Bukefalos 28 år!

3 år sen syrran omkom

Sonic76

Trådstartare
Idag är det 3 år sen syrran dog i bilolyckan utanför Tierp.
Det har varit kaotiska år och man kan ju lugnt säga att mina nyårstankar aldrig mer tänker: det kan bara bli bättre nu.
Men på nåt sätt har man tagit sig igenom det plus mammas sjukdom och bortgång.
Även om jag nu lider av utmattningssyndrom med minnesproblem så är sorgen inte närvarande utan bara saknad.
Hade så enormt stöd av buke under denna tid och jag är oerhört tacksam för detta
 
Idag är det 3 år sen syrran dog i bilolyckan utanför Tierp.
Det har varit kaotiska år och man kan ju lugnt säga att mina nyårstankar aldrig mer tänker: det kan bara bli bättre nu.
Men på nåt sätt har man tagit sig igenom det plus mammas sjukdom och bortgång.
Även om jag nu lider av utmattningssyndrom med minnesproblem så är sorgen inte närvarande utan bara saknad.
Hade så enormt stöd av buke under denna tid och jag är oerhört tacksam för detta

-Kan inte minnas att jag stöttat dig, men känner med dig nu. "Mina nyttårstankar aldrig mer tänker "det kan bara bli bättre nu". Menar du att du liksom har i beredskap att en ny olycka kan drabba dig? Jag tror sorg och negativa tankar starkt bidrar till att folk blir utbrända. Det + att många har dåliga arbetsledare som inte har medkänsla med sina underordnade utan tycker att alla ska prestera lika bra hela tiden. Jag hoppas vilan hemma i sommar gör dig gott så att du får nya krafter.
 
Idag är det 3 år sen syrran dog i bilolyckan utanför Tierp.
Det har varit kaotiska år och man kan ju lugnt säga att mina nyårstankar aldrig mer tänker: det kan bara bli bättre nu.
Men på nåt sätt har man tagit sig igenom det plus mammas sjukdom och bortgång.
Även om jag nu lider av utmattningssyndrom med minnesproblem så är sorgen inte närvarande utan bara saknad.
Hade så enormt stöd av buke under denna tid och jag är oerhört tacksam för detta

3 år sedan? så fort tiden gått. jag minns så väl när du skrev och berättade.
Va rädd om dej!

Kram
*Jenny *
 
-Kan inte minnas att jag stöttat dig, men känner med dig nu. "Mina nyttårstankar aldrig mer tänker "det kan bara bli bättre nu". Menar du att du liksom har i beredskap att en ny olycka kan drabba dig? Jag tror sorg och negativa tankar starkt bidrar till att folk blir utbrända. Det + att många har dåliga arbetsledare som inte har medkänsla med sina underordnade utan tycker att alla ska prestera lika bra hela tiden. Jag hoppas vilan hemma i sommar gör dig gott så att du får nya krafter.
Det började ju 2005/2006 med att pappa blev svårt sjuk och ingen visste om han skulle klara sig. Blev många turer fram och tillbaka till Uppsala under åren fram till 2008 när han dog. Sen blev mamma sjuk och återigen en massa turer, sen dog syrran och en massa resor då vi sen skötte mamma hemma det sista halvåret.
Plus en massa annat som skett parallellt.
Jag skrev lite fel för det jag aldrig tänker är att det kan aldrig bli värre än nu, för jag har blivit överbevisad varje gång att nog fan kan det bli värre.
:)
 
Älskade, älskade vän :(
Jag har ju precis påbörjat sorgearbetet efter mamma, och jag vill att du ska veta att du har varit (är) ett ENORMT stöd för mig.
Jag hoppas också att jag varit/är ett lika stort stöd för dig. Du vet att jag finns här, dygnet runt. Inte så snabb på att svara alltid - men jag finns.
Tiden går så fort, så fort, men ändå så oändligt långsamt!
Jag tycker detta citat (som jag ju också läste upp på mammas begravning - och idag har det gått 2 månader sedan hon insjuknade, imorgon är det en månad sedan begravningen) säger en hel del om hur det faktiskt är att bearbeta och befinna sig i enorm sorg och saknad:
"”Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer.” citat Alf Henriksson.

Buke är enormt i sådana här situationer, så otroligt många famnar överallt, fantastiska bukefalister som aldrig är sena att erbjuda hjälp och stöd - och jag är glad att just vi får äran att uppleva det, mitt i allt elände.

Du är så oerhört stark, och så himla klok, min underbara fina älskade vän! :love:

Enormt stora bamsekramar till dig! :love::love:
 
Å kram till dig, tycker jag har haft det motigt med arbetslöshet och flytt men har i alla fall mina nära och kära runt mig. Usch vad mycket du verkar gått igenom på ganska kort tid
 
Man roas i alla fall av det emellanåt.
Samma läkare som för en vecka sen sa att han inte kunde sjukskriva mig mer läste ju hela journalen i onsdags och då ansåg han att jag nog borde vara sjukskriven ett tag till
 
Man roas i alla fall av det emellanåt.
Samma läkare som för en vecka sen sa att han inte kunde sjukskriva mig mer läste ju hela journalen i onsdags och då ansåg han att jag nog borde vara sjukskriven ett tag till

Det var i alla fall något positivt.
Sköt om dig.
 
Jag är väldigt dålig på, trots allt som hänt mig, att trösta andra.
Jag vet ju själv hur det var under den tiden. Mycket minns jag knappt.

Det enda jag saknar är möjligheten att ringa mamma, pappa eller syrran och bara snacka bort en stund.
Att inte ha nån att dela vissa saker med. Nu har jag underbara vänner via buke som jag alltid kan ringa eller chatta med :) ni är min familj med bara så ni vet :)
 
När allt hände dig så var jag lite frånvarande på Buke, för det var i samma veva ungefär som all min skit hände. Men har snappat upp en del och skickar dig en kram för allt du gått igenom. Det är ofattbart att 3 år kan kännas så kort när man förlorar någon.
Vill du ta den där hundpromenaden någon dag och en kopp kaffe så vet du var jag finns. Börjar inte jobba ordentligt förens om 2 veckor så tid finns :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 706
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 994
Senast: AraSlei
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 540
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 764
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp