30 days of yoga - omgång 2

Jag ar lite samma - klarade inte att halla igang pilatesen nar jag var hemma hos foraldrarna, men nu ar jag tillbaaka i UK och kan bygga lite vanliga rutiner igen, sa har gjort 2 dagar av pilates hittils. Forsokte med ett 30 dagars programm men tyckte de jag hittade var for enkla, sa anvander nu istallet fristande lektioner - idag korde jag ett pass som korde hart pa abs - kandes valdigt bra!

Ligger nog sist men ändå, jag har inte gett upp! Dag 1 avklarat äntligen! :angel:
 
Idag kände jag nästan lite flow!
Och - kors i taket - min SAMBO var med! :eek:
Han frågade om jag kunde stretcha med honom igår så då visade jag lite av övningarna, blev som ett litet extrapass, och idag ville han vara med?!

Hilfe alltså. Inte ens yogan får jag ha för mig själv. :cautious::D
 
Idag kände jag nästan lite flow!
Och - kors i taket - min SAMBO var med! :eek:
Han frågade om jag kunde stretcha med honom igår så då visade jag lite av övningarna, blev som ett litet extrapass, och idag ville han vara med?!

Hilfe alltså. Inte ens yogan får jag ha för mig själv. :cautious::D
Jag är helt chockad över att min sambo fortfarande hänger i! Jag sa lite på skämt "du kanske skulle vara med den här gången" nån dag innan jag började och tänkte att han hakar väl på de första 2-3 passen, och sen när jobbet drar igång och sådär så kommer han nog att hoppa av. Igår var det han som ställde sig och gjorde dagens pass på egen hand när jag sa att jag inte ville/kunde! :eek:
 
Dag 2 avklarad! Hade jag inte skrivit att jag skulle vara med hade igår inte hänt.

Vad jag är osäker på är i loungesteget, är tanken man ska slappna av i höften och sjunka ner för stretch framsida höft eller spänna sig och hålla sig uppe och träna framsida lår? Den när man kliver fram, sätter i knät, sträcker upp armarna. :cautious:O_o
 
Igår tig jag en paus. Så idag gjorde jag pass 10 och 11. De var rätt bra att kombinera tycker jag iom att pass 10 inte direkt hade någon nervarvning, medan 11 hade det. Fick dock hjärnsläpp någonstans mitt i 11an och fattade inte alls vad hon menade och sen blev jag stressad för att hinna ikapp, så jag tog en time-out i childspose där i mitten. 2 helt okej pass, men jag är fortfarande så sjukt stel och det känns helt klart lite nedslående.
 
Klar med 11an, när jag läste rubriken flow insåg jag att jag behövde titta igenom nogrannt innan jag körde den. Tycker just det är svårt att hänga med på i realtid så att säga.
Men efter att ha gjort det så gillade jag passet faktiskt. Är lite rädd för att tappa alignment när det går såpass fort, men det kändes ganska okej tyckte jag.

Och one legged pidgeon behövs verkligen!
 
Gillade verkligen dagens pass (dag 11). Både bra flow och one legged pidgeon (som jag misstänker är särskilt bra för oss ryttare..?) Till imorgon hoppas jag nog på ett pass med ännu mer styrka!
 
Igår tig jag en paus. Så idag gjorde jag pass 10 och 11. De var rätt bra att kombinera tycker jag iom att pass 10 inte direkt hade någon nervarvning, medan 11 hade det. Fick dock hjärnsläpp någonstans mitt i 11an och fattade inte alls vad hon menade och sen blev jag stressad för att hinna ikapp, så jag tog en time-out i childspose där i mitten. 2 helt okej pass, men jag är fortfarande så sjukt stel och det känns helt klart lite nedslående.
Jag pausade också igår, gjorde 11 i morse och ska göra 12 ikväll, hoppas jag!

11 var onekligen lite flowig.

(Ska bli skönt att bli av med julgranen ikväll, den är liksom ivägen.)
 
Pass 12, ganska trevlig även om jag känner mig värdelös på att ens vara nära att få ner hälarna i down dog, men i "sitta på huk" gick det fint!
 
Hade glömt passet idag, kom på det 23.30 och blev klar precis innan midnatt.

Jag filmade down dog idag och inser att jag har inga större problem att få till raka ben med hälarna nere längre men däremot är bröstryggen sjukt stel. Den är ju helt rundad! Ser ut som en ostbåge från huvudet ner till höften. Och sen raka ben haha.

Är det någon som har bra tips för att få till mer rörlighet där?
 
Hade glömt passet idag, kom på det 23.30 och blev klar precis innan midnatt.

Jag filmade down dog idag och inser att jag har inga större problem att få till raka ben med hälarna nere längre men däremot är bröstryggen sjukt stel. Den är ju helt rundad! Ser ut som en ostbåge från huvudet ner till höften. Och sen raka ben haha.

Är det någon som har bra tips för att få till mer rörlighet där?
Jag tycker barnets position är bra, lägger upp händerna lite dock när jag vill stretcha. Sedan yogaboll, lägg dig på rygg och stretcha ut. Skönt och hjälper till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 094
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp