Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit på vårdcentralen igen och läkaren tycker att jag ska jobba 25% i alla fall. Min chef vill inte ha mig på jobbet alls eftersom jag gör så mycket fel hela tiden.

Frågan är vilka arbetsuppgifter jag kan behålla utan att riskera att göra stora fel. Och en annan fråga är om jag kan återfå min hjärnkapacitet genom att ändå jobba lite. Jag saknar min förmåga att kunna tänka klart, hålla ordning på saker och kunna vara organiserad.

Läkaren tycker inte att jag ser deprimerad ut och att jag är alert och påpekar när han säger fel. Men den här gången fick jag i alla fall upp min skrivna lista där jag hade skrivit ner mina symptom som jag läste upp.

Läkaren tycker att jag ska käka medicin, så som varenda jävel i det här sjuka samhället tycker. För samhället är sjukt. Allt är uppbyggt för att vi ska stressa röven av oss och sedan löser vi det med kemikalier. Helt rubbat. Kontakten med våra behov och inneboende läkningsförmåga är helt borttappad.

Jag känner mest för att bosätta mig på någon bergstopp någonstans och lämna det här samhället.
 

Läkaren tycker inte att du ser deprimerad ut.

Hur farao ser en deprimerad människa ut?? Jäkla klåpare :rage::banghead::banghead:

I övrigt hoppas jag bara att du tar hand om dig.

Kram
Nej. Och hur ska jag bevisa mängden hjärnsläpp jag har? Jag tror att jag har gjort fel idag igen. Det visar sig väl i morgon när kunden öppnar kuvertet.

Jag har lite svårt att komma på vilka arbetsuppgifter jag kan göra utan att det blir så mycket fatala fel. Videofilerna klarar jag nog, men de tar inte 2 timmar om dagen.
 
Åh din stackare! Förstår inte varför de inte kan sjukskriva dig på 100% åtminstone en kort period, det går ju inte att vila hjärnan frisk om man ändå måste tänka på jobbet varje dag. Var det samma läkare denna gång som förra gången? Antar att du ännu inte fått tid hos psykolog, pratade ni något om det? Om jag var du skulle jag nog ringa vårdcentralen igen och be om en ny tid, helst hos en annan läkare om möjligt...

Sen angående jobbet kan jag tycka att det är orättvist av din arbetsgivare att lägga skulden på dig för att du inte kan utföra ditt jobb, även om jag håller med om att du borde bli sjukskriven på heltid. Men det är ju strängt taget arbetsgivarens ansvar att erbjuda dig arbetsuppgifter som du klarar av att utföra ifall det är så att du blivit sjuk p.g.a. ditt arbete. Vad som gäller på kort sikt vet jag dock inte.

Måste du jobba 2 timmar om dagen eller går det att fördela de 25% på något annat sätt? T.ex. två halvdagar i veckan eller liknande.
 
Åh din stackare! Förstår inte varför de inte kan sjukskriva dig på 100% åtminstone en kort period, det går ju inte att vila hjärnan frisk om man ändå måste tänka på jobbet varje dag. Var det samma läkare denna gång som förra gången? Antar att du ännu inte fått tid hos psykolog, pratade ni något om det? Om jag var du skulle jag nog ringa vårdcentralen igen och be om en ny tid, helst hos en annan läkare om möjligt...

Sen angående jobbet kan jag tycka att det är orättvist av din arbetsgivare att lägga skulden på dig för att du inte kan utföra ditt jobb, även om jag håller med om att du borde bli sjukskriven på heltid. Men det är ju strängt taget arbetsgivarens ansvar att erbjuda dig arbetsuppgifter som du klarar av att utföra ifall det är så att du blivit sjuk p.g.a. ditt arbete. Vad som gäller på kort sikt vet jag dock inte.

Måste du jobba 2 timmar om dagen eller går det att fördela de 25% på något annat sätt? T.ex. två halvdagar i veckan eller liknande.
Det var en annan läkare.

Jag har fått tid hos psykologen idag och ska vara där om en halvtimme.

Det är inte jobbet som gjort mig sjuk och min chef lägger ingen skuld på mig. Hon bara konstaterar att jag inte fungerar just nu och att det drabbar företaget. Det är ett pyttelitet företag där jag är den enda anställda. Hennes tanke är att jag skulle kunna komma tillbaka fortare om jag var helt sjukskriven ett tag, för hon vill ju ha tillbaka mig som vanligt.
 
Jättebra med tiden hos psykologen! Hoppas nu att du kan få hjälp, även om det nog kommer ta ett tag innan du känner av några positiva effekter.

Jag tror också som din chef att du skulle bli frisk fortare om du var sjukskriven helt en kortare period. Det är ju dock inte ditt fel att du inte blev sjukskriven på heltid och alltså inte rättvist av din chef att ha åsikter om saken som förmodligen bara ger dig skuldkänslor. Men känner du att du har din arbetsgivares stöd så är det det som är viktigast!

Hoppas ändå du kan få bli sjukskriven på heltid för din egen skull. Kram!
 
Jättebra med tiden hos psykologen! Hoppas nu att du kan få hjälp, även om det nog kommer ta ett tag innan du känner av några positiva effekter.

Jag tror också som din chef att du skulle bli frisk fortare om du var sjukskriven helt en kortare period. Det är ju dock inte ditt fel att du inte blev sjukskriven på heltid och alltså inte rättvist av din chef att ha åsikter om saken som förmodligen bara ger dig skuldkänslor. Men känner du att du har din arbetsgivares stöd så är det det som är viktigast!

Hoppas ändå du kan få bli sjukskriven på heltid för din egen skull. Kram!
Jag har inte pratat med min chef idag så åsikten om att jag borde vara sjukskriven, sa hon igår.
 
Du kanske inte behöver arbeta 2 timmar i sträck? Kanske tycker chefen att det är okej att du delar upp de två timmarna under dagen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
917
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag läste en bra och fängslande text på FB om hur det är att leva med ADHD (skriven av ”Andreas Busen Selin” den 16 juni, för den som...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp