3-års Test??

F

fallerina

Hej, vad innebär ett 3-årstest, vad skall hästen kunna och visa upp??
 
Man visar hästen i löshoppning (2hinder) och för hand och uppsutten (om man vill) så gick det till för mig iallafall.
Hinderhöjden vi var uppe på var 110-120cm på bakre hindret och i ridningen vill domaren se hästens ridbarhet i de olika gångarterna, Jag tycker inte att det krävdes ngt speciellt och det var roligt.
 
Ok, det var inte mer än så, det låter enkelt och kul. Tack för ditt svar
Mvh Emelie
 
kan man se någonstans var/när dessa 3-års test kommer att hållas? skulle vilja åka och titta men antar att jag måste åka en bit bort....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tränaren Bo Westergaard dömdes till 2,5 års avstängning och uteslutning från all travsport. Detta efter att hans häst I D Exceptional...
Svar
0
· Visningar
222
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 405
Senast: G-uldlock
·
Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
16
· Visningar
1 255
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 165
Senast: Sel
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp