3-årstest!!

T

tigerofswe

Hej! :confused:
jag ska för första gången på 3-årstest med en unghäst. Jag undrar vad det är som gäller, jag är inte medlem i någon lokal avelsförening, måste man vara det? Just nu är jag inte medlem i någon ridklubb heller och har inte betalat ryttarlicens i år. Har inte ens tänkt på det men det slog mig nu att det kanske var ett måste? Fast det är ju ingen tävling. Behöver jag något av ovanstående eller något annat jag inte tänkt på? Tacksam för svar!!
 
Sv: 3-årstest!!

Jag vet inte om alla avelsförenigar har det på samma sätt med om du inte är medlem så är anmälningsavgiften dyrare.
 
Sv: 3-årstest!!

Det beror på den lokala avelsföreningens bestämmelser så du får kolla upp hur det är hos den förening där du tänkte visa.
 
Sv: 3-årstest!!

Om det gäller halvblod så behövs inte ryttarlicens för att visa på treårs, inte ens "grönt kort". Som sagt avgiften kan variera beroende på om man är medlem eller ej i lokal avelsförening, information om vad som gäller för de olika föreningarna finns på ASVH's hemsida under "Propositioner". :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 467
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp