Bukefalos 28 år!

30-årspresent? En heldag bestående av... vad?

cherie

Trådstartare
Min sambo fyller 30 år om ungefär en månad.

Jag skulle helst vilja ge honom en heldag bestående av olika "aktiviteter" men jag vet egentligen inte vad som skulle passa. Jag tror han är halvpepp på spa, och eftersom det inte finns något bra i närheten så blir det ändå lite knöligt. Det vore inte helt fel om vi hittade ett mysig spa med trerättersmiddag men jag ska kika på andra alternativ först.

Jag tänkte börja morgonen att väcka honom med blommor och någon mindre present. Sedan tänkte jag att vi skulle gå till hans favoritcafé, där jag i förväg tänkt fråga om de kunde fixa någon slags lyxig brunch åt oss. De brukar vara väldigt tillmötesgående så jag hoppas de kan ordna det :)

Sen tar det stopp! Vad kan vi mer tänkas hitta på?

Han gillar inte motorsport, tekniska prylar eller extremsporter (pröva bilar, fallskärm o.s.v. går alltså bort). Däremot uppskattar han kultur (böcker, filmer, teater, musik), träning (löpning och yoga just nu), mat, resor. Att bara gå ut på restaurang och se en bio gör vi så ofta ändå, så gärna något mer speciellt. Övernattning eller inte spelar mindre roll. Ett alternativ vore ju att helt sonika övernatta i någon mysig stad i närheten och köra middag + bio där istället, det är ju lite mer speciellt i alla fall. Men då faller det på att jag inte vet om det finns någon sådan mysig stad nära Linköping...

Så, jag behöver hjälp! Vad ska vi hitta på? Aktiviteterna behöver ju inte gå helt i linje med hans ganska begränsade intressen utan jag är glad för alla förslag, just nu står det till i mitt huvud!
 
Min sambo fyller 30 år om ungefär en månad.

Jag skulle helst vilja ge honom en heldag bestående av olika "aktiviteter" men jag vet egentligen inte vad som skulle passa. Jag tror han är halvpepp på spa, och eftersom det inte finns något bra i närheten så blir det ändå lite knöligt. Det vore inte helt fel om vi hittade ett mysig spa med trerättersmiddag men jag ska kika på andra alternativ först.

Jag tänkte börja morgonen att väcka honom med blommor och någon mindre present. Sedan tänkte jag att vi skulle gå till hans favoritcafé, där jag i förväg tänkt fråga om de kunde fixa någon slags lyxig brunch åt oss. De brukar vara väldigt tillmötesgående så jag hoppas de kan ordna det :)

Sen tar det stopp! Vad kan vi mer tänkas hitta på?

Han gillar inte motorsport, tekniska prylar eller extremsporter (pröva bilar, fallskärm o.s.v. går alltså bort). Däremot uppskattar han kultur (böcker, filmer, teater, musik), träning (löpning och yoga just nu), mat, resor. Att bara gå ut på restaurang och se en bio gör vi så ofta ändå, så gärna något mer speciellt. Övernattning eller inte spelar mindre roll. Ett alternativ vore ju att helt sonika övernatta i någon mysig stad i närheten och köra middag + bio där istället, det är ju lite mer speciellt i alla fall. Men då faller det på att jag inte vet om det finns någon sådan mysig stad nära Linköping...

Så, jag behöver hjälp! Vad ska vi hitta på? Aktiviteterna behöver ju inte gå helt i linje med hans ganska begränsade intressen utan jag är glad för alla förslag, just nu står det till i mitt huvud!
Men du måste väl veta vad han gillar? Exet fick en heldag på Kolmården med föreläsning och besök i varghägnet när han fyllde 40 + brunch på Cedergrenska tornet med familj.
 
Men du måste väl veta vad han gillar? Exet fick en heldag på Kolmården med föreläsning och besök i varghägnet när han fyllde 40 + brunch på Cedergrenska tornet med familj.

Självklart vet jag vad han gillar men om det inte framgick från min text så är mina idéer slut. Jag behöver alltså ny inspiration, ny input :). Sedan är det såklart upp till mig att bedöma om det vore någonting för honom. Det kanske bara är jag, men jag tycker oftast det är svårt att lämna mina egna invanda tankebanor. Jag älskar hur andra människor kan komma med idéer som jag aldrig tänkt på, eller som jag inte ens visste fanns. Det räcker ju gott med att man ger förslag på vad man själv gett i present, som du själv gjorde :)!
 
Aldrig hört talas om! Googlade snabbt och det kanske kan vara något, ska skriva upp det och undersöka.
Jag och min sambo körde en privatkurs 2 timmar prova på klättring på alla hjärtans dag, det var jättekul! Man fick hjälpa och peppa varandra och samtidigt lärde vi oss nånting nytt.
Annars kan ni ju testa typ turridning med lunch utomhus, jättemysigt :)
Golden Hits har föreställningar och middagspaket som är ganska roliga, jag tyckte det va kul iaf :)
Jag vet inte vad du har för budget men i Stockholm finns en restaurang som heter Gastrologik där man får äta en förbestämd meny som ska vara helt fantastisk, en riktig matupplevelse för den som gillar nyskapande mat.
 
Min sambo fyller också 30 snart, i början av april. Jag har med haft lite svårt att komma på vad han ska få, men just nu lutar det åt en weekend i Berlin :)
Blir ca 4500:- som jag får lägga på flyg & boende för oss två lör-mån. Känns rimligt tycker jag, med tanke på att det annars förmodligen hade blivit middag och övernattning på hotell här i Götet för kanske 3000 spänn. Då känns det roligare att åka iväg :)
 
Min sambo fyller 30 år om ungefär en månad.

Jag skulle helst vilja ge honom en heldag bestående av olika "aktiviteter" men jag vet egentligen inte vad som skulle passa. Jag tror han är halvpepp på spa, och eftersom det inte finns något bra i närheten så blir det ändå lite knöligt. Det vore inte helt fel om vi hittade ett mysig spa med trerättersmiddag men jag ska kika på andra alternativ först.

Jag tänkte börja morgonen att väcka honom med blommor och någon mindre present. Sedan tänkte jag att vi skulle gå till hans favoritcafé, där jag i förväg tänkt fråga om de kunde fixa någon slags lyxig brunch åt oss. De brukar vara väldigt tillmötesgående så jag hoppas de kan ordna det :)

Sen tar det stopp! Vad kan vi mer tänkas hitta på?

Han gillar inte motorsport, tekniska prylar eller extremsporter (pröva bilar, fallskärm o.s.v. går alltså bort). Däremot uppskattar han kultur (böcker, filmer, teater, musik), träning (löpning och yoga just nu), mat, resor. Att bara gå ut på restaurang och se en bio gör vi så ofta ändå, så gärna något mer speciellt. Övernattning eller inte spelar mindre roll. Ett alternativ vore ju att helt sonika övernatta i någon mysig stad i närheten och köra middag + bio där istället, det är ju lite mer speciellt i alla fall. Men då faller det på att jag inte vet om det finns någon sådan mysig stad nära Linköping...

Så, jag behöver hjälp! Vad ska vi hitta på? Aktiviteterna behöver ju inte gå helt i linje med hans ganska begränsade intressen utan jag är glad för alla förslag, just nu står det till i mitt huvud!


Istället för bio och mat, kanske en teaterintresserad skulle uppskatta att se en pjäs istället? En kväll på Dramaten med övernattning? :)
 
Om ni har möjlighet att ta er till Stockholm så är ju Dramaten ett "måste". Är han intresserad av mat så kanske en avsmakningsmeny hos Operakällaren, Franzen eller liknande? Middag + övernattning uppe i Fäviken?
 
Jag och mitt ex spenderade en dag och natt på Vadstena kloster, åkte kommunalt från Linköping. Jättemysigt!
 
En god middag och sen ett besök på teatern i Linköping kanske? Det är en ganska pampig och fin byggnad. Du kan ju se på hemsidan om det går något trevligt. Boka i förväg varsitt glas vin till pausen så står det och väntar på er vid ett dukat bord.
 
Jag vet inte riktigt om det är linje med din sambos intressen men UrNaturs trädhus (googla!) ligger utanför Ödeshög någonstans och det verkar vara en annorlunda och spännande upplevelse. Har ingen erfarenhet av de själv men jag är sjukt sugen på att boka en natt där själv.
 
Min sambo fyller också 30 snart, i början av april. Jag har med haft lite svårt att komma på vad han ska få, men just nu lutar det åt en weekend i Berlin :)
Blir ca 4500:- som jag får lägga på flyg & boende för oss två lör-mån. Känns rimligt tycker jag, med tanke på att det annars förmodligen hade blivit middag och övernattning på hotell här i Götet för kanske 3000 spänn. Då känns det roligare att åka iväg :)

Kul! Håller med dig helt om att det blir ju nästan lika dyrt att göra någonting hemma med övernattning som att åka iväg. Min sambo har dock uttryckligen sagt att han aldrig vill bli överraskad med en resa, för han tycker halva nöjet är att vara med och planera ;) Annars hade en weekendresa varit toppen, avundsjuk på er - bra present tycker jag! :)
 
Jag och min sambo körde en privatkurs 2 timmar prova på klättring på alla hjärtans dag, det var jättekul! Man fick hjälpa och peppa varandra och samtidigt lärde vi oss nånting nytt.
Annars kan ni ju testa typ turridning med lunch utomhus, jättemysigt :)
Golden Hits har föreställningar och middagspaket som är ganska roliga, jag tyckte det va kul iaf :)
Jag vet inte vad du har för budget men i Stockholm finns en restaurang som heter Gastrologik där man får äta en förbestämd meny som ska vara helt fantastisk, en riktig matupplevelse för den som gillar nyskapande mat.

Åh klättring låter riktigt kul! Vi har ett stort klättercentrum här i stan också. Ska kika närmare på det!

Turridning har vi gjort tidigare, det var jättemysigt men kanske inget vi ska göra just på hans 30-årsdag även om jag hade uppskattat det väldigt mycket :D

Ska kika upp resten av dina tips, tack! Budgeten "är obegränsad" ;) Haha, nä, inte riktigt, men det gör inget om det kostar lite.
 
@VLMF Tack för tips (förbokat vin låter ju särskilt trevligt!). Vi var på teater precis i veckan men det är kanske inte helt fel att köra igen om en månad ändå, överraskningsmomentet är ju roligt också :)

Dramaten däremot har vi aldrig på @EmmaBovary @Masqueradee så det kan faktiskt vara ett alternativ. Jag tror han sagt någon gång att vi måste ju dit!

@Jenka Var det Vadstena klosterhotell ni bodde på då? Jag såg att de hade lite spa-liknande där också?
 
Finns det ingen show/konsert han skulle vilja gå på? Nån standup eller en favoritartist?
Mamma fick show med Lena PH + hotell i S-holm i 60-års present.

Vinprovning? Någon form av matprovning? Kanske en spännande mässa någonstans?
 
@VLMF Tack för tips (förbokat vin låter ju särskilt trevligt!). Vi var på teater precis i veckan men det är kanske inte helt fel att köra igen om en månad ändå, överraskningsmomentet är ju roligt också :)

Dramaten däremot har vi aldrig på @EmmaBovary @Masqueradee så det kan faktiskt vara ett alternativ. Jag tror han sagt någon gång att vi måste ju dit!

@Jenka Var det Vadstena klosterhotell ni bodde på då? Jag såg att de hade lite spa-liknande där också?
Ja. Spa-delen har jag ingen koll på dock.
 

Liknande trådar

Fritid Hej! Min kompis fyller 30 i år och jag vill ge henne något speciellt. Vi är som systrar och känner att hon är värd något mer än "det...
2
Svar
26
· Visningar
1 897
Senast: Twihard
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 441
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp