30 days of yoga - omgång 2

Dag 8. Skönt! Men jag kunde inte sitta många sekunder framåtlutad med armbågarna i golvet när man skulle ha benen i kors med ena foten framför den andra - AJ! :laugh:
Nä, jag fick ta fram ett block att luta huvudet på där, annars gick det inte.
Men det var ett skönt pass som hade passat bra på kvällen:) märker förresten att jag blivit stel, kom inte alls så långt i head to knee som jag gjorde i våras.
 
Nä, jag fick ta fram ett block att luta huvudet på där, annars gick det inte.
Men det var ett skönt pass som hade passat bra på kvällen:) märker förresten att jag blivit stel, kom inte alls så långt i head to knee som jag gjorde i våras.
Jag har inget block och hade inget annat lämpligt tillhands så jag fick bara räta ut armarna lite - kved typ när jag försökte ha armbågarna i golvet 😅 Vigheten tappar man alldeles för fort tyvärr! 🤷‍♀️
 
Ingen vidare balans här, märkte jag i dagens pass, men det kändes väl ändå godkänt. Behövde verkligen de liggande twisterna i slutet. Dag 9.
 
Jag gjorde gårdagens pass på samma sätt som pass 7 - var med de första 10 minuterna tills det kom övningar som inte passade min rygg, och körde sedan min egen grej under större delen av resten av passet.

Idag lät jag sambon köra på egen hand, jag blir bara frustrerad och ledsen över att höra alla sköna övningar jag skulle vilja göra men som inte går p.g.a min skräprygg. Jag har lagt in lite child's pose och sådant under dagens gång men kommer nog inte göra så mycket mer än så idag. Hoppas, hoppas att ryggen slutar bråka snart så att jag kan vara med på riktigt igen!
 
Dag 5 idag. Gick tillbaka i tråden och ser att det var där ni tyckte tempot höjdes. Håller med, det i sig är egentligen inga problem men körde ett kort men intensivt styrkepass precis innan, sen sa musklerna upp sig... Så idag kändes det inte alls bra, fick vila nån gång under passet också.

Tror förresten att jag har en ovanligt kort yogamatta :confused: börjar fundera på om man ska investera i en ny och ett block.
 
Aaarrgh! Sjukt irriterande med så dålig balans idag alltså. :cautious: Och återigen gick det lite väl fort emellanåt - lite samma problem som i förra serien. Men annars gillade jag passet! Tycker de senaste varit riktigt bra.
 
Glömde att skriva om pass 9 i går, jag gillade även det och stå på ett ben är helt okej men jag får ont i höften på det ben jag står så jag vågar inte riktigt att pressa mer utan håller mig nära marken med det lyfta benet.
 
Mejlen är väldigt peppande och positiva! Jag insåg ganska fort att jag är ingen yoga-människa, till en del tycker jag det är kul men inte hela pass, så jag hoppade av den här trettiodagarsutmaningen. Men varje mejl jag får gör mig lite sugen på att haka på igen och jag har faktiskt också gjort det några gånger lite halvdant :)
Mmm :) insåg att jag dock hamnat helt snett på mailen. Jag får ju fem dagar efter att jag gjort en övning nu :cautious: :laugh:
 
Dag 8 behövdes verkligen, har jättestela höfter och den var bra!

Idag körde jag 7 på morgonen och var fruktansvärt stel, glad att jag nådde golvet typ, kom knappt ned i grodan uhm barnet som annars är min favorit. Men det blir väl bättre kanske. Är ju glad att jag lyckades göra den tidigt i alla fall :).
 
Klar med pass 10, fixade faktiskt några sekunder i trädet på båda sidor, nöjd med det efter att gårdagen kändes vinglig :)
Har börjat scrolla genom videorna o förväg nu, för annars fattar jag inte vad jag ska göra i de nya övningarna.
 
Klar med pass 10, fixade faktiskt några sekunder i trädet på båda sidor, nöjd med det efter att gårdagen kändes vinglig :)
Har börjat scrolla genom videorna o förväg nu, för annars fattar jag inte vad jag ska göra i de nya övningarna.
Jag lyckas aldrig få fast foten uppe på låret. Undrans om man har för halkiga tights (jag har klarat det då och då för länge sedan) eller om det har med styrka att göra att man halkar ned hela tiden, eller att man tycker det gör för ont för att trycka hårt nog med foten.
 
Jag lyckas aldrig få fast foten uppe på låret. Undrans om man har för halkiga tights (jag har klarat det då och då för länge sedan) eller om det har med styrka att göra att man halkar ned hela tiden, eller att man tycker det gör för ont för att trycka hårt nog med foten.
Hmm, vet inte? Det var ju helt klart halt, och svårt att hålla kvar foten...
 
Pass 6 idag för min del- burn.
Träningsvärk redan innan (kom dumt nog på för sent att jag hade ju kunnat byta ordning) men absolut ett jag kan tänka mig att återvända till!
 
Dagens pass (nr 10) var lite bättre för mig och min rygg, så jag kunde vara med under de första 5-10 och sista 5 minuterna vilket kändes underbart! Vågade testa både down dog och forward fold, som jag undvikit de senaste dagarna, och det gick fint. :) Även trädet var ju en ovanligt bra övning för en med ryggont, men jag håller med om att foten halkar ner snabbare än jag kan säga träd. Fattar inte alls hur jag ska få den att stanna där uppe!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 093
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp