30 dagar utan socker - Dag 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär! Första dagen utan socker avklarad igår och även om det liiite kändes som att livet var mindre värt att leva så gick det bra.

15 000 steg avklarade med råge. En löptur på 6 km - den rundan går bättre och bättre så snart kan jag nog lägga till en extra liten sväng och komma upp i 7 km! Så långt har jag nästan aldrig sprungit i mitt liv så kommer vara mycket nöjd om det blir en vardagsrunda.

Försökte äta lite mer än vad jag brukar för att undvika det värsta suget och roade mig med att skriva ned det jag åt. Blev kanske inte så mycket - inte konstigt att jag är så godissugen till vardags! Fritt fram för fler nyttiga snacks alltså.

Vet inte om det kan trigga någon att läsa om vad jag åt (räknar inte kalorier utan detta var för att veta om jag behöver äta mer för att stilla suget), men om det är så varnar jag härmed för att läsa vidare.

Dag 1

1,5 dl hemgjord müsli, hemgjord havremjölk

2 ägg, en klick bea, 2 majskakor m smör

1 äpple

Pasta med rotfruktssås och linser

1 morot
 

Om det där är mer än vad du brukar äta (och du dessutom har sprungit 6 km) så låter det i mina öron som att du äter alldeles för lite. Sötsaker är ju generellt väldigt kaloritätt så du tappar nog en hel del energi om du bara kapar bort de kalorierna rakt av.
 
Om det där är mer än vad du brukar äta (och du dessutom har sprungit 6 km) så låter det i mina öron som att du äter alldeles för lite. Sötsaker är ju generellt väldigt kaloritätt så du tappar nog en hel del energi om du bara kapar bort de kalorierna rakt av.

Japp! Tur jag skrev ner vad jag åt! Så idag består utmaningen att äta mer men helst inte onyttigare.
 
Gillar du mörk choklad? Köp en kvalitetschoklad, en som är så dyr att du inte bara vräker i dig den. :)
EN ruta är guld när sötsuget smäller till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dag två utan socker avklarad igår, det gick fint. Klarade 15 000 steg precis som tänkt. Igår var jag också ute på en härlig ridtur och...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp