkar bra och spännande, hade gärna börjat i morgon.


Jag gillade den! Övertänkt och de redogör tydligt för alla de förändringar som de testar. Kul att de har olika kläder varje avsnitt för att visa att det finns olika ideér om hållbart mode. Väldigt intressant med maten, och boendet där de ju också för fram olika varianter av hur det kan komma att bli!

De utgår ifrån en fungerande värld också, där de flesta stater lever upp till överenskomna utsläppsrätter, det är inte någon dystopi med miljoner av desperata klimatflyktingar och kaos utan grunden är ändå att vi lever i ett demokratiskt land med god levnadsstandard. Bara under andra premisser.

Jag är en sucker för Historieätarna också - ett av de bästa svenska underhållningsprogrammen på 2000-talet.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 329
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 076
Senast: Karro-Lina
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 569
Senast: Habina
·
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 483
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp