3:en gången gillt. Vilken hundras passar mig?

Jag har haft Schäfer och visst, en UNDERBAR ras. Men de kräver mycket. Både mentalt och i motion. Helt ärligt så tyckte jag att det blev för mycket och kvävde intresset för att ha hund. Även om jag älskade hundarna som individer så kände jag mig kvävd tillslut.
Mitt råd är bara att skaffa en ras som matchar den tid och ork du i genomsnitt vill lägga🙂

Hur tränade du hunden mentalt? 🥰
Vad var bäst med att ha just schäfer? 👍
 
Åh, tufsen då ❤
Inte så farligt ändå! En nära anhörig har en sheltie och när hon fäller ser hon nästan ut att ha skabb eller liknande 😅
Det ser lite olika ut mellan olika år och individer förstås. Generellt ville jag mest säga att det är en väldigt lättskött päls (magiskt smutsavstötande också) - klagmopparna online har definitivt aldrig haft en labrador eller korthårig hund. :D
 
Det ser lite olika ut mellan olika år och individer förstås. Generellt ville jag mest säga att det är en väldigt lättskött päls (magiskt smutsavstötande också) - klagmopparna online har definitivt aldrig haft en labrador eller korthårig hund. :D
Vad skönt ❤ Hur är rasen med andra hundar? 😊
 
Hur tränade du hunden mentalt? 🥰
Vad var bäst med att ha just schäfer? 👍
De hundar som fanns i hushållet tränades i både spår, lydnad och skydd. Mest av min dåvarande. Jag har inte tränat skydd. Sen är det mycket vardagsträning. En sådan hund behöver ramar och styrning. Och den behöver få använda sin hjärna. Den lär in felbeteenden lika lätt som rätt beteende så fel kan ställa till det. Det är en del drifter i en sån hund.
Bäst var väl samarbetsviljan och glädjen. Men det hittar man ju i många andra raser också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp