Bukefalos 28 år!

3-åring med sifferminne?!

Kusebuse

Trådstartare
Det började på hans 3-årsdag, då han helt plötsligt räknade till tio.
Alldeles av sig själv.....

Ett par veckor senare sa han 1-9-8-5.. det är mammas häst. Det stämmer - min häst är född 1985, och det står på hans boxskylt!
Sedan sade han födelseåret på boxgrannen.

Nu kan han 3-siffriga kombinationer på ett 20-tal filmer som han tycker om att titta på, och ungefär lika många reg.nummer på bilar!

Det räcker att han ser kombinationen en enda gång, så sitter den kvar i hans lilla huvud.

Har han ett otroligt sifferminne, eller är det kanske bara jag som tycker det, eftersom jag själv omöjligt kan komma ihåg siffror?

Har era barn någon rolig "talang"?
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min kille var duktig på att härma djur. När han var ett år, eller knappt, så kunde han härma 15 olika djur, t ex kråka, duva, uggla, kossa, katt... Häst var han fenomenal på!!! :D
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Håll talangerna levande så kan småttisarna skämma ut sig i Idol när de blir äldre:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Idol?
Har någon varit med i Idol pga sitt sifferminne?
Eller för att dom kunde härma djur - ok en del låter som plågade katter men?
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Jag är ganska fascinerad av att min 4½ åring lärt sig läsa och skriva på egen hand. Vi har lärt henne alfabetet, och hon har själv lärt sig att kombinera ihop bokstäver till ord. Just nu kan hon skriva lätta ord och läsa lätta meningar. Låter jätteroligt när hon ljuder ihop ord hon får syn på, hon försöker läsa allt hon kommer över. Barn är otroliga!
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min tvååring räknar till 14 :), antagligen för att vi alltid räknat trappstegen till hans rum. Vi försöker få in olika sätt till lärande genom lek och jäklar vad snabbt de lär sig de små liven!
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min 4-åring vann när vi spelade TP förut :rofl:. Nu fick hon många ja/nej-frågor och hade lite tur, men iaf ;).
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min grannes son kunde alla bilmärken och se skillnad på bilarna när han var 3 år (nu är han betydligt äldre). När han åkte med oss till stan så satt han hela vägen och sa "Volvo, BMW, Passat, Volvo, Volvo, Saab..." osv. beroende på vad det var för bil som körde förbi eller som vi körde om och han hade sällan fel på bilmärket...
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min grabb var tidig med att kunna siffrorna som symboler också, 2 år tror jag. Fast kombinationerna missade jag...

Idag har han lätt för sig i skolan. Nåt som är roligt är att han o pappa går på samma gitarrkurs. Han snappade upp teorin om det musikaliska systemet hur lätt som helst - och pappa brottas fortfarande :rofl:
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Mina 2,5 åringar kan räkna till 15, kan de flesta symboler, kan hela alfabetet och känner igen vissa skrivna ord som mamma, sina namn, mormor etc.
Sedan kan de hoppa på ett ben med fart och även hoppa och snurra runt. Jag tror dock inte att deras färdigheter är speciellt "speciella", de är nog rätt normala i sin inlärningsfas.

Det märks dock att barn i den åldern är otroligt vetgiriga och har lärt sig enormt många ord! Tänk om det kunde hålla i sig upp i tonåren....I wish:p
 
Sv: 3-åring med sifferminne?!

Min son var också väldigt duktig på siffror tidigt.
Han räknade till hundra framlänges och baklänges när han var tre.

Sen var han en hejare på allt möjligt tekniskt, som att låsa upp bildörrarna - när inte hans storasystrat (5 år äldre) klarade av ngt tekniskt så bad de honom om hjälp och han fixade väldigt mycket av det som de bad om.
 

Liknande trådar

Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 631
Senast: melen
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 296
Senast: supercassie
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 096
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Min åring, idag ca nio månader gammal, har plötsligt blivit x-bent! :crazy: Han föddes med hängande knän, vilket har rätat ut sig...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp