23 år gammalt Boj eller 10 år gammalt Atec?

Lupino

Trådstartare
Vad hade ni köpt?

Ett 23 år gammalt Boj i fint skick (ej renoverad men väldigt väl omhändertagen) eller 10 år gammalt Atec (okänt skick, men ponera normalt slitage)? Atec 35% dyrare.

Åker inte jättemycket per år.

Hur hade ni tänkt? Jag har ingen erfarenhet av något av märkena men båda har höga lastvikter.
 
Boj, tittade på Atec men backade eftersom det läckte in vid sidofönstren på samtliga av de nya som stod hos försäljaren. ÅF´s kommentar: "det är inte en ny bil ni ska köpa, det är inte samma kvalité". Nä, men ett nytt släp som läcker in vatten känns inte så roligt, och inte så seriös kommentar från ÅF.
 
Tack alla, jag kände som sagt inte till märkena och visste inte om det var jämförbar kvalitet i dem för då tar man kanske hellre det nyare (men läst tidigare om många som är nöjda med sina boj).

Men det verkar inte vara någon som verkar avskräckt i teorin för ett så gammalt (men välskött) Boj så kör på det.
 
Tack alla, jag kände som sagt inte till märkena och visste inte om det var jämförbar kvalitet i dem för då tar man kanske hellre det nyare (men läst tidigare om många som är nöjda med sina boj).

Men det verkar inte vara någon som verkar avskräckt i teorin för ett så gammalt (men välskött) Boj så kör på det.

Boj 23 år gammalt har nog inte plyfa i golvet utan aluminium. Vilket är betydligt bättre.
 
Tack alla, jag kände som sagt inte till märkena och visste inte om det var jämförbar kvalitet i dem för då tar man kanske hellre det nyare (men läst tidigare om många som är nöjda med sina boj).

Men det verkar inte vara någon som verkar avskräckt i teorin för ett så gammalt (men välskött) Boj så kör på det.

Är övertygad om att du gör rätt. Är så nöjd med mitt begagnade Boj! Otroligt stabilt och rejält.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 728
Senast: lillamy73
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 089
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp