28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

vadå?? gick en häst tillbaka till sin ägare?? läser ja rätt eller missuppfattar jag det hela???:confused:
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

Du missupfattade.. Fem hästar togs från ägaren förra året pga vanvård. :(
Det är hemskt att läsa något sådant. Man får en klump i halsen, tänk om det skulle vara en egens häst!!..:cry::cry::cry:
(Fast man har absolut inte gjort det själv!!!)
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

Hur kan man??????????????:confused::cry:
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

Jag uppfattade det som att den gick tillbaka till sin tidigare ägare. Eller? Det står onekligen bara ägare o det är ju tjejen ifråga...

:cry:
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

Av de fyra återstående omhändertagna hästarna såldes två. En gick tillbaka till sin ägare och en fjärde – en travare – avlivades eftersom den var halt.
Ja, det står ju faktiskt så, tragiskt:devil:
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

AAA visst e det....fruktansvärt..ja tyckte väl ja läste det..om d är sant e ju svenska systemet ur funktion..men d vet vi ju redan. :devil:
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

En av hästarna ägdes av någon annan boendes i Stockholm, som alltså omgående hämtade hem hästen.

Jag kan för övrigt "skvallra" om att samma veterinär som seminerade ena stoet också försökte rädda livet på avkomman som vid 1.5 års ålder fick hjärtsvikt till följd av vanvården.
Höjden av otacksamt jobb alltså!!
 
Sv: 28-årig länskvinna åtalas för djurplågeri

ahhh nu så förstår jag..hahaha. hela historien e tragisk..stackars djur!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En travkusk från Skaraborg åtalas för djurplågeri efter ett lopp på Axevalla travbana i slutet av förra året.
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i 35-årsåldern misstänks ha utsatt flera hästar för onödigt lidande under en lång tid - nu åtalas hon för djurplågeri.
Svar
1
· Visningar
645
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna vanvårdade sina hästar så grovt att en av dem dog. Nu åtalas kvinnan för djurplågeri i flera fall.
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen var som ett vandrande skelett och helt apatisk berättar en kvinna som hämtade hästen på en gård i norra Skaraborg. Nu åtalas en...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp